Gå til innhold

Tips til bil?


Gjest Gjest_meg_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_meg_*

Skal kjøpe en konebil, bybil, bil nr 2. (kall det hva dere vil) ;)

Kreterier:

Den skal være billig, opptil 50 000

Liten, i hovedsak bare jeg som skal bruke den, trenger ikke stort bagasjerom eller stor plass i baksetet. (størrelsesmessig er det ca samme størrelse som vw polo jeg er ute etter)

Bensinbil

Noen som kan komme med tips? ELbiler og denslags er ikke aktuelt desverre.. Men blir glad for alle som har forslag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fiat Punto , 2000 modell eller nyere . Fordi den gjør det bra i krasjtester , og jeg har krasjtester på hjernen for tiden :ler: .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra forslag over her!

Jeg er også opptatt i krasjtester for tiden, og kan legge til at vw Lupo gjør det bedre på testene enn polo. Lupo ligger til rett under 50.000, men er jo mye dårligere utvalg da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest mariqa

Jeg kjører rundt i en Seat, billig og god bil!

Min er en Toledo, men finnes også Cordoba, Ibiza etc.

Veldig fornøyd jeg, og føler jeg har fått MYE bil for pengene.

I tillegg har jeg ikke en sånn veldig "småbil-følelse" men det er et skikkelig panser foran meg, og ikke bare en halvmeter med en liten motor under.

Er i alle fall et merke det er verdt å vurdere, og som mange kanskje ikke tenker på? (meg selv inkludert, før jeg fant gliset mitt :)....)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest smotti
Jeg kjører rundt i en Seat, billig og god bil!

Min er en Toledo, men finnes også Cordoba, Ibiza etc.

Veldig fornøyd jeg, og føler jeg har fått MYE bil for pengene.

I tillegg har jeg ikke en sånn veldig "småbil-følelse" men det er et skikkelig panser foran meg, og ikke bare en halvmeter med en liten motor under.

Er i alle fall et merke det er verdt å vurdere, og som mange kanskje ikke tenker på? (meg selv inkludert, før jeg fant gliset mitt :)....)

Kremt.... Seater er sikkert ålreite biler å kjøre det, men går noe i stykker på de, er det ett H* å få tak i deler (da tenker jeg på andre deler enn oljefilter og sånn).. bare så jeg har fått advart.. hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mariqa
Kremt.... Seater er sikkert ålreite biler å kjøre det, men går noe i stykker på de, er det ett H* å få tak i deler (da tenker jeg på andre deler enn oljefilter og sånn).. bare så jeg har fått advart.. hehe

Hehe!

Nå har ikke jeg hatt behov for å bytte noe større deler, men litt har det blitt i løpet av de siste årene. Aldri vært noe problem, og bilen har gått som et skudd etterpå. Vet ikke om det er spesielle deler du tenker på, eller at det må være originaldeler (nå er det jo forøvrig VW som lager motor etc til Seat), men jeg har ikke erfart problemer med det :) Bare veldig fornøyd jeg, med en "liten" men romslig og god bil til en fornuftig pris.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest smotti
Hehe!

Nå har ikke jeg hatt behov for å bytte noe større deler, men litt har det blitt i løpet av de siste årene. Aldri vært noe problem, og bilen har gått som et skudd etterpå. Vet ikke om det er spesielle deler du tenker på, eller at det må være originaldeler (nå er det jo forøvrig VW som lager motor etc til Seat), men jeg har ikke erfart problemer med det :) Bare veldig fornøyd jeg, med en "liten" men romslig og god bil til en fornuftig pris.

Jeg jobber med seat daglig. Var som sagt ikke brødvarer jeg prata om... Hvis feks setetrekket blir ødelagt eller høtaler dekselet er ødelagt, kan det ta år å dag før man får deler. Seat er også mer og mer på vei ut av det norske markedet...

Holder fremdeles en knapp på Civic hatchback, da dette er biler som ca "udødelige". Har hatt civic selv, og var VELDIG fornøyd med den. :) (er flere som lever opp til 800 000 km..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Honda civic hatcback, 92-95 modell. Bruker vanvittig lite bensin, og de tikker å går mangfoldige km.

Slik som denne:

Honda civic

Helt enig! Var førstegangskjøpet her også, og vi har den fortsatt, men nå som pendlerbil. Det blir nok en ny Civic hvis den skulle stryke med (selv om det ikke virker som det skjer ;) )

Dessuten er den sprek og god å kjøre. Og faktisk veldig god på vinterføre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber med seat daglig. Var som sagt ikke brødvarer jeg prata om... Hvis feks setetrekket blir ødelagt eller høtaler dekselet er ødelagt, kan det ta år å dag før man får deler. Seat er også mer og mer på vei ut av det norske markedet...

Holder fremdeles en knapp på Civic hatchback, da dette er biler som ca "udødelige". Har hatt civic selv, og var VELDIG fornøyd med den. :) (er flere som lever opp til 800 000 km..)

hei

ja det er vel ingen importør av det mer, og det er vel der problemet ligger sel om mange sier at det ikke skal vere noen problemer med og fa deler enn

hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...