Gå til innhold

Dilemma: 10 eller 20 bilder hos fotografen...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Er det noen som kan dele sine erfaringer med om hvor mange bilder det holder å kjøpe hos fotografen? Vil 10 bilder holde eller burde man ta 20 bilder? Vi skal bare ta bilder av oss to, har ikke forlovere eller brudepiker. Jeg er veldig usikker og må ta kontakt med fotografen igjen på mandag. Hadde jeg hatt et stort budsjett så hadde det ikke vært noe problem, men vi prøver å holde det så lavt som mulig. Dersom vi går for 20 bilder skal vi ta både inne- og utebilder. Er redd for at jeg skal angre senere i livet på at vi ikke tok flere bilder (særlig i forhold til utebildene)... Er det noen som har gode råd å komme med? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi hadde masse bilder.

Veldig glad for det. Har latt foreldrene og besteforeldrene velge hvilket bilde de ville ha.

Det var ganske varierende valg...

Fikk jo mange bilder som gjestene hadde tatt også. Men var veldig varierende kvalitet på dem. Dessuten var det sjelden vi kikket samme vei...

Skrevet

Hei :)

Tok dere både inne- og utebilder da? Det er liksom de utebildene jeg er mest bekymret over. De skiller seg sånn ut fra studiobilder og er sikkert fine å ha som minner for resten av livet. Hadde tenkt å få noen andre til å ta utebilder også av oss mellom vielsen og middagen, men de er ikke profesjonelle. Da vet man ikke hvilket resultat man ender opp med ;)

Kan jo ellers nevne at fotografen skal ha ca 3100,- for 10 bilder i studio og ca. 5000,- for 20 bilder inne og ute. Høres det rimelig ut? Inkludert i den prisen er et fotoalbum til 1100,- som man måtte kjøpe for å få ut bildene.

Skrevet

Han var med i kirken og tok bilder under vielsen.

Var også inne i et gammelt hus der vi hadde festen. I tillegg tok han utebilder ved ulike lokasjoner. Både tradisjonelle bilder og litt mer utradisjonelle.

Vi tok ingen bilder i studio.

Nei, kan bli veldig fine bilder av uprofesjonelle. Men kan også være uheldig...

Synes ikke prisen var så gal.

Vi betalte 6000 kroner. Da var han med i kirken og etterpå. Han tok bilder av oss, med forlovere og av brudebuketten. Bilder av oss sammen og alene.

husker ikke hvor mange bilder det var, men var ganske mange.

Vi fikk rettigheter til alle bildene, så kunne fremkalle bildene hvor vi ville.

tror han vi hadde var veldig rimelig sammenlignet med andre...

Skrevet

tror vi går for ca 20 bilder. Er veldig dumt å senere angre på at vi ikke tok flere. Er jo bare en gang man har muligheten til å få tatt proffesjonelle bilder av oss som brudepar, og bildene kommer jo til å ha stor verdi for oss resten av livet.

Skrevet

Gå for 20!

Det er vel anvendte penger, prøv heller å spare inn på noe annet.

Dette er en gang i livet - og profesjonelle bilder varer hele livet som gode minner!

Lykke til!

:hjerte:

• 4 uker senere...
Gjest gjestebrud
Skrevet
Hei! Er det noen som kan dele sine erfaringer med om hvor mange bilder det holder å kjøpe hos fotografen? Vil 10 bilder holde eller burde man ta 20 bilder? Vi skal bare ta bilder av oss to, har ikke forlovere eller brudepiker. Jeg er veldig usikker og må ta kontakt med fotografen igjen på mandag. Hadde jeg hatt et stort budsjett så hadde det ikke vært noe problem, men vi prøver å holde det så lavt som mulig. Dersom vi går for 20 bilder skal vi ta både inne- og utebilder. Er redd for at jeg skal angre senere i livet på at vi ikke tok flere bilder (særlig i forhold til utebildene)... Er det noen som har gode råd å komme med? :)

Hvor mye må dere betale for å ta 10 / 20 bilder???

Vi betaler 3000 kr for å ta 100 bilder, og vi får et bilde 20x25cm + fotoalbum med 8 bilder inkludert i prisen..

Gjest Gjest
Skrevet

Både 10 og 20 bilder er veldig LITE, så gå i allefall for 20.

Lykke til på den store dagen :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...