Gå til innhold

Tips til billig forsikring?

Gjest samboerpar

Anbefalte innlegg

Gjest samboerpar

Jeg og min samboer skal ha oss forsikring for første gang. Vi har ikke tilknytning til noe som helst, så kan egentlig bare velge og vrake. Har noen tips om hva som er billig? Er en så stor jungel der ute med forsikringer at jeg aner ikke hva jeg skal velge. Vi skal bare ha innbo og reiseforsikring for nå og vil gjerne ha det billigst mulig.

Vi er begge i 20-årene.

Jeg er student, han skal ut i jobb om et halvår.

Vi trenger ikke mer innbo enn ca. 100 000.

Vi ønsker en reiseforsikring som gjelder fra det øyeblikket man går ut døra.

Om et par år skal vi vurdere bilforsikring og uføreforsikring og (helt uaktuelt å ha med nå).

Vi leier en liten leilighet som skal være godt sikret, med egen inngang.

Tips?

Ville vært kjempeflott! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ta en ringerunde til de forskjellige selskapene og be om tilbud. Du kan jo nevne at du er student (tror at Sparebank1 har egne studentpriser).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg bruker JBF ( jernbanepersonalets bank og forsikring. Det er en av de beste og det vil jeg tror alle forsikringsselskaper vil si deg enig i. Bilforsikring er omtrent halvparten av andre selskap.

jeg er i samme alder som deg og student har forsikring som gjelder 200.000 i innbo og uføretrygg ( her ligger en omfattende reiseforsikring gjelder meg og alle som bor på min husstand. Samboer og barn). Koster meg 1200. i året.

Det eneste aberet er at det er ikke sikkert du kan forsikre deg her fodi det er forbeholdt de som jobber innen Jernbanen og deres familie. men er verdt forsøket absolutt :)

Har heller ikke hatt noe problem med å få tilbake penger, når jeg har hatt krav på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JBF er det ingen vits i å prøve seg på, jeg prøvde meg som barnebarn av en tidligere jernbaneansatt, men de har endret på reglene og såvidt jeg forsto gjelder forsikringsfordelene nå kun ansatte i jernbanen.

Ellers så må nu nok enten sende avgårde skjemaer på nett eller ta en ringerunde, og høre hvem dere kan få best tilbud hos.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...