Angel84 Skrevet 5. april 2008 #1 Skrevet 5. april 2008 Jeg har et ganske lite kjøkken, kanskje 5-6 kvadrat... Liker Shabby Chic stilen veldig godt... :rødme: Det jeg lurer på er: Om det er noen andre som har åpne kjøkkenhyller, og om det blir mye støv av dette..? Hvilken type belysning passer inn til denne stilen...? Hvordan oppbevarer dere maten (poser,kartonger,esker o.l) Synes ikke det er så fint om dette skal stå fremme i de åpne hyllene... Håper noen kan hjelpe meg litt på veien...
Gjest Faerie Skrevet 5. april 2008 #2 Skrevet 5. april 2008 Du kan jo ha et høyskap hvor du plasserer matvarer, ettersom kjøkkenet er lite kan det jo evt stå like utenfor kjøkkenet også. Ellers går det å oppbevare i underskapene. Du kan kjøpe dekorative bokser og esker som du fyller tørrvarer over i, så tar de seg bedre ut i hyllene. Jeg har liten erfaring med åpne kjøkkenhyller annet enn på hytta, og må si at den ene hylla som er plassert over kokemulighetene der er rimelig full av støv og fett.
Angel84 Skrevet 5. april 2008 Forfatter #3 Skrevet 5. april 2008 Takk for svar... Kanskje ha maten i ett underskap ja... Huff, har tenkt på fettet også ja...:/ Ikke noe særlig å måtte vaske alt før man skal bruke det... Men er vell noen kjøkkenvifter som er mer effektive enn andre... Vil bare komme i gang, lei av hvordan det er nå værtfall...
Gjest Gjest Skrevet 5. april 2008 #4 Skrevet 5. april 2008 Jeg må si at åpne hyller hadde vært uaktuelt i mitt kjøkken pga støv og fett.
Gjest Gjest Skrevet 5. april 2008 #5 Skrevet 5. april 2008 Hva med overskap med vitrinedører? Der finnes det jo masse flott som kan brukes uten at man mister følelsen av shabby chic ? Vifter finner du i mange forskjellige grader av avtrekkskraft, og man velger ut i fra hvor stort rommet er... Når det gjelder matvarer så er det en løsning å ha dette i kolonialskuffer i underskap. Enten å ha innvendige skuffer bak skapdør, eller å ha skuffefronter også. Personlig syns jeg det er mere stilen du leter etter med skuffefronter. Men det er smak og behag..... Du kan feks også understreke ved å ha skap som ikke går opp til tak, og ha ting stående oppå skapet, men da må du tenke på fettet som legger seg der slik at du ikke setter ting som er i daglig bruk der oppe.... Vegghengte tallerkenholdere over spisebordet er jo også litt i den stilen Lykke til! Det blir sikkert kjempefint! Porselensvask, har du tenkt på det?
Gjest Gjest_Lili_* Skrevet 5. april 2008 #6 Skrevet 5. april 2008 Jeg har et ganske lite kjøkken, kanskje 5-6 kvadrat... Liker Shabby Chic stilen veldig godt... :rødme: Det jeg lurer på er: Om det er noen andre som har åpne kjøkkenhyller, og om det blir mye støv av dette..? Hvilken type belysning passer inn til denne stilen...? Hvordan oppbevarer dere maten (poser,kartonger,esker o.l) Synes ikke det er så fint om dette skal stå fremme i de åpne hyllene... Håper noen kan hjelpe meg litt på veien... Se her http://youtube.com/watch?v=G5sQGwATifI
Angel84 Skrevet 5. april 2008 Forfatter #7 Skrevet 5. april 2008 (endret) Mange gode råd hær... Men burde kanskje fått med at det er skråtak også, så veldi mange skap får jeg nok ikke plass til...Hadde bare to før, men er litt lei av skap...:/ Har tenkt på porselensvask ja, er jo bare heelt nydelig! :rødme: Men lurer på om det blir fortere riper o.l i disse vaskene... Har tenkt på å kanskje bare ha en enkel-kum/vask...Eller bør man ha to...? Har oppvaskemaskin, så blir jo ikke å vaske opp så mye for hånd... Ellers tips til belysning...? :gjeiper: Endret 5. april 2008 av Angel84
Gjest Gjest_pippi_* Skrevet 5. april 2008 #8 Skrevet 5. april 2008 Det er veldig fint uten overskap/hyller også,se f.eks på jotun sine sider,fargekolleksjonen "now",der har de ikke overskap i det hele tatt,og hvis du ikke har plass heller...En hyllerekke med ting du bruker daglig skulle vel ikke være noe stort problem,da blir de jo vasket hele tiden.Anbefaler også stooore kolonialskuffer i stedet for skap.stilig og praktisk!Så er det sikkert andre detaljer som kan gi litt shabby chic stil...
Gjest Gjest Skrevet 5. april 2008 #9 Skrevet 5. april 2008 Vi hadde bare en kum der vi bodde før. Selvfølgelig er det lettere med to, men jeg syns ikke det var noe problem. Holder på å bygge nå og velger da en og en halv kum... Det er jo også et alternativ for deg. Det blir riper i porselenet ja, men det er veldig fint da.... Sparer benkplass på å ha bare en kum også Kolonialskuffer er genialt! Belysning syns jeg er vanskelig uten å vite hvor skråtaket er i forhold til benk osv... Vindu og slikt...
Angel84 Skrevet 6. april 2008 Forfatter #10 Skrevet 6. april 2008 Tror nok jeg må vente litt med porselensvask...:/ Til jeg får meg ett ordentlig hus...Nå bor jeg i en fjøs...;b Er jo pusset opp selfølgelig... Men er litt begrenset hvor mye penger jeg orker å legge i oppussing, når jeg ikke vet hvor lenge jeg blir boende liksom... Skal til byen i morgen å finne benkplate... Tror jeg vil ha en og en halv kum... Vet noen om det er tilbud noen plass på slike...? Tenker på om jeg skal ha spotlights,eller sånne hengelamper... Vanskelig... Tror jeg må lete litt på nettet...;b Skal se på sidene til Jotun...
Gjest Gjest Skrevet 6. april 2008 #11 Skrevet 6. april 2008 Du kan feks også understreke ved å ha skap som ikke går opp til tak, og ha ting stående oppå skapet, men da må du tenke på fettet som legger seg der slik at du ikke setter ting som er i daglig bruk der oppe.... På skap som ikke når opp til taket, er det veldig praktisk å legge glad-pack oppå, og bare bytte når det begynner å bli grisete.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå