Gjest Gjest Skrevet 5. april 2008 #1 Skrevet 5. april 2008 jeg fikk brev fra SI at de skal trekke et vis beløp fra lønnen min hver mnd. men den som de oppnevner som min srbeidsgiver, har ikke vært det siden før jul. hvordan kan de ha fått opplysninger fra en 5 mnd gamel arbeidsgiver? jeg trodde de sendte brev til nåværende arbeidsgiver og ikke gamle arbeidsgivere. kan det være at den gamle arbeidsgiveren ikke har svar på brevet fra de og de tror jeg fortsatt jobber der? jeg har sendt brev til de med mine økonomiske opplysninger, og der kommer der fram at jeg har for liten inntekt til at trekk kan forekomme. hva bør jeg gjøre?
Carebear1 Skrevet 5. april 2008 #2 Skrevet 5. april 2008 jeg fikk brev fra SI at de skal trekke et vis beløp fra lønnen min hver mnd. men den som de oppnevner som min srbeidsgiver, har ikke vært det siden før jul. hvordan kan de ha fått opplysninger fra en 5 mnd gamel arbeidsgiver? jeg trodde de sendte brev til nåværende arbeidsgiver og ikke gamle arbeidsgivere. kan det være at den gamle arbeidsgiveren ikke har svar på brevet fra de og de tror jeg fortsatt jobber der? jeg har sendt brev til de med mine økonomiske opplysninger, og der kommer der fram at jeg har for liten inntekt til at trekk kan forekomme. hva bør jeg gjøre? Ring SI! I stedet for at gjester her skal spekulere i hva du bør gjøre, anbefaler jeg at du tar kontakt med SI og sier det samme som du skriver her. De er de eneste som kan ordne opp i dette, ikke er nettforum.
Gjest Gjest Skrevet 5. april 2008 #3 Skrevet 5. april 2008 Ring SI! I stedet for at gjester her skal spekulere i hva du bør gjøre, anbefaler jeg at du tar kontakt med SI og sier det samme som du skriver her. De er de eneste som kan ordne opp i dette, ikke er nettforum. oops dårlig humør?
Carebear1 Skrevet 5. april 2008 #4 Skrevet 5. april 2008 oops dårlig humør? Overhodet ikke! Jeg påpekte bare det selvfølgelige. Ingen her kan ordne opp i forholdet mellom TS og SI - derfor må TS ringe dem selv.
Gjest Gjest Skrevet 5. april 2008 #5 Skrevet 5. april 2008 hva bør jeg gjøre? Sett deg selv i en situasjon hvor du kan forsørge barnet ditt!
Gjest Gjest Skrevet 5. april 2008 #6 Skrevet 5. april 2008 Sett deg selv i en situasjon hvor du kan forsørge barnet ditt! hvilket barn?
Leo Skrevet 5. april 2008 #7 Skrevet 5. april 2008 jeg fikk brev fra SI at de skal trekke et vis beløp fra lønnen min hver mnd. men den som de oppnevner som min srbeidsgiver, har ikke vært det siden før jul. hvordan kan de ha fått opplysninger fra en 5 mnd gamel arbeidsgiver? jeg trodde de sendte brev til nåværende arbeidsgiver og ikke gamle arbeidsgivere. kan det være at den gamle arbeidsgiveren ikke har svar på brevet fra de og de tror jeg fortsatt jobber der? SI har ikke oppnevnt noen arbeidsgiver og de har heller ikke innhentet noen opplysninger fra denne. Det de har lagt til grunn for utleggstrekket er de opplysningene du har gitt dem. For å informere arbeidsgiver om at trekk skal iverksettes, må SI naturligvis sende et brev. Desverre er ikke registrene helt oppdatert og hvis du forholdsvis nylig har byttet arbeidsgiver er det ikke umulig at SI ikke har de korrekte opplysningene. Det du bør gjøre er å ta kontakt med dem og gi dem korrekt informasjon om arbeidsgiver. De finner uansett ut av det før eller siden og utleggstrekker kommer uansett til å bli gjennomført. jeg har sendt brev til de med mine økonomiske opplysninger, og der kommer der fram at jeg har for liten inntekt til at trekk kan forekomme. Det er ikke inntekten din som avgjør om utleggstrekk kan gjennomføres, men hva du sitter igjen med til såkalt livsopphold. Livsopphold betyr som hovedregel det du har igjen når boutgifter er betalt. SI har egne satser for dette og p.t. er satsen 6.837 kroner pr. måned for enslige og dette beløpet dekke mat og drikke, klær og sko, transport, strøm/oppvarming, helsestell, TV-lisens, avis, telefon, innboforsikring, livsforsikring etc. Resulterer utleggstrekket i at du har mindre enn dette disponibelt, kan du be om å få utleggstrekket redusert, men det forutsetter også at du tar kontakt med SI. hva bør jeg gjøre? Du bør naturligvis kontakte SI så snart som mulig!
Gjest Gjest Skrevet 5. april 2008 #8 Skrevet 5. april 2008 SI har ikke oppnevnt noen arbeidsgiver og de har heller ikke innhentet noen opplysninger fra denne. Det de har lagt til grunn for utleggstrekket er de opplysningene du har gitt dem. For å informere arbeidsgiver om at trekk skal iverksettes, må SI naturligvis sende et brev. Desverre er ikke registrene helt oppdatert og hvis du forholdsvis nylig har byttet arbeidsgiver er det ikke umulig at SI ikke har de korrekte opplysningene. Det du bør gjøre er å ta kontakt med dem og gi dem korrekt informasjon om arbeidsgiver. De finner uansett ut av det før eller siden og utleggstrekker kommer uansett til å bli gjennomført. Det er ikke inntekten din som avgjør om utleggstrekk kan gjennomføres, men hva du sitter igjen med til såkalt livsopphold. Livsopphold betyr som hovedregel det du har igjen når boutgifter er betalt. SI har egne satser for dette og p.t. er satsen 6.837 kroner pr. måned for enslige og dette beløpet dekke mat og drikke, klær og sko, transport, strøm/oppvarming, helsestell, TV-lisens, avis, telefon, innboforsikring, livsforsikring etc. Resulterer utleggstrekket i at du har mindre enn dette disponibelt, kan du be om å få utleggstrekket redusert, men det forutsetter også at du tar kontakt med SI. Du bør naturligvis kontakte SI så snart som mulig! Det stod i brevet hvilken arbeidsgiver de trekker lønn fra. Det var en arbeidsgiver jeg kun var en mnd som vikar. Jeg har aldri opplyst de om den arbeidsgiveren, da jeg ikke fikk noe skjema på den tiden. Ut ifra taksten du nevnte, så ligger jeg under den. Jeg skal kontakte de over helgen. Tusen takk for svar Leo!
Leo Skrevet 5. april 2008 #9 Skrevet 5. april 2008 Det stod i brevet hvilken arbeidsgiver de trekker lønn fra. Det var en arbeidsgiver jeg kun var en mnd som vikar. Jeg har aldri opplyst de om den arbeidsgiveren, da jeg ikke fikk noe skjema på den tiden. Det jeg forsøkte å si var at SI bruker offentlige registre til å finne arbeidsgivere, men at disse ikke alltid er helt oppdatert og derfor heller ikke korrekte. Dette har altså ingenting å gjøre med hva du har opplyst om. Du bør imidlertid gi beskjed om korrekt arbeidsgiver så snart som mulig. Rentene på gjelden din løper og jo fortere du kommer i gang med betalingen, jo bedre. Selv om du havner i en situasjon hvor det viser seg at du ikke har nok disponibelt hver måned til at det kan gjennomføres et utleggstrekk, bør du vurdere om det likevel er mulig å betale litt hver måned slik at gjelden din i hvert fall ikke vokser som en følge av rentene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå