Gå til innhold

Hvor mye gikk du ned i ketose?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg regner med at det er flere av oss som har kutta karbohydratene nok til å komme i ketose her inne. Det jeg lurer på er vel egentlig hvordan fremgangen din var med tanke på vekt og eventuelt mål rundt livet, underveis i kuren og når du var ferdig?

Nå har jeg gått på den i fem dager og har gått ned 5 cm rundt magen, og 2 kilo. Målet mitt er å gå ned 40 kilo totalt. Håpet mitt med denne tråden er at jeg kan se ca hvor lenge jeg må gå på dette for å nå målet mitt, så setter stor pris på alle svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Går på South Beach dietten, og de første to ukene er det vanlig å komme i ketose.(fase 1) Begynte for 9 dager siden og har gått ned litt over 4 kg og 5 cm rundt midjen. Nå er jeg vissnok allerede snart i mål jeg da, etter fase 1, ettersom jeg bare skal ta av 5-6 kg.

Gjest Silje Marie
Skrevet

Hva er ketose?

5 kg på 1 uke?? Er det da fett på kroppen du har mistet?

Gjest Tjukka
Skrevet
Hva er ketose?

Nei, den første (og i tid, største) vektnedgangen skyldes at kroppen kvitter seg med vann).

Gjest Gjest-M-
Skrevet

Jeg har brukt ketolysedietten og gikk ned 30 kilo på ca 10-12 mnd.

De 12 første kiloene gikk jeg ned på 2 måneder. Så et lite vektplatå, før jeg gikk ned de siste 15-18 kiloene på 4-5 måneder.

Gjest Bolledeig
Skrevet
Hva er ketose?

Nei det er ikke bare fett. Karbohydrater binder vann i kroppen. Det gjør at når man kutter karbohydratene, så dropper man litt vannvekt umiddelbart. Akkurat denne vekten kommer rett på igjen når man begynner å spise karbohydrater igjen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...