Gå til innhold

Vil ikke ha grøt

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Jenta mi på 13 mnd vil ikke ha grøt lenger. Får hun i seg det hun trenger om hun bare spiser brødmåltid og middag? Og hvor bra er egentlig middagsglassene du kjøper i butikken?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Flere på min "babygruppe" har fortalt at barna deres ikke vil ha grøt når de har passert ett år. Så lenge jenta spiser grovt brød med f eks leverpostei, makrell i tomat el lign og middag med grønnsaker, så får hun helt sikkert i seg det hun trenger. Frukt inneholder jo masse vitaminer og andre viktige næringsstoffer, så hvis du passer på å gi henne et variert utvalg av frukt i tillegg så får hun i seg masse sunne næringsstoffer.

Skrevet

Jenta mi spiste vel bare grøt til hun var åtte-ni måneder, og hun er ei frisk og rask jente på 21 mnd nå. Hun har heller aldri spist middagsglass, hun har bare nektet... En god del mnd ble det derfor brødmat fire ganger om dagen, med litt yoghurt og havregryn innimellom. Etter hvert fikk hun smaken på broccoli og pasta, har spist kilovis med broccoli og fullkornspasta. Nå spiser hun det meste av middagsmaten vi spiser.

Frukt har hun også spist mye av hele tiden.

Skrevet

Helena er straks 13 mnd og liker ikke grøt, ikke er hun spes glad i middagsglass heller. Hun lever på brød med alt mulig pålegg og "voksen" middager- til en viss grad da.. og synes det er helt topp. I den alderen vil de jo smake alt. Tror det går helt fint for deg også å kutte ut grøten, hun er sikkert veldig lei! ;-)

Skrevet

Jeg har en jente på 9 mnd, og har slitt en stund med å få i henne grøt.

Før var det topp, nå vil hun bare ha brødskive eller middag.

Hun får tran og frukt og av og til litt yoghurt naturell også, og jeg er ikke redd for at hun ikke får i seg det hun trenger.

Skrevet

lag middag med grønnsaker, kok og mos eller del i biter og barnet får det den skal ha. Fisk og kjøtt om hverandre. Det er tull at barn må ha ferdigmat i glass. Brokkoli klarer vi da vel å koke selv!?

Skrevet

Hun klarer seg nok helt fint.

Men, jeg er veldig skuffet over de ferdig middagene. Er jo så lite næring i de, så her prøver vi å gi barna mest mulig hjemmelaget middag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...