Gjest Gjest Skrevet 5. april 2008 #1 Skrevet 5. april 2008 I den nermeste fremtid skal jeg til to land hvor de bruker euro. Jeg har derfor behov for ganske mye euro, og lurer på hvor det lønner seg å veksle. - Det som lønner seg best er vel å betale med kort. Jeg har imidlertid ikke lyst til å gi fra meg kortet på restaurant. Har hørt at de som har blitt svindlet ofte har betalt med kort på restaurant, og at ansatte har notert nummeret. Deretter er kortet brukt av de ansatte. - Et alternativ er å veksle i bank hjemme. Det er vel den dyreste løsningen. - Et annet alternativ er å ta ut penger i minibank på stedet man skal til. Det har jeg brukt å gjøre. - Så kan man ta ut euro i norske minibanker. Enten hvor som helst i Norge der de har utenlandsk valuta i minibankene, eller på Gardermoen. Og da lurer jeg på. Er det samme vekslingskursen i minibankene hvor som helst i Norge, i utlandsgaten på Gardermoen og før man kommer til utlandsgaten. Altså hvis man velger å ta ut euro i en norsk minibank, blir det da det samme hvilken man bruker? Er det andre måter å veksle til seg euro på som jeg har glemt? Hvordan veksler dere?
Gjest Shayla Skrevet 6. april 2008 #2 Skrevet 6. april 2008 Litt usikker på hva som er mest lønnsomt,men jeg tar alltid ut litt på gardermoen, tror det er samme hvilken minibank du bruker der. Også tar jeg alltid ut i det landet jeg skal til. Man får vel alltid best kurs når man bruker kort... Gir heller aldri fra meg kort på restauranter..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå