Gjest Gjest_Helene_* Skrevet 5. april 2008 #1 Skrevet 5. april 2008 Kaninene mine er kjempesnille,men den ene er litt redd! Jeg har to hann kaniner som er værdens beste venner:) De har hatt slåsskamp en gang men nå er de venner og liggger og steller hverandre i timesvis! Tennene til den ene kaninen min er litt lange, men må de klippes? Noen som vet hvor lange ca de skal være??
Gjest Gjest Skrevet 5. april 2008 #2 Skrevet 5. april 2008 Tennene skal ikke klippes, men kan slipes av dyrlegen.
SuperGjest Skrevet 5. april 2008 #3 Skrevet 5. april 2008 Hvis du mistenker at tennene er for lange på en kanin så må du til dyrlegen. Kaninen blir da lagt i narkose og tennene blir slipt. Tennene til en kanin vokser hele livet og det er derfor veldig viktig at de blir slipt om de blir for lange, fordi kaninen da får problemer med å spise. Min lille hannkanin fikk sine tenner slipt rundt juletider og har vært i fin form siden det, med korte tenner og stor apetitt. Enkelte kaniner har nervøse gener, dessverre. Du kan forsøke å sette deg ned ved kaninen som er redd, gi den godbiter og snakke til den, men ikke tvinge den til å bli holdt osv. Kanskje den får mer tillit til deg da. Men dessverre er det enkelte kaniner som er redde og nervøse av natur som det ikke kan gjøres noe med. Hunnkaninen min er slik og jeg lar henne bare være i fred, bortsett fra ved kloklipp og helsesjekk, da jeg bare gjør henne enda mer redd ved å tvinge henne til å kose med meg. Når det gjelder å ha to hannkaniner sammen så anbefales det egentlig ikke, men så lenge de ikke flyr på hverandre mer og koser med hverandre, så er det greit. Bare vær obs på at hvis de begynner å sloss igjen, så må de skilles og holdes i seperate bur. En kanin kan fint skade eller drepe den andre kaninen, om den blir sint nok.
Gjest Gjest_Helene_* Skrevet 5. april 2008 #4 Skrevet 5. april 2008 Hvis du mistenker at tennene er for lange på en kanin så må du til dyrlegen. Kaninen blir da lagt i narkose og tennene blir slipt. Tennene til en kanin vokser hele livet og det er derfor veldig viktig at de blir slipt om de blir for lange, fordi kaninen da får problemer med å spise. Min lille hannkanin fikk sine tenner slipt rundt juletider og har vært i fin form siden det, med korte tenner og stor apetitt. Enkelte kaniner har nervøse gener, dessverre. Du kan forsøke å sette deg ned ved kaninen som er redd, gi den godbiter og snakke til den, men ikke tvinge den til å bli holdt osv. Kanskje den får mer tillit til deg da. Men dessverre er det enkelte kaniner som er redde og nervøse av natur som det ikke kan gjøres noe med. Hunnkaninen min er slik og jeg lar henne bare være i fred, bortsett fra ved kloklipp og helsesjekk, da jeg bare gjør henne enda mer redd ved å tvinge henne til å kose med meg. Når det gjelder å ha to hannkaniner sammen så anbefales det egentlig ikke, men så lenge de ikke flyr på hverandre mer og koser med hverandre, så er det greit. Bare vær obs på at hvis de begynner å sloss igjen, så må de skilles og holdes i seperate bur. En kanin kan fint skade eller drepe den andre kaninen, om den blir sint nok. Ok Tusen takk for svar! Kaninene mine har ett stort bur som er delt i to, sånn at de har jo hvert sitt men det var ett lite hull helt oppe i taket som var ca 5 cm stort som min ene Kanin hoppet igjennom og skadet den andre kaninen min! Den har to arr etter det men det merker vi ingen ting til! De er kunn sammen på tur og sånnt=)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå