Gå til innhold

Hva synes dere om menn som liker babyer?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Hva ville dere tenkt om en mann likte babyer like mye som en dame? Hvis han sier åååh så søt når han ser den, og at han får lyst til og holde den, og han blir veldig betatt av den. Synes dere dette er en veldig feminin handling? Jeg vil gjerne ha helt ærlige svar, ikke svar som er "korrekte".

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes det er koslig :)

Min samboer er sånn, han bare må bort å titte på babyer, men det har kanskje noe med at han var alene med barnet sitt fra h*n var under 1 mnd gammelt(?)

Skrevet

Jeg tror faktisk ikke jeg har truffet en slik mann ennå. De fleste, inklusive min egen mann, ser ut til å ha tillagt seg den holdningen at babyer, de er vi ikke opptatt av. Det eneste jeg engang har opplevd var faktisk ganske creepy, en vilt fremmed mann som begynte å analysere min 5-6 mnd gamle sønns skjønnhet...begynte å snakke om machiavelliansk skjønnhet osv, sto virkelig og studerte ut gutten. Når jeg tenker på det nå, så ville jeg kanskje ikke reagert på samme måte hvis en kvinne sa det samme. Så jeg antar jeg er full av fordommer, egentlig....

Gjest Frk.Uhåndterlig
Skrevet (endret)
Hva ville dere tenkt om en mann likte babyer like mye som en dame? Hvis han sier åååh så søt når han ser den, og at han får lyst til og holde den, og han blir veldig betatt av den. Synes dere dette er en veldig feminin handling? Jeg vil gjerne ha helt ærlige svar, ikke svar som er "korrekte".

Nå snakker du vel om babyen til en "fremmed" (kollega, venn) og ikke mannens eget barn antar jeg!

Jeg hadde syntes det hadde vært så koselig om jeg så/opplevde en mann som sa til en "fremmed" baby disse "babyordene" vi kvinner gjerne sier dersom vi tilfeldigvis utveksler noen ord til en nybakt mor/far og vist samme begeistring som det vi kvinner gjør når vi får kontakt med en baby!

Vi er jo sånn vi: "åååå, så søt...bla, bla, bla, ...babyprat...mere babyprat...osv...

Jeg hadde ikke funnet det feminint, men veldig søtt, mandig og koselig om en mann hadde gjort tilsvarende! - ja, faktisk mandig!

....har ikke opplevd det da :fnise: der er vi kvinner annerledes enn menn når det gjelder babyer generelt...

Menn er mer sånn hei, dikke dikk - ("nå er det sagt og gjort tenker han" - "kan vi gå nå?") Vi kvinnene blir stående å prate "dikkedikke" om babyen og til babyen ganske mye lenger, mens mennene kanskje ser på hverandre mens dem gliser litt skjevt og sier til hverandre:: "ja, kul sneip du har fått deg, forresten så du fotballkampen i helga eller?".....

(siste eksemplet var dersom ett vennepar av meg og samboer hadde fått barn)

Endret av Frk.Uhåndterlig
Skrevet
mens mennene kanskje ser på hverandre mens dem gliser litt skjevt og sier til hverandre:: "ja, kul sneip du har fått deg, forresten så du fotballkampen i helga eller?".....

Dette uttrykket har jeg også hørt, og jeg får meg ikke til å kalle en baby for

"sneip"! Dette må være et uttrykk laget av menn, for menn. :ler:

Når det er sagt, så syns jeg at menn som er opptatt av babyer på den feminine måten - lov å si det?- virker veldig varme og empatiske.

Gjest StockDama
Skrevet

Ikke noe jeg ville sett etter i en mann, da jeg ikke er overbegeistret for barn selv =D

Skrevet

Det hadde jeg funnet tiltrekkende. :)

En mann som virkelig elsker små barn er en mann som sansyneligvis har gode omsorgsevner, og det er en egenskap jeg legger stor vekt på. :)

Ikke det at kjæresten min er sånn. Han er veldig redd for at jeg skal bli gravid, men nå er han 22, og jeg snart 18, så er liksom ikke tiden for det enda. :)

Skrevet

Mannen min er litt sånn, han snakker om hvor søte og sjarmerende de små er :hjerte:

Men nå er jeg gift med en veldig myk mann, da, hehe!

Skrevet

Det er koselig med menn som liker babyer, med mindre de var superdillete og ikke kunne konsentrere seg om annet hvis en baby var i rommet. Da ville jeg syntes det var rart, men det synes jeg det er når kvinner er slik også.

Skrevet

Synes det ville vært merkelig om han hang oppi barnevogner med spedbarn i og dikket og dullet i hytt og pine.

Skrevet

Syns jeg det er en "feminin" handling? I og for seg. Det er jo flest damer som mister hodet når det er babyer i nærheten. Men så syns jeg de er gærne de også :P

Jeg har derimot møtt på en fyr som var sånn, og han var ikke særlig feminin, ganske det motsatte egentlig. Han var bare veldig glad i babyer. De var ååh så søte og nydelige atte. Han snakket støtt og stadig om å sabotere p-pillene til kjæresten sin (som han hadde vært sammen med i tre uker), og om hvor fint det hadde vært med unger, helst så mange som mulig. Så han noen med en barnevogn så kunne du vedde på at han satte kursen rett mot de. Folk flest så ut til å syntes at det var litt ubehagelig, gutt på 20-21 år som på død og liv ville holde ungen deres og dikke. Jenter flest trodde han var ute etter å sjekke de opp :P

Sist jeg hørte noe fra han så satt han skikkelig i fella, og det var snakk om så mye som tre, sinte alenemødre som gjorde sitt ytterste for å tyne han for penger.

Ahh, karma. How I love thee.

Gjest Gjest
Skrevet

Det er vel et fåtall som er så ekstreme at de renner ned ukjente damer med vogn da..

Og hvordan vet ts at denne mannen liker babyer bedre enn damer? Det tror jeg ikke er mulig jeg ?

Selv er jeg gift med en mann som er glad i barn, og om venner av oss har spebarn vil han veldig gjerne holde disse og jeg ser han blir litt fjern i blikket :) Jeg syns det er fint å se, og jeg er sikker på at han vil bli en kjempefin pappa når den tid kommer :)

Hva er negativt med å være glad i barn? Er det ikke mer skremmende om det hadde vært omvendt? Menn er jo like instillt på å reprodusere seg som vi kvinner er fra naturenes side.... Kanskje til og med mer...

Skrevet

Jeg synes det er koselig med menn som liker små barn. Vet ikke om jeg hadde syntes det var like tiltrekkende for ti år siden, jeg er vel i den "rette alderen" for å si det sånn... :fnise:

Skrevet

Min mann er veldig glad i babyer. Han vil gjerne bort og se hvis vi ser noen bekjente med barnevogn, og er utrolig flink med lillebroren min som er litt over ett år. Jeg synes bare det er kjempekoselig, jeg, ikke noe spesielt femi. Jeg bare gleder meg til vi skal ha barn selv! :)

Gjest *Mim*
Skrevet

Sønnen min er skikkelig guttegutt, veldig interessert i snekring og traktor og sånt. Og babyer! Syns det er koselig, jeg. :)

Skrevet

Mannen min er ikke særlig intr. i babyer....men han gleder seg vilt til å bli pappa om et par år...Tror nok han vil bli sånn med sin egen baby, og det ville jeg bare synes var søtt :)

Gjest Frk Åberg
Skrevet

Jeg syns det er direkte attraktivt med menn som er interessert i barn/babyer. Samboeren min er det, og jeg syns det er fint å se på. Han legger ikke opp stemmeleiet og forvandler seg til en annen person bare han ser en baby, men det er tydelig å se at syns det er gøy med dem. For å være helt ærlig, så ble jeg forelsket i ham i en periode hvor vi ved et par anledninger var sammen med noen små barn, og hvor de likte ham veldig godt. Jeg ser ikke bort fra at det bidro til min betatthet, selv om det ikke var helt bevisst, og det selvsagt var andre ting som var viktige også.

For meg handler ikke maskulinitet/feminitet om hvor godt man liker barn, men om helt andre ting. Selv om jeg ser at menn som er mye med barn, beveger seg på et område som kvinner tradisjonelt har tatt seg av, så blir han altså ikke mer feminin i mine øyne.

Skrevet

Jeg tenker at de er "kjærringer" jeg. :rodme:

Dvs hvis de er over på dikke-dikkgreiene til kvinner. Alle mennene i min omgangskrets er glad i barn/babyer og leker og styrer med ungene, men det gjøres veldig tydelig på "mannemåten". Ikke at jeg tror de gjør det bevisst, men det er bare slik de er.

Skrevet

Jeg syns det er sexy!!!! :wow:

Sambo har blitt litt sånn etter at vi ble gravide og jeg syns det bare gjør han mer og mer attraktiv. Og ellers tenker jeg at en mann som virkelig liker barn og som tør å vise det er skikkelig sexy og mandig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...