Gjest Gjest_Elisabeth_* Skrevet 5. april 2008 #1 Skrevet 5. april 2008 Heisann, noen som har vært i Mallorca, playa de palma? Reiser dit snart og lurer litt på hvordan gradene er der, dagen og kveld? Har selvfølgelig sett på siden jeg bestilte reisen, men vet ikke om den stemmer helt jeg! Hvordan er det der? Stille og rolig? maten dyr? Bra uteliv?
Lizzee Skrevet 6. april 2008 #2 Skrevet 6. april 2008 (endret) Les denne tråden. Palma by er en by for både shopping, kultur, uteliv... you name it! Playa de Palma er ikke av de mest støyfulle stedene på Mallorca. Dvs. du finner flust av utesteder der også og det er kort vei inn til Palma by og uteliv. Men det er ikke samme kjøret som f.eks. i Magaluf og Palma Nova. Finner følgende info på ferieguiden.no, og informasjonen stemmer med mitt inntrykk av Playa de Palma. Langs hele stranden i Playa de Palma er det en strandpromenade omgitt av palmer, samt en vei som nesten er bilfri. Her ligger en rekke barer, restauranter og diskoteker. I sommermånedene er det høy stemning og full trøkk med fest, dans og moro. Ønsker du å innta et bedre måltid på restaurant, er det beste rådet å flytte seg litt ut fra de sentrale deler av Playa de Palma. Mange av de bedre spisestedene ligger i utkanten av dette området, mens Ciudad Jardín, som ligger ca. 5 minutter med drosje mot Palma, er et berømt restaurantområde. Playa de Palmas natteliv er preget av alle tyskerne som ferierer her. Det går ofte i tyske slagere og alle skiltene er både tysk og spansk. Langs stranden finner du ulike tilbud, det gjelder bare å finne sin favoritt. Både musikkbarer, puber, diskotek og nattklubber holder sine dører åpne til tidlig morgen. Selv skrev jeg følgende i ovennevnte tråd: (det finnes flere tråder om Mallorca her på reise-forumet, så det er vel egentlig bare å søke på Mallorca) Jeg ville nok ha valgt å bo i Palma bukten, så nær Palma by som mulig. Ikke i Magaluf eller Palma Nova.... Der er det mest ungdommer som er ute etter mye festing. Mulig dere er det også - så her er det jo smak og behag som råder. Alcudia ligger (for meg) litt usentralt om man vil se og oppleve litt mer. Men på Mallorca er det korte avstander til det meste og leier du bil kan du se og oppleve mye. Ville allikevel bodd i nærheten av Palma med tanke på hva man kan finne på om kvelden. Mine anbefalinger: - Sørøst på øya finner du en flott strand som heter Es Trenc. Hvit og vakker strand som er fredet. - Ta en biltur på vestsiden av øya og se byene Sóller, Port de Sóller, Valldemossa og Deia. Og spis lunch i Port d'Andratx, spesielt om du er glad i fisk og skalldyr. Ellers så anbefales det å spise lunch og velge "dagens". Da får du en billig treretters lunch! Anbefaler også restauranten Bodega De Xelini i Deia - spis tapas!! - Baren Abaco i Palma. Litt dyre (men deilige) drinker i helt spesielle omgivelser! Ligger i gamlebyen - i området La Lonja - bak katedalen (adr: Calle Sant Joan, 1) Perfekt sted å ta en drink før dere skal ut og spise middag., eller etter en middag. Dette er en gammel bygning (herskapshus fra 1700-tallet)) med egen patio/hage, romantisk, overdekorert, masse blomster, klassisk musikk... Blir beskrevet som en av verdens mest spektakulære barer. MÅ oppleves. - Spis middag på Ca'n Pedro i Genoa (bittelitt utenfor Palma sentrum - ta drosje) De serverer vanvittig godt lammelår der! - Spis tapas på Tast i Palma (adr: Calle Union 28) eller La Boveda (adr: Calle Boteria 3) - Shopping i Palma. Gå i gatene rundt Plaza Mayor. - Besøk perlefabrikken Manacor. Mallorca-perlene er billigere enn ekte kuturperler, men smykkene er like fine. Utsalg av vakre smykker. Har vært på Mallorca både i februar, mai, juni og august. På denne tiden (april) kan du være heldig å ha god temperatur, men bading blir for kaldt. Endret 6. april 2008 av Lizzee
Gjest Gjest_Elisabeth_* Skrevet 6. april 2008 #3 Skrevet 6. april 2008 Takk! jeg søkte men fant ikke dette. Hvordan er det å kjøpe drinker på bar å sånt? er det dyrt? Hvor mye er da for en drink der? og en middag? sånn cirkus:)
Gjest Gjest_Cille_* Skrevet 6. april 2008 #4 Skrevet 6. april 2008 Nattklubber som jeg kan anbefale i Palma: L'Havanna Type latin-amerikansk med levende salse musikk. De har også gode Daiquiris og Caiphirinhas drinker. (adresse: Calle Son Calleret, 2) Pacha Mallorca Pacha's er nok den mest kjente og den største nattklubben på Mallis. Den er bygget inn i klippene over havnen. Åpen fra 10 om kvelden til 6 om morgenen. Om sommeren (i høysesongen) koster det ca. 21 euro å komme inn. (adresse: Paseo Maritimo, 42) Titos Det er jo et sted som alltid har vært der. Kult på 80-tallet, men jeg vet ikke helt nå. Mye 18-åringer der..... Cafe Bar Barcelona Ikke noe nattklubb, men bar hvor de i andre etasje har band som spiller jazz og soul. Ligger i en gate med mange andre barer (adresse :Carrer dels Apuntadors, 5)
Gjest Gjest Skrevet 6. april 2008 #5 Skrevet 6. april 2008 Du får ihvertfall middag for 2 med vin til for ca. 40-50 euro tilsammen.
Gjest Gjest Skrevet 8. april 2008 #6 Skrevet 8. april 2008 En øl koster fra 16 til 32 kroner (2-4 euro) Drinker ca. 35-100 kroner, alt etter hvor du er og hvor stor drinken er . Middag ute - 3 retters med vin kan koste alt fra 100 til 500 kroner per person. Det finnes mange plasser hvor det er billig og god mat. På noen utesteder (nattklubb/disco) koster det penger å komme inn, men da er en drink ofte inkludert i prisen.
Gjest Gjest_Mia_* Skrevet 8. april 2008 #7 Skrevet 8. april 2008 Sånn med tanke på å anbefale deg noe og pris på mat og drikke så hadde det vært ok å vite hvor gammel du er. Det er liksom forskjell på å anbefale noe for en 20 åring og en 50 åring for å si det sånn.
Gjest Fjellsippa Skrevet 8. april 2008 #8 Skrevet 8. april 2008 Sånn med tanke på å anbefale deg noe og pris på mat og drikke så hadde det vært ok å vite hvor gammel du er. Det er liksom forskjell på å anbefale noe for en 20 åring og en 50 åring for å si det sånn. Hvorfor det?
Gjest Gjest_Mia_* Skrevet 8. april 2008 #9 Skrevet 8. april 2008 Hvorfor det? Med tanke på spisesteder og type barer og underholdningstilbud. Det er faktisk forskjell på Titos nattklubb (hvor det bare vanker 18-åringer) og cabaret-scenen Son Amar hvor "The Drifters" opptrer for de som er 45+++. Tenke jeg kunne anbefale noe for rett aldersgruppe jeg da vet du..... I tillegg så har kanskje en 40-50 åring litt andre planer for ferien (og annen økonomi) enn en 18-20 åring ?
Ce'Nedra Skrevet 8. april 2008 #10 Skrevet 8. april 2008 Tror vi stort sett spiste for i underkant av 200 kroner pluss drikke. Det var dyrere enn jeg trodde der, samboer og jeg brukte vel litt over 10.000 på en uke men da fartet vi litt også. Vil anbefale leie av sykkel. Ble positivt overrasket da vi kom oss ut av de mest turistifiserte områdene
Gjest Gjest_Elisabeth_* Skrevet 9. april 2008 #11 Skrevet 9. april 2008 Jeg er 22 år Er ute etter å slappe av, og drikke å feste litt også! Uten å bruke altfor mye penger! Har med 5000 på 2 uker, er det i underkant?
Gjest Gjest_Elisabeth_* Skrevet 9. april 2008 #12 Skrevet 9. april 2008 HAr forresten frokost i prisen så 5000 utenom i lommepenger!
Gjest Fjellsippa Skrevet 9. april 2008 #13 Skrevet 9. april 2008 Med tanke på spisesteder og type barer og underholdningstilbud. Det er faktisk forskjell på Titos nattklubb (hvor det bare vanker 18-åringer) og cabaret-scenen Son Amar hvor "The Drifters" opptrer for de som er 45+++. Tenke jeg kunne anbefale noe for rett aldersgruppe jeg da vet du..... I tillegg så har kanskje en 40-50 åring litt andre planer for ferien (og annen økonomi) enn en 18-20 åring ? Ja, men du snakket om mat og drikke i det første innlegget. Der tenker jeg at det er andre ting enn alder som avgjør hvilken meny man velger. Du har selvfølgelig rett i at 40 - 50 åringer som oftest har bedre økonomi enn 18 åringer, og kanskje velger dyrere.
Gjest Gjest_Billie_* Skrevet 10. april 2008 #14 Skrevet 10. april 2008 Jeg er 22 år Er ute etter å slappe av, og drikke å feste litt også! Uten å bruke altfor mye penger! Har med 5000 på 2 uker, er det i underkant? Ca. 350 kroner dagen blir det da. Lunch kan du jo fint fikse deg for kr. 100,-. Da har du 250 igjen til middag og drinker og øl. Det kan gå men det blir kanskje litt lite? Men på den annen side, om du slapper av og ikke fester hele tiden så går det vel.
Gjest Elfrida Skrevet 10. april 2008 #15 Skrevet 10. april 2008 Man kan kjøpe lunsj i en matbutikk og spise på stranda, det blir langt under 100,-
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå