Lise_86 Skrevet 5. april 2008 #1 Skrevet 5. april 2008 Hei, jeg lurer på hvordan dere her på KG ser på dette med å ha au pair. Jeg lurer nemlig på om jeg skal starte et au pair byrå Norge<->England (etterhvert også Frankrike) . Jeg har selv vært au pair og har vel blanede følelser, men det var en så utrolig utviklingsmulighet for meg og jeg lærte meg selv å kjenne bedre etter det året og ønsker å sikkre både au pair og vertsfamilie en flott opplevelse, og ha mulighet til å påvirke der jeg og min vertsfamilie gjorde feil. Nå er jeg ute etter andres erfaringer, og oplysninger som kan hjelpe meg på vei. Ønsker tilbakemeldinger fra tidligere au pairer, vertsfamilier og folk med synspungter, hva som er viktig for dere med barn osv. Syntes dette er så utrolig spennende.
Karry Skrevet 6. april 2008 #2 Skrevet 6. april 2008 Hei, jeg lurer på hvordan dere her på KG ser på dette med å ha au pair. Jeg lurer nemlig på om jeg skal starte et au pair byrå Norge<->England (etterhvert også Frankrike) . Jeg har selv vært au pair og har vel blanede følelser, men det var en så utrolig utviklingsmulighet for meg og jeg lærte meg selv å kjenne bedre etter det året og ønsker å sikkre både au pair og vertsfamilie en flott opplevelse, og ha mulighet til å påvirke der jeg og min vertsfamilie gjorde feil. Nå er jeg ute etter andres erfaringer, og oplysninger som kan hjelpe meg på vei. Ønsker tilbakemeldinger fra tidligere au pairer, vertsfamilier og folk med synspungter, hva som er viktig for dere med barn osv. Syntes dette er så utrolig spennende. Det er iallefall stor etterspørsel i min vennekrets, men du må kanskje sette deg inn i markedet sånn det er idag. De fleste av mine venner velger ikke aupair til å passe barna, men velger en dame fra Filippinene som vasker klær, gjør rent, handler, lager middag og er barnevakt. De bruker med andre ord aupair ordningen til noe annet enn den er ment (arbeidsavtale vs kulturutveksling)
ToveM Skrevet 6. april 2008 #3 Skrevet 6. april 2008 Har selv vært Au-pair i Frankrike, og ser tilbake på det som en flott opplevelse. Men er det så mange "der ute" som er interessert i å komme til Norge for å lære norsk. For det er vel hovedgrunnen til at noen er Au-pair, for å lære språket...
fruenge Skrevet 6. april 2008 #4 Skrevet 6. april 2008 For å være helt ærlig så tror jeg ikke det er s¨stort marked. Det er allerede flere byråeer der ute. Jeg har vært au pair og har selv au pair. Hun vi har nå er vår tredje fra Fillipinene.
Gjest Gjest Skrevet 6. april 2008 #5 Skrevet 6. april 2008 Hei, jeg lurer på hvordan dere her på KG ser på dette med å ha au pair. Jeg lurer nemlig på om jeg skal starte et au pair byrå Norge<->England (etterhvert også Frankrike) . Jeg har selv vært au pair og har vel blanede følelser, men det var en så utrolig utviklingsmulighet for meg og jeg lærte meg selv å kjenne bedre etter det året og ønsker å sikkre både au pair og vertsfamilie en flott opplevelse, og ha mulighet til å påvirke der jeg og min vertsfamilie gjorde feil. Nå er jeg ute etter andres erfaringer, og oplysninger som kan hjelpe meg på vei. Ønsker tilbakemeldinger fra tidligere au pairer, vertsfamilier og folk med synspungter, hva som er viktig for dere med barn osv. Syntes dette er så utrolig spennende. Denne ordningen skulle det ha vert gjort noe med. I Norge er det en del Phillipinke Ap. Nå er det gjort en undersøkelse og det er ikke lystig lesning. ap skal passe barn, bringe på skole,hente barneh. Lettere husarbeide,lage mat. Evt passe hjemmeværende barn. Lønnen er 3000 kr.pr mnd. veldig få betaler mer enn minstelønn. Det tragiske er at dette er fattige kvinner som må brødfø seg selv og sine. Hjemme har de egne barn. helt ufattelig. disse kvinnene reiser ikke ut for å lære språket.. jeg spyr når jeg hører ordet ap
Lise_86 Skrevet 6. april 2008 Forfatter #6 Skrevet 6. april 2008 Når jeg sier au pair mener jeg ikke hus hjelp, jeg mener en kulturell opplevelse for jenter/gutter i alderen 18-25 som ønsker å oppleve noe nytt i et fremmed land. Få litt arbeidserfaring, nye venner, lære et nytt land og språk. Det som tradisjonelt er en au pair. Ikke for å si noe stygt om å ansette ei jente/gutt fra Fillipinene til å gjøre husarbeid+ litt barnevakt, men det er ikke det jeg ønsker å bruke firmaet mitt til. Som sakt England<->Norge
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå