Gå til innhold

"Lang" avstand til seremoni/festlokale

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som har giftet/skal gifte seg et stykke unna der dere bor?

Vi har lyst til å både gifte oss og ha festen et stykke unna der vi bor(utvalget i lokaler her er heller dårlig...).

Men så var det å få det til i praksis, da... :-?

Nå er det ikke såå veldig langt unna, men det er litt upraktisk å reise dit (ferge pluss kjøring).

Ser liksom for meg at det blir mye styr. Reise med ferge i brudestas frister ikke så veldig. Å bo hjemmenifra siste dagen(e) fungerer nok heller ikke.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kommer litt an på hvor langt det egentlig er... men er det ikke greit å dra til ett hotell i nærheten av fest-lokalet fra dagen før... dere får jo sikkert ikke tilgang til lokalet før da uansett, hvis det er mye pynting og fiksing som må til. Så lenge man har noen gode hjelpere så skulle ikke det bli så mye stress...

Jeg arrangerer bryllupet mitt fra utlandet, ( eh vi og vårt skulle det vært der...) :wink: og kommer hjem den siste uka før det braker løs. Takket være litt hjelp fra min mor så går det utmerket!

Hvis flere drar dit dagen før og hjelper til så hadde ikke jeg sett på det som et veldig stort problem. :D

Skrevet

Vi har ikke vielsen/festen akkurat langt fra hjemstedet, men allikevel våger jeg meg på å svare.

Det er 7,5 km fra heimen til kirken/feststedet. Mellom kirken og feststedet er det max 500m. Noen av våre gjester kommer langveisfra (10 mil og 60 mil). Disse vil inkvarteres 1,5 mil unna kirken/feststedet.

Vi har ordnet busstransport for alle våre gjester; fra Oslo, innom hjemstedet til kirken (tur og retur). Stedet vi vies (og festen holdes) ligger liksom litt øde til på Svartskog - akkurat slik vi vil ha det.

Selv skal jeg hjemmefra, til frisør i Oslo, hjem til klesskifte og så til kirken. Litt vel mye kjøring, men sånn får det bli når jeg vil ha frisør i Oslo.

Skrevet

Vi hadde vielsen i oslo, ca 7 mil fra der vi bor. Vi overnattet i Oslo siste natten og jeg ble frisert/pyntet i oslo. Selskapet hadde vi i byen hvor v bor. Siden gjestene bor på begge steder, måtte alle sammen forflytte seg like langt. Men det var helt uproblematisk! Alt er mulig bare du ser etter løsningene , ikke problemene!

Et bryllup i familien vår forgikk langt oppi Gokkidalen. Der var kirken på en liten øy, selskapet på en annen, og overnattingen på en tredje. Alle gjestene og brudeparet ble forflyttet med ferge i tre samfulle dager! Det gikk det oxo! Selv det å holde brudepaert fra hverandre på overfarten til kirken, fungerte!

Tror du får det til å gå på skinner, jeg! :) Lykke tl!

Skrevet

Vi skal gifte oss 1 1/2 time fra Oslo. Gjestene overnatter ca 5 km unna kirken. De vil bli hentet med buss på overnattingsstedet, og kjørt til kirken. Deretter vil de bli kjørt til en båt, ca 30 minutter. Så er det en times båt tur, før man er fremme ved festlokalet. Alle blir hentet på natten med buss, og kjørt tilbake til overnattingsstedet.

Phuu..

Skrevet

Gjestene er ikke noe problem. Det er overnattingsmuligheter i nærheten av lokalene.

Men hvordan får dere fraktet kakene?

Gjest Helenius
Skrevet

Jeg kommer fra ett sted i landet, han fra et annet, vi bor et tredje sted og festen skal være et fjerde... Her handler det mao. om avstandsplanlegging. Så å si alle gjestene må reise minst et par timer.

Så langt er det ikke et fnugg av problemer. Heldigvis bor min mor på det stedet vi skal gifte oss, så enkelte ting blir enklere av det. Men alle kakene skal bakes et par timer unna og fraktes. Det må vel bli... med bil? Tror jeg? En del av dem skal lages ganske ferdig på forhånd og lagres i frysere hos naboer etc. og så gjøres ferdig av kakebakeren (min kjæres mor) på den store dagen eller dagen før. Litegrann kunne vi også lagre i fryseren på det stedet vi skal være. Hvis du kjenner noen på det stedet dere vil gifte dere, kan dere kanskje lagre noen kaker hos dem og få låne kjøkkenbenken deres noen timer? Eller be alle gjester om å frakte en kake hver?

Det går sikkert bra!!!

Skrevet

Kakene blir levert til hotellet dagen i forveien. De har flott stort kjøkken med kjøler.

Skrevet

HEi !

Jeg/vi planlegger bryllup som vi skal holde 75 mil fra der vi bor !

90% av gjestene må også dra så langt !

Det går greit, men krever litt ekstra planlegging....

Vi har tatt oss fri uken før og regner med å ordne det meste da....

Alt ordner seg for snille piker :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...