Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei.

Lurer på om det er noen her ut som kan hjelpe meg med noen spm ang min situasjon for tiden.

Har nå vært sammen med en fra USA i 2 år og vi tenker seriøst på at jeg må komme meg over til han for å se om vi har noe å bygge videre på. Noe som vi selvsagt tror med hele vårt hjerte :love:

Men sliter med å finne muligheter for å bo der for en tid føre vi gifter oss og slikt. Er jo litt greit og oppleve hverdagen sammen føre en gifter seg. Så hvordan skal jeg få kommet meg over der på lovlig vis? Noen som har noe tips til meg?

Vet det er en lang prosess med masse papirarbeid, men trenger litt hjelp å komme igang med hvilke skjemaer jeg trenger og slikt.

Ville satt umåtelig pris på om noe kunne hjulpet meg med dette.

På forhånd takk fra en meget forelsket jente :rødme:

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Her har du en link som vil kunne hjelpe deg med den praktiske delen av å komme over...

http://travel.state.gov/visa/immigrants/ty...types_1315.html

Det du trenger er et K1 visa, et såkalt fiance visa.

Lykke til med kjærligheten.

Hei.

Takk så meget for svar. Har vært inne der og kikket, og har sett på dette. Men gir dette meg noe mere tid der borte føre vi må gifte oss? Kan jeg være i USA i den tiden Fiance visa er inne til søknad? og når vi får ja så må vi gifte oss innen 3 mnd? Det står bare så masse rart der at jeg går i surr :)

Men skal helt klart finne ut av dette, gir ikke opp mitt livs kjærlighet en gang til bare fordi det er vanskelig å få det til.

:)

Gjest Gjest
Skrevet

Hei , jeg kan anbefale nettstedet www.lovingyou.com

Gå inn på "Love talk", det er det forum som går på akkurat dette, spesielt under kategorien "Long distance". De som er på det forumet er for det meste amerikanske eller sammen med en amerikaner og de kan veldig mye og har mye erfaring med akkurat det du spør om!

Lykke til

Skrevet
Hei , jeg kan anbefale nettstedet www.lovingyou.com

Gå inn på "Love talk", det er det forum som går på akkurat dette, spesielt under kategorien "Long distance". De som er på det forumet er for det meste amerikanske eller sammen med en amerikaner og de kan veldig mye og har mye erfaring med akkurat det du spør om!

Lykke til

Tusen takk. Skal helt klart sjekke det ut :)

Skrevet
Hei.

Takk så meget for svar. Har vært inne der og kikket, og har sett på dette. Men gir dette meg noe mere tid der borte føre vi må gifte oss? Kan jeg være i USA i den tiden Fiance visa er inne til søknad? og når vi får ja så må vi gifte oss innen 3 mnd? Det står bare så masse rart der at jeg går i surr :)

Men skal helt klart finne ut av dette, gir ikke opp mitt livs kjærlighet en gang til bare fordi det er vanskelig å få det til.

:)

Ja, i utgangunktet tror jeg nok det, men når du først er her borte finnes det veier rundt dette. Jeg er nokså sikker på at du med et forlovelsesvisum kan arbeide, og har du først arbeide, er det ikke veldig vanskelig å få endret vilkårene på oppholdet ditt. Erfaringen min er at myndighetene her ikke er vanskelige, tvert imot. Det ordner seg nok for dere.

Ja, når jeg tenker etter er jeg helt sikker på at du har lov til å jobbe mens du er her på forlovelsesvisum, hvis ikke kunne du jo liksågodt ha vært her på turistvisum - som jo også er 3 måneder. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...