Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

For 5 år siden traff jeg mannen i mitt liv. Vi møttes gjennom at jeg begynte jobbe i samme bedrift som han. Vi ble sinnsykt forelsket og var sammen i to år. Han var gift da vi møttes, men ble skilt etter en tid. Hans eks kone vet ikke om vårt forhold (tror vi) At han ble skilt hadde ikke så mye med meg å gjøre, han hadde blitt skilt uansett. Vi er godt voksne mennesker.

Vårt forhold skar bl.a pga store konflikter som oppsto og som vi til dels var en del av, men vi sto på hver vår side i denne konflikten og vi taklet den dårlig.

Han er idag sammen med en annen dame. De møttes samtidig som vår konflikt var på det verste. Alle vi tre bor sånn omtrent i samme nabolag. Han og jeg jobbet fortsatt tett i samme bedrift. Hun vet ikke om vårt forhold, bare at vi er kolleger og venner, men ikke hvor tett vårt vennskap egentlig er.

Med denne beskrivelsen kan vel alle skjønne at det har vært noen vanskelige år. Jeg er like glad i han idag som i den tiden vi var sammen. Han innrømmet at han har sterke følelser for meg også.

Idag er vi som sagt veldig gode venner og jobber tett og godt sammen. Vi er enig om at vårt vennskap er utrolig viktig for oss begge. Den siste tiden er også en sterk og farlig lidenskap begynt å blusse opp igjen mellom oss og vi klarer ikke å la vær å ta på hverandre når vi møtes alene. Vi snakker veldig mye om dette og han sitter i et sterkt dilemma for hva han skal gjøre. Vi har enda ikke gjort noe "ulovlig" annet enn mye erotisk prat på msn og på tlf. Det vertste vi har gjort er telefonsex. Ting er i ferd med å utvikle seg veldig og vi er enig i at det er som om vi er 5 år tilbake i tid til da vi møttes første gang.

Vennskapet vårt er utrolig viktig for oss begge og vi klarer ikke være borte fra hverandre over lengre tid (max 3 dager) og vi er livredd for at det skal bli ødelagt. Han er mer opptatt av at vårt vennskap skal bli ødelagt enn at forholdet til hun andre skal ryke.

Skal jeg gi en betegnelse på vårt vennskap vil jeg bruke flokselen "soulmates"

Jeg ønsker sterkt å få han tilbake, skal jeg gi jernet eller skal jeg verne om vennskapet? Har litt problemer med å tenke klart i denne saken.

Har du noen synspunkter?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kommer jo ikke akkurat til å bli noe særlig mindre lidenskap, da..Så egentlig ville jeg prøvd å gi det en sjanse. Hvis det var pga. en konflinkt at det ble slutt sist, så betyr det jo ikke at det ikke kan gå denne gangen, siden det ikke var direkte samlivsproblemer (?).

Hvis dere velger å bli sammen igjen, så bør han gjøre det slutt med denne damen før dere begynner igjen.

Telefonsex er etter min mening utroskap. Så det er vel strengt tatt for sent.

Gjest Gjest
Skrevet

Det kan være jeg tar veldig feil, men ut fra det du skriver så syns jeg det høres ut som om deres forhold er basert på hemmeligheter, ulovligheter og spenning, og ikke på et ønske om å dele hverdagens trivialiteter med hverandre.

Skrevet
Det kan være jeg tar veldig feil, men ut fra det du skriver så syns jeg det høres ut som om deres forhold er basert på hemmeligheter, ulovligheter og spenning, og ikke på et ønske om å dele hverdagens trivialiteter med hverandre.

Det er nok ikke helt riktig observert, fordi vi allerede idag deler så mye av hverdagenes trivialiteter. Ikke så mye på hjemmefronten, men likevel. Vi er veldig involvert i hverandres liv og erkjenner at vi fungerer veldig bra sammen.

Skrevet

Jeg ville gitt det en sjans. Det vil jo bli vanskelig å fortsette å skulle "bare" være venner hvis dere er så lidenskapelige, så da kan det på mange måter ikke skade å gi det en sjanse.

Skrevet

Hvis han er så glad i deg- hva i all verden gjør han med hun andre? :klø:

Hvis det er deg han vil ha, er det jo bare å satse på den han er glad i.

Hvis han ikke vil bryte med henne, er han ikke interessert i deg, og da ville jeg kuttet han ut. :sjenert:

Begge gangene dere har startet forhold med hverandre var han i et annet forhold og dermed forbudt område. Ser spenningsmomentene i dette.

At han for andre gang er utro mot sin partner må enten bety at han er tiltrukket av å gjøre noe forbudt, eller at han og du har noe spesielt! :love:

Kan du virkelig la sjansen gå fra deg om han skulle være villig til å satse på deg?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...