Gå til innhold

diverse hårfejerningsprodukter:

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_jenta_*
Skrevet

Hei!

Jeg flyktelig lei av å barbere leggene hver eneste dag, og leggene blir heller ikke veldig fine av barbering, hårene vokser ut igjen med en gang og det blir stikkene og stygt.

dessuten får jeg prikker på leggene av det, det er akkurat som om jeg kan se det som er igjen av hårene under huden.

Dette orker jeg ikke mer, så jeg er ute etter noen andre former for hårfjerning. Er det noen her som har erfaringer? Jeg vil både ha gode og dårlige erfaringer.

Jeg tenker først og fremst på produkter man kan få kjøpt i butikken.

Jeg vil takke så mye på forhånd for alle svar..

Hilsen Jente 18.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei du!

Jeg har kanskje ikke det svaret du var ute etter, men voksing er det beste alternativet jeg kan foreslå ut i fra min erfaring ihvertfall.. Det er virkelig ikke så vondt, og det varer lenge. Hvis du bor i Oslo-området så kan jeg foreslå en hudpleieklinikk som gjør det ganske så billig og som er utrolig flinke :)

Gjest Gjest
Skrevet
Hei du!

Jeg har kanskje ikke det svaret du var ute etter, men voksing er det beste alternativet jeg kan foreslå ut i fra min erfaring ihvertfall.. Det er virkelig ikke så vondt, og det varer lenge. Hvis du bor i Oslo-området så kan jeg foreslå en hudpleieklinikk som gjør det ganske så billig og som er utrolig flinke :)

Jatakk:)

Skrevet

prøvde voks en gang, klarte ikke rive fort av, så måtte dra det sakte og fosiktig av, og det gjorde SÅ vondt. Men spørs om jeg skal prøve det igjen. Er tross alt noen år siden sist jeg prøvde..

Men har du et spesielt merke å anbefale eller??

Jeg bor nok ikke i Oslo området, så det er uaktuelt.. Ønsker helst noe jeg kan gjøre selv..

Men takk for tipset!!

Og er det noen som har prøvd hårfjerningskremer?? Fungerer det??

Hilden TS :)

Skrevet

er det noen som har erfaringer med eppilator makiner da???

TS

Gjest Gjest
Skrevet

Har prøvd hårfjerningskrem, men synes hårene vokste raskere ut enn barbering. Men det fungerte så lenge det varte! Husker ikke hvilket merke det var.

Tror epileringsmaskin er mer vondt enn voks

Skrevet
Jatakk:)

På Alle's Beauty Clinique tar de 190 kroner for voksing av leggene. De holder til i Karl Johan, på Aker Brygge, St. Hanshaugen og Grünerløkka. De er superflinke :) (i hvert fall på Karl Johan, det er den avd. jeg bruker)

Skrevet

Tror jeg vil skaffe meg en eppileringsmaskin. Men har dere en dere vil anbefale. eventuelt ikke anbefale??

å gjør det veldig vondt eller??

Gjest StockDama
Skrevet

Epilering tar veldig lang tid for å få fjernet alt. Og mange syns det er vondere med epilering enn voks.

Pluss noen blir plaget med "nupper" i huden.

Eneste måten du finner ut om det er noe for deg er å prøve.

Skrevet

Hei!!

E det ingen her som har noen erfaring med epilering som vil dele den med meg eller?? Er det ingen som har en spes. type/merke som de vil anbefale evt. ikke?????

Ts som lurer........

Skrevet

Jeg synes som andre her at epilering er vondere enn voks. Det er selvfølgelig en nødvendighet at man må røske det fort av, om man gjør det sakte gjør det vondere og har mye dårligere virkning.

Skrevet

Jeg er helt enig. Jeg synes epilering er helt grusomt. Jeg har bare prøvd det på leggene, og da bør det legges til at jeg tar brasiliansk voks hver måned. Epilering er som sakte, sakte selvpining.

Men når det er sagt så kjenner jeg én person som sverger til epilering. Det skal også sies at i begynnelsen klarte hun bare å gjøre det når hun var full, for det dempet smertene, hehe.

Ettersom jeg husker fikk jeg også røde prikker på bena av epileringen, og det har jeg aldri fått av noe annet: hverken voksing eller barbering.

Håper det var svar på spørsmålet ditt :)

Skrevet

Jeg bruker ikke annet enn epilering og voksing. Ok, barberer under armene da..

Har tatt leggene med epilator i sikkert 4-5år nå. Jeg bruker denne fra Braun, som jeg har hatt i flere år og er kjempefornøyd med.

Man skal ha litt høy smerteterskel for å bruke epilator. Jeg må ta det på enkelte tidspungt i syklusen, gjerne rett etter mensen. Før eller under er det for smertefullt.

Etter du er ferdig er det greit å se over, for det sitter ofte noen få, små hår igjen. De tar jeg med pinsett. Men resultater er himmel ift. barbering. Du slipper å tenke på hårete legger i ihvertfall to uker. Men om du ikke peeler huden innimellom kan du lett få inngrodde hår. Jeg er litt plaget med det ihvertfall.

Det tar litt tid fra hårene begynner å komme tilbake til de er lange nok til å epileres igjen. Så har jo alt hår foskjellige vekstfaser, så noen er gjerne langt nok til å epilere, mens andre ikke er det. Akkurat det er veldig frustrerende. Man må altså ha hårete legger en periode for at resultatet skal bli bra når man epilerer.

Du sier du ser hårene i poren etter du har barbert leggene. Om du epilerer det du får tak på, og barberer resten så blir ikke det et problem. Da er det jo ikke halvparten så mange avkuttede hår å se.. Jeg pleier ofte å bruke det som en nødløsning om jeg skal ha på skjørt, hotpants, o.l.

Så tar det litt tid da.. Men ikke noe lengre enn det hadde tatt å vokse leggene, så hvis du absolutt ikke vil barbere så er det et bra alternativ. Og veldig mye billigere i lengden enn voks. Om du kjøper en skikkelig maskin første gangen, så har du snart spart inn de pengene.

Håper du ble litt klokere. Lykke til med hårfjerningen! ;)

Skrevet
Håper du ble litt klokere. Lykke til med hårfjerningen! ;)

takk for svar.. Jeg ble MYE klokere skal jeg si. Tusen takk!!

Tenker at jeg kanskje har litt mer kontroll når jeg epilerer i forhold til voks..

har liksom ikke viljestyrken til å dra voks av på meg selv..

Men jeg får se hva jeg gjør..

Tar gjerne imot flere tips og triks..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...