rugrat Skrevet 5. april 2008 #1 Skrevet 5. april 2008 Sønnen vår skal snart ha selskap i anledning 7-årsdagen. Jeg regner jo med at de underholder seg selv mesteparten av tiden, men det kunne vært greit å ha en lek i bakhånd, sånn i tilfelle rottefelle. Er det noen som har en lek å anbefale? Det er klassen som kommer, og der er det mest jenter. Så trenger jeg også tips til en pakke-opp-lek. Kan bare den med flasketuten peker på, men den bruker jo "alle".
Gjest Gjest Skrevet 5. april 2008 #2 Skrevet 5. april 2008 Min erfaring er at jo eldre de blir - jo mer trenger de arrangerte leker (eldstemann er snart 7 år).. Forslag til leker for mange barn: hviskeleken, stolleken, sekkeløp.. Når det gjelder pakke-opp-leker kjenner jeg også bare flasketuten.. *følger spent med i tråden*
Gjest *Mim* Skrevet 5. april 2008 #3 Skrevet 5. april 2008 Vi lekte "Avskjed på grått papir" i forrige barnebursdag. Funket fint for niåringer. Å låne en spørrebok på biblioteket eller lese spøkelsesfortellinger kan også funke. Det viste seg at det var lurt å ha en lek eller to i bakhånd, jentene begynte virkelig å ta av, og da var det fint å ha noe konkret å få dem "ned" med.
Orthia Skrevet 5. april 2008 #4 Skrevet 5. april 2008 I syvårsbursdag nylig hadde vi dansekonkurranse (dvs barna danser. De voksne stanser brått musikken, og da skal alle stå stille i dansestillingen sin. De som rører seg, er ute av leken. Dette fortsetter til kun en står igjen). Vi hadde også pinjata. Den var fylt med litt småting og snop, og var i stedet for godteposer. Tidlgere har vi brukt Sett-halen-på-grisen og ballongleken.
rugrat Skrevet 6. april 2008 Forfatter #5 Skrevet 6. april 2008 Orthia: Laget dere pinjataen selv, altså? Hvordan gjør man det?
Gjest Gjest Skrevet 6. april 2008 #6 Skrevet 6. april 2008 Jeg ville hatt klar leker til å fylle HELE bursdagsselskapet. Det er min erfaring. Men så er det flest gutter i min sønns klasse da. Hvis vi ga dem et halvt minutt uten org.lek så begynte det å utarte seg: kasting av leker ned trappen, en sto midt oppå stuebordet osv.!.....
Gjest Gjest_vårin_* Skrevet 6. april 2008 #7 Skrevet 6. april 2008 http://www.barnemix.no/aktiviteter/barneleker.php Her finner du sikkert noen tips!
Orthia Skrevet 6. april 2008 #8 Skrevet 6. april 2008 Orthia: Laget dere pinjataen selv, altså? Hvordan gjør man det? Pappmaché er vel mest vanlig, men det blir såpass hardt at jeg tviler på at barna ville klart å få hull på den. Vi laget av flere lag tykke papirposer. Malte utsiden til et skummelt monster (guttebursdag), fylte innerste pose med ting og blåste litt luft i. Øverst stiftet vi sammen med en tynn list, for beholde formen. Ble så fint, så!
mumrik Skrevet 6. april 2008 #9 Skrevet 6. april 2008 Sønnen vår skal snart ha selskap i anledning 7-årsdagen. Jeg regner jo med at de underholder seg selv mesteparten av tiden, men det kunne vært greit å ha en lek i bakhånd, sånn i tilfelle rottefelle. Er det noen som har en lek å anbefale? Det er klassen som kommer, og der er det mest jenter. Så trenger jeg også tips til en pakke-opp-lek. Kan bare den med flasketuten peker på, men den bruker jo "alle". Har nettopp hatt 9 årsdag, jenter. Grøss, jeg er glad det er et år til neste gang! Men altså. Det største feilen jeg gjorde var å la selskapet vare i tre timer. To timer er nok!!! Men til det du spør om: Vi hadde suksess med to leker: Disney-quiz og ballongleken. Jeg stjal Disney-qiuz'en fra en side på nettet, forandret litt på den sånn at den passet til 9 åringer. De delte seg inn i lag, svarte på oppgavene (som hadde tre svaralternativer). Fin måte å roe dem ned på. Balongleken er ikke rolig. Der fikk hver unge en ballong fast på foten, og det var om å gjøre å sprekke de andres balonger. Gøy,men litt vanskelig å sprekke dem så det tok tid. Så hadde vi stolleken og danseleken. Det likte de fleste også. Helt nødvendig med leker, det vikret nesten ikke som om de kunne leke noe som ikke var organisert....merkelig. Så ble det det intriger og tull på slutten, med en gråtende bursdagsbarn (som sikkert ikke var heeelt uskyldig selv heller)......
Gjest gjester Skrevet 7. april 2008 #10 Skrevet 7. april 2008 Heisann, Du kan finne noen tips her med forklaring: www.prinserogprinsesser.blogspot.com Forøvrig en kjempesøt blogg!
Gjest heihei Skrevet 6. juli 2010 #11 Skrevet 6. juli 2010 hva med å be et av barna hviske et navn i øret til sidemannen, alle skal si et forskjellig navn. det navnet som blir hvisket i øret til bursdagsbarnet skal gi gave til bursdagsbarnet.
Lvly Skrevet 10. juli 2010 #12 Skrevet 10. juli 2010 Hva med en fiske lek? Altså der hvor man skal fiske opp ting bak en tildekket stol. Eller hvor man må velge en tråd å trekke i, slik som på tivoli? Eller slik som de endene med poeng under man fisker opp, kaste ringer rundt en flaske, baller på bokser med litt sand i...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå