lille kylling Skrevet 5. april 2008 #1 Del Skrevet 5. april 2008 hei. jeg skal kjøpe meg en hund og da en bernen sennen hund. har hund nå så det blir ikke en slik hund på noen år enda men det jeg lurte på er om noen vet hvor mye en bernen sennen hund veier? har lest mye om dem men all info jeg får tar jeg mot. en får aldri for liten info om hunden ikke sant på for hånd takk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 5. april 2008 #2 Del Skrevet 5. april 2008 Vekten varierer veldig tror jeg. Vi hadde ei lita tispe, og hun var rett under det som visstnok er "godkjent". Hun veide vel mellom 30 og 40 kg tror jeg. Men vet av store hanner på oppi 60 om jeg ikke tar helt feil.... Ellers er det jo en helt herlig hund da. Ulempen er kort levetid, og plager med hofter. Vår fikk problemer med rygg og vi måtte desverre la henne få slippe.... Herlig hund ja. Hun ble brukt både til litt trekk på ski, kan brukes foran liten vogn. De er rolige, men samtidig var i alle fall vår leken hele livet. EEEEElsker å være ute og kunne gjerne snø ned. Var litt skvetten av seg, og var redd under torden. Men det er vel forskjellig fra hund til hund. Elsket sofaen, men da bare når vi var borte, å jada, hun visste å lure seg til å ligge der når ingen så henne. Kunne stjele fra salongbordet, og sleiket seg et år ubemerket gjennom ene sideveggen på familiens pepperkakehus, hehe..... Full av påfunn og sjarm.... Jeg kunne sikkert fortalt i det uendelige... Men du får heller spørre... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lille kylling Skrevet 5. april 2008 Forfatter #3 Del Skrevet 5. april 2008 kunne tenke meg de var tunge ja ja det har jeg hørt faktisk at de kan få probemer med hofter og slik. leste at de ikke burde trekke eller hva det nå var før de var 2 år. er usikker på hva det var. ja de er hel skjønne og jeg selv går en del i skogen på turer så min kommer til å bruke en del kløv blant annet men min berner skal bli bort skjemt også. sove litt i sengen og slik. har en regle da og de skal ikke opp i sengen eller sofa hvis vi ikke har sakt det er greit, men det er noe enn kan trene på. jeg har lyst på tispe men har ikke bestemt meg enda da.hun skal være med over alt, stort sett da. hunder skal være litt rampete også da, ikke sant. hvor kjøpe du deres sennen? vil være sikker på at jeg får fra et seriøst oppdrett. og hvor mye koster en sennen? ikke for at pengene har noe å si men da vet jeg bare det liksom. gleder meg så utrolig mye til å få en slik bamse,kan jo kalle de det. takk for fint svar til nå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 5. april 2008 #4 Del Skrevet 5. april 2008 Det finnes sikkert en Berner-klubb som kan formidle oppdrettere. Bekjente av meg ønsket seg en, og stod på venteliste i nesten 2 år. Andre bekjente av meg har en slik som har pådratt seg en mystisk lidelse som forskj vetrinærer ikke finner ut av. Sikkert ikke noe for deg å bekymre seg over - bare nevnte det....... Nydelige hunder - flott gemytt. -Om hunder skal være rampete...... veeel.... vet ikke akkurat det da.... så lenge det er DEG det går utover er det vel greit? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lille kylling Skrevet 5. april 2008 Forfatter #5 Del Skrevet 5. april 2008 greit å vite om alt synes jeg. desto mere enn vet om hunden jo beder ikke sant. ok. ja men da får jeg sette meg på vente liste om litt. ja er så enig med deg at det er helt nydelige hunder synd for de som eier hunden når de ikke finner feilen. en gjør jo alt for disse hundene og ikke bare berner hunder men med alle. de er jo familie de også. gleder meh til jeg får en slik hund. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 5. april 2008 #6 Del Skrevet 5. april 2008 Hei 1. gjest her. Vår opdretter finnes nok ikke lenger tror jeg. De ble i alle fall skilt de som drev på. Men om du velger opdretter som er medlem i berner sennen klubben vil ijeg tro de fleste der er seriøse. Du kan kikke inne på canis.no også.... Jeg vil også anbefale deg å abbonere på det blader allerede nå. Det som norsk bernerklubb har. Der str det mye interessant. Og å ha den hunden i senga tror jeg det fort blir slutt på. Jeg fikk ikke plass i senga mi når hun lå der i alle fall. Men hun lå gjerne på gulvet ved siden av De røyter MASSE! Særlig i perioder, men det var alltid hår, også i maten enkelte ganger Og det faller av i dotter, så du får masse hybelkaniner.... Vår berner kostet 6000kr. Men dette var i 94, så de har nok blitt mye dyrere siden da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå