Gå til innhold

Feste slalombindinger?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Hei. Jeg har fått noen brukte skalomski av en slektning av meg. Men bindingene på skien passer ikke helt til skoene mine. Er det mulig å få flyttet på dem, eller satt dem på på nytt, og eventuelt er et noe man kan gjøre selv, eller er det noe sted man kan få noen til å gjøre det for seg?

Takker for svar!!

Videoannonse
Annonse
Gjest eks-alpinist
Skrevet
Hei. Jeg har fått noen brukte skalomski av en slektning av meg. Men bindingene på skien passer ikke helt til skoene mine. Er det mulig å få flyttet på dem, eller satt dem på på nytt, og eventuelt er et noe man kan gjøre selv, eller er det noe sted man kan få noen til å gjøre det for seg?

Takker for svar!!

Hei! du kan helt sikkert tilpasse bindingene til dine støvler, så lenge ikke bindingene har blitt montert til skostørrelser VELDIG mye anderledes fra din størrelse.

Litt avhengig av bindingstype, justerer du bindingen frem og tilbake på baksiden av bakbindingen med en skrutrekker, ofte ved å vippe opp en tapp.

I tillegg må man justere mot kjørerens tyngde.

Har du ingen erfaring med dette, er det best å få noen med peiling til å gjøre det første gang, og så kan du det til neste gang. Det er viktig med riktiginnstillte bindinger så du ikke risikerer at de løser ut unødvendig, eller som verre er ikke løser ut i det hele tatt om du skulle falle stygt.

Sportsbutikker, skiutleier, skiskoler hjelper deg sikkert med dette.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...