Gjest Milip Skrevet 5. april 2008 #1 Skrevet 5. april 2008 Jeg har trent styrkeløft nå i snart et år. Jeg har hatt alle tre baseøvelsene (Benkpress, Knebøy og Markløft). Jeg har også tatt mange hjelpeøvelser etter å ha blitt ferdig med baseøvelsene. Det er én ting jeg lurer på angående det. Jeg er 175 høy, veier 62 kg, er 17 år. Trener styrkeløft 4 dager i uka og jogger 5 dager (før skolen starter klokken 08.oo) og går på proteiner før og etter trening. (Veit det kanskje er mye med trening, men det fungerer greit og jeg er ferdig utvokst.) Hvordan tar man egentlig riktig sit-ups, og noen spessielle teknikker? Og, jeg har usymetriske "terninger". De ligger plasser sikk-sakk. Går det ann å trene dem så de blir rettere/symetriske, og hvordan gjør man det? Jeg takker på forhånd(:
X-life Skrevet 5. april 2008 #2 Skrevet 5. april 2008 Terningene dine ligger der de ligger, det er genetisk. Vær glad du kan se dem i det hele tatt Situps i seg selv er en dårlig mageøvelse. Bedre mageøvelser er planken, ab-wheel rollouts (ja faktisk ) , og the flag for å nevne noen eksempler.
Gjest Gjest_Mariann_* Skrevet 5. april 2008 #3 Skrevet 5. april 2008 hvordan gjøre 'the flag'? ab-wheel rollouts fant jeg på nettet. Om man skal trene planken, hvordan bør det legges opp? Holde så lenge du klarer, pause 10 sek, og holde så lenge du klarer igjen?
rugrat Skrevet 5. april 2008 #4 Skrevet 5. april 2008 Situps er ingen dårlig mageøvelse, det gjelder bare å gjøre den riktig. På treningssenteret der jeg går blir vi faktisk anbefalt å ta situps på ball istedet for å bruke magetrenerne de har der. Tat man situps på ball bruker man også de skrå magemusklene.
Cognizance Skrevet 5. april 2008 #5 Skrevet 5. april 2008 Du spør på feil sted. http://www.treningsforum.no/forum/index.php eller http://www.iform.no/forum/
Gjest Bolledeig Skrevet 6. april 2008 #6 Skrevet 6. april 2008 Hvis du tar alle disse baseøvelsene, trener du relativt godt allerede med tanke på magemusklene, for de aktiveres under disse øvelsene. Jeg er ellers glad i statisk magetrening som planken etc. vanlige crunches Hvis du har lyst på ideer til mageøvelser ville jeg feks gått inn på www.coopersguns.com og exercise encyclopedia. Der ligger det mange ideer til ulike øvelser for magen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå