Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Bruker du det når du presenterer ditt fornavn eller kun i settinger hvor det er naturlig å presenterer hele navnet?

Med andre ord; Bruker du ditt mellomnavn som en del av fornavn eller etternavn? :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet
Bruker du det når du presenterer ditt fornavn eller kun i settinger hvor det er naturlig å presenterer hele navnet?

Med andre ord; Bruker du ditt mellomnavn som en del av fornavn eller etternavn? :)

Bekreftelses-koden kom visst med som en overskrift. *veldig newbie på dette* :sjenert:

Skrevet

Jeg presenterer meg sjeldent med mellomnavnet mitt (moder'ns familienavn). Jeg bruker det bare når det skal skrives fullt navn. Jeg er glad i det fulle navnet mitt, men mellomnavnet må bestandig gjentas og staves, så det er litt upraktisk.

Gjest Mirina
Skrevet
Jeg presenterer meg sjeldent med mellomnavnet mitt (moder'ns familienavn). Jeg bruker det bare når det skal skrives fullt navn.

Samme her. Men jeg skal endre navn og fjerne dette navnet, synes det er tungvindt med tre navn, spesielt siden begge etternavnene mine ofte må staves.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg har til sammen fire navn, så det sier nesten seg selv at jeg er nødt til å kutte litt ned når jeg skal presentere meg.

Jeg er veldig glad i alle de fire navnene mine, så alle er i bruk, men når jeg for eksempel ringer og må presentere meg med fullt navn, bruker jeg første fornavn og etternavn.

For min del er alle navnene mine like mye "verdt".

Gjest Helen Parr
Skrevet

Jeg bruker aldri mellomnavnet mitt, hverken skriftlig eller muntlig. Jeg har korte for- og etternavn og liker det best helt enkelt.

Gjest Helen Parr
Skrevet
Ser ikkje vitsen med å ha det om eg ikkje skal bruke det.

Av hensyn til de som har gitt meg det, fjerner jeg det ikke. *snill pike*

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg som er gjest og som startet denne debatten har nettopp valgt meg et nytt og spesielt mellomnavn og vil egentlig bruke det så mye som mulig, så lenge det ikke blir unaturlig. Har heldigvis kort fornavn og etternavn, så navnet blir ikke så langt ved en presentasjon. Men mere unaturlig, kanskje. Og si det ved enhver setting. Men skriftlig så hører det med synes jeg, på pass, bankkort etc..

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg har to barn med mellomnavn (etternavnet til faren). Jeg bruker mellomnavnet konsekvent og blir litt sånn småirritert dersom noen skriver kun fornavn og etternavn. Når mine barn oppgir navnet sitt så tar de med alle tre.

Skrevet

Jeg bruker mellom- og etternavn når jeg presenterer meg.

Gjest Bellatrix
Skrevet
Jeg presenterer meg sjeldent med mellomnavnet mitt (mitt gamle etternavn). Jeg bruker det bare når det skal skrives fullt navn. Jeg er glad i det fulle navnet mitt, men mellomnavnet må bestandig gjentas og staves, så det er litt upraktisk.

Samme her.

Gjest nextlife
Skrevet

Jeg bruker aldri mellomnavnet mitt, verken ved underskrift eller når jeg presenterer meg. Til nød kan jeg skrive første bokstav i mellomnavnet, punktum,-så etternavnet i offisielle papier.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...