Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Samboer og jeg har kjøpt oss hus til 2,6 mill. Vi har skutt inn forskjellige beløp, så jeg eier 66 % og han 34%. Imidlertid har vi felles økonomi, jeg tjener ca. 300 000, han ca. 550 000, alt er felles. Huslånet er på ca. 1,4 mill og vi betaler ca. 10 000 pr. md, som altså går fra fellespotten.

Forutsatt at vi fortsetter å betale rundt 10 000 i md, og at man regner ut ca. hvor stor andel av innbetalingen på lånet som kommer fra ham (i realiteten, selv om vi kaller det felles), hvor lang tid vil det gå før vi eier 50 % hver?

Jeg er usikker på hvordan jeg skal regne ut dette, og håper noen kloke KG-hoder kan hjelpe til :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da finner dere ut hvor mange prosent av fellespotten han skyter inn hver mnd, og beregner andel nedbetaling av dette. Eks: han spytter inn (550000/850000)= 64% Det tilsvarer 64 % nedbetaling fra han side hver mnd. Dvs at 6400 av de 10000 som er nedbetaling hver mnd er hans andel. Så beregner dere når hans nedbetaling har nådd 50 %

Skrevet

Sorry at jeg er treig her, må nok ha dette inn med teskje :sjenert:

Så hvis han bidrar med ca 26 700 pr mnd etter skatt av totale utgifter på ca 34 000 pr mnd betyr det at han dekker 78 % av utgiftene våre? Syns det hørtes mye ut..?

Og hvis han dekker x% hver mnd av de 10 000, hvordan skal jeg beregne når han når 50 %?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...