Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

hei.

Samboren min ikke romantisk og tenker ikke ofte på hva han sier. han har bedere inntenkt enn meg å det meste vi eier er egentlig hans noe som han forteller meg ofte. at han sier dette gjør meg veldig vondt for jeg gjør alt jeg kan. 3/4 av inntekten min går til faste utgifter mens resten går til mat og sånn til oss. jeg prøver å hjelpe han med han sitt arbied så godt jeg kan også. Før så gjorde han alt han kunne for og passe på meg, han gjor fortsatt det men det smaker litt bittert siden ha never det igjen å. Jeg prøver virkelig.

Merker også at jeg begynner å bli sjalu på ting jeg aldri hadde reagert på før. Som at han trøster andre bedre enn han trøster meg å sånn.

vet ikke hva jeg skal gjøre. føler meg så liten. jeg elsker han men han gjør meg så vondt da han ripper opp i gamle sår( fra min familie) og snakker om alt han gjør for meg. jeg hjelper han mye jeg å og gjør alt hva jeg kan.. hva skal jeg gjøre??

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_Kvist_*
Skrevet

Stemmer det at han har bedre inntekt enn deg? Eksempelvis hvor mye. 25% eller 50% av din lønn.

Når du snakker om å eie. Hva eier du, han, dere? Er det snakk om bolig, bil, møbler etc.

Jeg synes ikke det er ok i et parforhold at en hele tiden fremhever seg selv og tråkker den andre ned. Det er slik jeg oppfatter det du skriver.

Hvor gamle er dere?

Sender en :klem: i natten.

Gjest Gjest
Skrevet

Du burde foreta deg noe for å øke selvtilliten din. Frytelig umodent av kjæresten din å hele tiden poengtere at det er han som tjener mest, du burde heve deg over det og ikke bry deg. Hvis du da i det hele tatt vil fortsette å være sammen med ham, han høres ikke så sympatisk ut, som du beskriver han.

Du føler deg liten, sier du. Igjen - synes dette ser ut til å handle om selvtillit. Du snakker om ham som om hans rolle er å passe på deg, beskytte deg og trøste deg. Det høres ut som et lite likeverdig forhold. Så lenge du oppfører deg som en som trenger beskyttelse og trøst, så lenge du har det fokuset og mener det er mannens rolle, så er det ikke rart at du føler deg liten.

Litt mer bein i nesa, litt mer tro på seg selv. Og spør ham rett ut om hvorfor han hele tiden skal framheve at det er han som tjener pengene, han som eier alt osv. Det er dårlig gjort. Det er jo temmelig vanlig i et forhold at den ene tjener mer enn den andre, om det så er mannen eller kvinnen, men det går da ikke an å "bruke" dette mot den andre. Det er barnslig.

Skrevet

23 og 20. jeg tjener halv parten av han ca. men jeg driver å vidreutdanner med så vil ikke være sånn for altid tror jeg.

han eier huset og møblene vi har vær vår bil men han sin bil er endel bedre enn min. Han sier jeg kan spare men hva skal jeg spare av???

*klem*

Gjest Gjest
Skrevet
hei.

Samboren min ikke romantisk og tenker ikke ofte på hva han sier. han har bedere inntenkt enn meg å det meste vi eier er egentlig hans noe som han forteller meg ofte. at han sier dette gjør meg veldig vondt for jeg gjør alt jeg kan. 3/4 av inntekten min går til faste utgifter mens resten går til mat og sånn til oss. jeg prøver å hjelpe han med han sitt arbied så godt jeg kan også. Før så gjorde han alt han kunne for og passe på meg, han gjor fortsatt det men det smaker litt bittert siden ha never det igjen å. Jeg prøver virkelig.

Merker også at jeg begynner å bli sjalu på ting jeg aldri hadde reagert på før. Som at han trøster andre bedre enn han trøster meg å sånn.

vet ikke hva jeg skal gjøre. føler meg så liten. jeg elsker han men han gjør meg så vondt da han ripper opp i gamle sår( fra min familie) og snakker om alt han gjør for meg. jeg hjelper han mye jeg å og gjør alt hva jeg kan.. hva skal jeg gjøre??

Det høres ut som det er du som betaler mest, ut i fra inntekt. Om all din inntekt går med til fellespotten mens han har mye igjen så er det all ære til deg, ikke til han. Dessuten er dette en fase. Nesten sånn at jeg håper du får deg en knalljobb som gjør at du får høyere inntekt enn han.

Han virker usikker, som hele tiden fremhever seg selv og sitt. Hva er du da,en som er der på hans nåde?

Gjest Gjest
Skrevet

Siden han tjener mest føler han seg kanskje som en som gir veldig mye og ikke mottar noe tilbake fra deg. Det er viktig å både gi og ta i et forhold, og om det er slik at han bruker mest penger, så kan du jo spørre deg selv om det er andre ting du kan bidra med i huset? Det høres ut som om dette er et "rop om hjelp" fra ham, han føler seg kanskje dårlig av å måtte gi så mye i forholdet deres.

Skrevet
Siden han tjener mest føler han seg kanskje som en som gir veldig mye og ikke mottar noe tilbake fra deg. Det er viktig å både gi og ta i et forhold, og om det er slik at han bruker mest penger, så kan du jo spørre deg selv om det er andre ting du kan bidra med i huset? Det høres ut som om dette er et "rop om hjelp" fra ham, han føler seg kanskje dårlig av å måtte gi så mye i forholdet deres.

Tror ikke jeg gjør så lite. han har god inntekt men jobber 12t 5-7 dager i uken. jeg rydder, vasker, hjelper til på jobben hans, lager middag ol.

Og vis vi skal finne på noe er det altid jeg som tar første skrittet.

Ps. jeg tjener en god del mindre enn han men jeg pøver å hjelpe til så godt jeg kan..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...