Gå til innhold

Hvordan lager du vårruller?

Anbefalte innlegg

Gjest Pupsilure
Skrevet

Jeg har laget vårruller før, for mange år siden, og de ble ganske gode og fine. Prøvde meg i dag, og de ble totalt mislykket....

Fyllet var for vått, jeg visste ikke helt hva jeg skulle ha i, de åpnet seg da jeg friterte, og ble mer vassne enn sprø. :gråte:

Hva har jeg gjort galt? Skal man bruke to ark? Jeg tok kun ett. Hva slags olje kan man bruke? Oljen boblet så veldig. Og skummet. Vet ikke hva slags olje det var, da den var i en annen beholder.

Er det vanlig å mose alle ingrediensene sammen? Eller kan man se hva som er inni når man spiser?

Bruker du noe krydder?

Takknemlig for alle tips jeg kan få om vårruller, for jeg syntes det er veldig godt, og kan tenke meg å lage det ofte :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er lenge siden jeg lagde vårruller, men jeg pleier å ha kjøttdeig eller strimlet kjøtt som jeg steker sammen med litt løk og krydder etter smak. Oppi dette har jeg gjerne strimlet kål, gulrot og kanskje litt purre og noe pillede reker. Fyllet skal ikke være most, og det skal heller ikke være spesielt vått.

Jeg legger fyll på et papir, ikke to, og friterer. Holder dem varme i stekeovnen hvis jeg lager mange. Serverer med sweet chilisaus.

Gjest Gjest
Skrevet

Min mor lager vietnamesiske vårruller med reker, svinekjøtt, kinesisk sopp, glassnudler og gulrot. (+ egg hvis jeg ikke husker helt feil) De er helt utrolig gode!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...