Gjest Sorte Orm Skrevet 4. april 2008 #1 Del Skrevet 4. april 2008 Hva tror dere Jomfru Marie følte da Hun så Jesus på korset? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alice Ayres Skrevet 4. april 2008 #2 Del Skrevet 4. april 2008 En blanding av sorg, smerte og stolthet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ashera Skrevet 5. april 2008 #3 Del Skrevet 5. april 2008 Edvard Hoem har noen fine formuleringer av denne situasjonen i en salme: ”Så fylt av uendeleg glede var ingen som kalla seg mor. For himmelen skein i hans auge, og under låg gøymt i hans ord. Den sjuke fekk helsa attende, hans hand fekk ein lam til å gå. Den døde sto opp i frå grava, den som var blind kunne sjå. Så fylt av dei mørkaste sorger var aldri ei mor, slik som eg. Han vender seg bort og sa: Kvinne,kva har eg å gjera med deg? Slik såg eg den mørkaste avgrunn, han tok meg til helvete ned. Eg følgde han like til døden, men der såg eg himmelens fred.” Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 6. april 2008 #4 Del Skrevet 6. april 2008 Heter det ikke jomfru mariA?hehe... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest StoreSky Skrevet 6. april 2008 #5 Del Skrevet 6. april 2008 Som enhver mor: gråt og var vel trist av at hennes sønn led så mye.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mysan Skrevet 16. april 2008 #6 Del Skrevet 16. april 2008 Da jeg så Passion of the Christ fikk jeg veldig sterkt følelsen av hva hun som mor må ha følt når hun så hva sønnen hennes gjennomgikk sine siste timer... sorg og smerte og hjelpesløshet... bunnløs fortvilelse. Selv om hun visste hvem han var, var han også hennes sønn, og hans menneskelige kropp led som en hvilken som helst annen. De scenene er så sterke at jeg sliter med egen gråt hver gang jeg ser dem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå