Såga Skrevet 5. april 2008 #1 Skrevet 5. april 2008 (endret) Jeg trodde at det kanskje skulle mer til før jeg begynte å svette dersom jeg kom i bedre form. Jeg har nå fått bedre kondis og mer muskler, men svetter jo enda fortere enn før, og mer enn før! Er det egentlig noen "regler" angående svetting, eller er det rett og slett helt individuelt uten noen som helst innvirkning fra bedret kondis og styrke? Endret 5. april 2008 av Såga
Gjest Gjest Skrevet 5. april 2008 #2 Skrevet 5. april 2008 Mulig at de lærde strides, men jeg har i alle fall lest at en svetter mer om en er i god form. Forøvrig er det jo ganske individuelt hvor mye en svetter.
Gjest Elfrida Skrevet 5. april 2008 #3 Skrevet 5. april 2008 Jeg har også lest at når man er i god form så svetter man fortere og mer når man trener. Kroppen setter fortere i gang 'avkjølingssystemet' som jo svetting er.
Såga Skrevet 5. april 2008 Forfatter #4 Skrevet 5. april 2008 Men da skal jeg kanske bare være fornøyd, for da må jo jeg være i storform!
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 5. april 2008 #5 Skrevet 5. april 2008 Jeg trodde at det kanskje skulle mer til før jeg begynte å svette dersom jeg kom i bedre form. Jeg har nå fått bedre kondis og mer muskler, men svetter jo enda fortere enn før, og mer enn før! Er det egentlig noen "regler" angående svetting, eller er det rett og slett helt individuelt uten noen som helst innvirkning fra bedret kondis og styrke? Ut fra det jeg har lært i temperaturreguleringsfysiologi, er jo svettingen en av metodene kroppen bruker for å holde kroppstemperaturen konstant, og er vel ingen selvfølgelig sammenheng med form, heller med miljøet du er i. Er det varmt, svetter man mer enn i kulde, rett og slett. At man svetter mer hvis man er i god form, må kanskje i så fall ha å gjøre med at man har større aktivitetsnivå, og derfor produserer mer varme. Men igjen; Dette er veldig individuelt; noen svetter fort, andre ikke.
Gjest *Chili* Skrevet 6. april 2008 #6 Skrevet 6. april 2008 Dette finnes det ingen dokumentasjon på, med mindre det har kommet noe nytt det siste året.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå