Lovinda82 Skrevet 5. april 2008 #1 Skrevet 5. april 2008 Jeg har prøvd å orientere meg om bryllupssuiter her i byen. Det koster alt fra 3000 til 4500 kroner for en natt. Litt mer enn det vi hadde budsjettert med... Et annet alternativ er å bare booke et vanlig hotellrom til 800-1000 kroner. Mannen vil at vi skal bli hjemme, da kan vi være sammen med kattene og bare kose oss her. Jeg er veldig usikker på hva jeg egentlig ønsker. Vil i alle fall at natten skal skille seg ut fra alle andre netter hvis dere skjønner Skal alle dere andre bo på hotell eller er det noen som skal sove i den gode gamle sengen? Er det et "must" å bo på hotell for å dyrke hverandre og romantikken? Ville dere ha angret hvis dere bare ble hjemme?
Noli Skrevet 5. april 2008 #2 Skrevet 5. april 2008 Om vi skulle giftet oss her vi bor, hadde vi helt sikkert sovet hjemme. Jeg regner med dagen blir helt spesiell, så det er egentlig det samme hvor vi sover etterpå. :rødme:
Arkana Skrevet 5. april 2008 #3 Skrevet 5. april 2008 Vi valgte å bli hjemme og det har vi ikke angret på.
KCam Skrevet 5. april 2008 #4 Skrevet 5. april 2008 Vi har bestemt oss for å være hjemme. Som du sier, brudesuiter er DYRT! Vi har tenkt som så, at vi sikkert er så slitne etter dagen at det sikkert ikke blir så mye våken-tid til å virkelig nyte luksusen. Har planlagt å kjøpe inn skikkelig fint sengetøy (noe som kan nytes også etter bryllupsnatten), sette inn lys på soverommet(telys sånn at man trygt kan sovne), ha en champagne og jordbær i kjøleskapet... tror det blir kjempebra!! Vi skal bo på fint hotell under bryllupsreisen uken etter, så da får vi den delen også. PS: har forresten uhorvelig lyst til å ta noen morsomme bilder når vi kommer hjem, hvis vi er opplagte for det. Tenker da på meg i brudekjole som støvsuger stuegolvet, henter posten e.l. haha!! Vi har ganske teit humor, ja..
Trampe Skrevet 5. april 2008 #5 Skrevet 5. april 2008 Dyrke romantikken... Vi sovna som noen steiner begge to. Så mye for den bryllupsnatta Vi gifta oss ikke på samme sted som vi bor på, ellers hadde vi nok sovet hjemme. Man trenger ikke fancy hotellrom for å være romantiske, eller å sove for den del.
Hjerteres Skrevet 5. april 2008 #6 Skrevet 5. april 2008 Hei. Vi skal antageligvis sove hjemme. Mest fordi vi ønsker å våkne opp hjemme i vår egen seng, og fordi vi ønsker å bruke de kr på bryllupsreisen som kommer på over 40000, og det bare reisen. Vi gifter oss på lørdagen, og vi reiser tidlig på mandags morgen. Kjedelig å måtte stå opp fordi vi ikke har rommet lenger enn til kl 12. Syns det er like greit å være hjemme, og mer kos :rødme:
Lovinda82 Skrevet 5. april 2008 Forfatter #7 Skrevet 5. april 2008 Så fint at det er flere som skal/var hjemme på bryllupsnatten og noen gode tips kom det jo også Nytt sengetøy, litt sjampis, deilig sjokolade, stearinlys og god frokost klar i kjøleskapet, høres ut som en god ide for oss Også kan jeg bestille roomservice hos min kjære Ellers glemte jeg å nevne at vi mest sannsynlig kommer til å få gjester fra utlandet som skal bo hos oss fra tirsdag til mandag, litt uprktisk å være hjemme da... Men mannen har foreslått at vi heller skal leie et hotellrom til dem
Concertina Skrevet 5. april 2008 #8 Skrevet 5. april 2008 Vi kommer til å ha huset fullt av tilreisende familie slik at vi kommer til å bo på hotell den natta. Men, vi kommer til å kun ha et vanlig hotellrom, og heller få fikset litt champis etc til dette. Har ikke tenkt å gå så tidlig fra festen uansett, så for vår del er et vanlig rom helt ok
jente 79 Skrevet 5. april 2008 #9 Skrevet 5. april 2008 Vi overnattet på hotell. Var ovedsakelig to grunner til det. ene grunnen er at vi hadde hund da. Veldig greit å få noen som tok seg av han. (Fristet ikke med kveldstur etter en lang bryllupsdag... ) Andre grunnen var at veldig mange av gjestene skulle overnatte på et hotell her i byen. Veldig koselig å treffe dem til frokost dagen etter. I ettertid viste det seg at vi var ganske heldige som ikke dro hjem. Hunden vår hadde vært dårlig, så hadde blitt en meget spesiell, men ikke akkurat romantisk natt om vi hadde sovet hjemme. Dessuten var det noen venner som hadde store planer om en spøk til oss. Vi slapp mye billigere unna på hotellet enn vi ville gjort hvis vi skulle sovet hjemme... Vi koste oss veldig på hotell rommet. Var utrolig fint pyntet og vi utnyttet muligheten til et langt bad på natta og koste oss med frukt, sjokolade og champagne. :rødme:
Gjest Piper Skrevet 5. april 2008 #11 Skrevet 5. april 2008 Vi var hjemme, og har ikke angret på det. Var godt å våkne opp i sin egen seng dagen etter, og bare og ligge og kose hele dagen. I stedet for å måtte stå opp, for å komme seg ut av hotellrommet.
Gjest Grafica Skrevet 5. april 2008 #12 Skrevet 5. april 2008 (endret) Vi skal antagelig sove på hotell... Ikke sikkert det blir bryllupssuiten, men en suite hvertfall. Vi er begge skikkelig hotellmennesker, elsker følelsen av hotellsengetøy... Hvertfall på de litt bedre hotellene! ^^ Blir dessuten litt mer luksus enn hjem til vår leilighet, antagelig er vi litt midt i pakkeprosess for å flytte til andre sida av landet da uansett, har ikke lyst til å tilbringe bryllupsnatta mi midt i et hav av pappesker og søppelsekker Jeg synes det er merkelig at man skal bli jaget ut av en brudesuite klokken tolv... Eller hvilket som helst hotellrom. Når dere booker, så fortell at det er bryllupsnatten deres, og om det er mulighet for å sjekke ut noen timer seinere? Selv om det er midt i høysesongen, tror jeg nok de fleste hotellansatte er småromantiske og blir litt mer fleksible... Endret 5. april 2008 av Grafica
Cienna Skrevet 5. april 2008 #13 Skrevet 5. april 2008 Vi skal sove på hotell Da får vi blomster, frukt og musserende vin når vi ankommer hotellet, samt at vi får servert sen frokost på rommet dagen etterpå, og vi får senere utsjekking :rødme: Vi synes det blir litt stusselig å bare reise hjem i leiligheten etterpå...men så reiser vi på bryllupsreise dagen etterpå da
Gjest Helen Parr Skrevet 5. april 2008 #14 Skrevet 5. april 2008 Vi sov på Grand Hotell i Oslo. Det var herlig å våkne til jordbær og champagne....og en hel bråte med hylende Rolling Stones-fans som stod utenfor balkongen. Vi bodde i etasjen under hele Rolling Stones som var innkvartert i forbindelse med en konsert de holdt i Oslo. Mannen min rygget raskt inn fra balkongen da han oppdaget alle menneskene. Deretter dro vi rett til familielunsj hos mine foreldre, også var det bryllupsreise. Det var fint.
Betsy Skrevet 6. april 2008 #15 Skrevet 6. april 2008 Man kan sikkert gjøre det kjempekoselig, men jeg ville ikke ha tilbragt bryllupsnatten i vårt eget hjem. Er nok muligens et lite luksusdyr; jeg ser for meg et fint hotellrom/suite med svale, glatte laken, champagne og jordbær. Og selvfølgelig - god frokost dagen etter og sen utsjekking.
Gjest smotti Skrevet 6. april 2008 #16 Skrevet 6. april 2008 Vi har bestilt brudesuiten her i byen. Vi skal ha masse folk som overnatter hos oss, så det ville jo blitt totalt uaktuelt å dra hjem.. hehe Men hadde nok bodd på hotell uansett, synes at ett bryllup er så spesielt at man kan ta seg råd til å ha en "helaften". Og det går an å forhandle frem rabatter, hvis man feks putter alle gjestene inn på det samme hotellet også. Aldri bodd på hotell før, så det blir stas, hvertfall når det blir i brudesuiten
mia83 Skrevet 6. april 2008 #18 Skrevet 6. april 2008 Vi skal bli hjemme! Vi kommer nok til å feste til i 6-7-tida, og da ser vi ikke noen vits i å dra på hotell..
Sympatia Skrevet 6. april 2008 #19 Skrevet 6. april 2008 (endret) Mamma jobber på et hotell og hun har bestilt den store suiten på hotellet til oss, og den er stor. Tror neppe vi kommer til å være noe særlig i stua, kanskje i spisestua om vi får frokost der. Vet ikke hvordan det blir med champagne og annet kos...vi får se hva familien har planlagt der. Når sant skal sies så er jeg en stooor gjerrigknark og jeg tror neppe vi ville bodd på hotell om det ikke var for at mamma jobber der og det blir skikkert en fin rabatt som jeg ennå ikke vet om hun skal betale eller vi. Om vi hadde giftet oss der vi bor hadde jeg nok foretrekt å vært hjemme faktisk, er sikker på at vi kunne fått gjort det kjempekoselig her hjemme. Men så er jeg veldig hjemmekjær også da. Endret 6. april 2008 av Sympatia
Frey Skrevet 6. april 2008 #20 Skrevet 6. april 2008 Jeg har prøvd å orientere meg om bryllupssuiter her i byen. Det koster alt fra 3000 til 4500 kroner for en natt. Litt mer enn det vi hadde budsjettert med... Et annet alternativ er å bare booke et vanlig hotellrom til 800-1000 kroner. Mannen vil at vi skal bli hjemme, da kan vi være sammen med kattene og bare kose oss her. Jeg er veldig usikker på hva jeg egentlig ønsker. Vil i alle fall at natten skal skille seg ut fra alle andre netter hvis dere skjønner Skal alle dere andre bo på hotell eller er det noen som skal sove i den gode gamle sengen? Er det et "must" å bo på hotell for å dyrke hverandre og romantikken? Ville dere ha angret hvis dere bare ble hjemme? Vi bodde på hotell. Dette var hovedsaklig fordi vi hadde huset fullt av overnattingsgjester og vi hadde ikke noe spesielt ønske om å stå opp og være vertskap, ordne frokost osv dagen etter bryllupet. Vi ville sove til vi våknet og kose oss med hverandre uten å måtte ta hensyn til unger, forlovere, foreldre/svigerforeldre osv. Men vi valgte å ikke bruke mange tusen på suite, men bestilte heller et businessrom (oppgradert dobbeltrom). Dyrke romantikken... Vi sovna som noen steiner begge to. Så mye for den bryllupsnatta Vi gifta oss ikke på samme sted som vi bor på, ellers hadde vi nok sovet hjemme. Man trenger ikke fancy hotellrom for å være romantiske, eller å sove for den del. Ditto! Men vi tok det igjen på morran.....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå