Gå til innhold

Er prisen alltid proposjonell med kvaliteten?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg har funnet et par lekre pumps til bare 279 kr hos en norsk nettbutikk. De er selvfølgelig ikke laget av ekte skinn, men bortsett fra de er de fine, selv om de jo, uungåelig, ser litt billige ut. I den samme butikken fant jeg et lignende par sko til rundt 650 kr. Disse er laget av ekte skinn, har en litt mer solid hæl enn de billige (men hælen på de dyre er en halv cm høyere, det trekker vel ned?), og mens de billige er av lakk er de dyrerere i vanlig skinn. Bortsett fra det jeg har nevnt finner jeg ingen forskjeller mellom de to skoene, men det er jo veldig vanskelig, siden jeg ikke har prøvd dem, og har ikke har mulighet til å gjøre det heller.

Har ganske ømfintlige føtter, og de er store, så sko bør helst ikke være for spisse. De billigste ser ut som om de er litt spissere enn de dyrere.

Hva synes dere at jeg skal satse på? Jeg får jo mye fint for de nesten 400 kr ekstra jeg må ut med for de dyreste skoene, så jeg vil jo helst kjøpe de billige, men jeg har ikke tenkt å ende opp med sko jeg knapt kan gå med, eller som gir meg gnagsår overalt (har lett for å få gnagsår), i stedet for å betale litt ekstra for sko jeg faktisk kan bruke.

Sko i skinn "gås jo inn" og former seg etter foten temmelig fort, gjør syntetiske sko det overhodet?

Videoannonse
Annonse
Gjest Rosin
Skrevet

Jeg tror skinn former seg bedre enn syntetisk materiale, selv om dette også vil gå ut. Personlig foretrekker jeg skinn fordi jeg syns det blir så klamt med syntetiske sko og fordi skinn holder seg finere over tid. Jeg har mange skinnsko som er pent brukt i mange år og som ser fine ut fremdeles. Jeg har ikke sånne syntetiske sko.

Jeg ville kjøpt de i skinn hvis jeg hadde råd. Men det blir jo litt opp til din lommebok. For min del er det ofte er det mer vellykket å kjøpe seg noe pent som ser skikkelig ut, enn flere stk av noe billig.

Jeg blir bare mer og mer opptatt av å lese merkelappen på ting jeg kjøper. For sko og vesker er det skinn som gjelder, og for klær unngår jeg f.eks. konsekvent noe som har akryl i seg.

Men til hovedspørsmålet ditt, jeg syns ikke pris er ikke alltid proposjonellt med kvalitet. Og når jeg sier at jeg ofte kan foretrekke ting som ser skikkelig ut, så betyr ikke det alltid at det er de dyreste skoene eller det fineste merket. Man kan få skinnsko både på sparkjøp og dyrere butikker. Ikke sikkert de på den dyreste butikken alltid er best.

Skrevet
Har ganske ømfintlige føtter, og de er store, så sko bør helst ikke være for spisse. De billigste ser ut som om de er litt spissere enn de dyrere.

Da hadde jeg definitivt gått for skinnskoene!

Jeg liker ikke sko i syntetisk materiale, kjøper kun skinn.

:)

Skrevet

Når det gjelder sko, er min erfaring at dyrere er best.

Jeg ville gått for skinn. Men nå har jo ikke jeg sett/prøvd skoene da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...