Gå til innhold

Lurer?

Gjest Gjest_Vilde_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Vilde_*
Skrevet

Hei! Noen av dere som har gitt brudekjolen til fretex etter bruk??

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg har ikke giftet meg ennå, men når det er gjort kommer jeg ikke til å gi fra meg kjolen. Får den sydd etter mine mål, og den skal jeg ha som et minne. Og hvis jeg får en datter, så kanskje hun kan sy litt om på kjolen og oppdatere den når hun skal vies. Med mindre man går i romdrakter når den tid kommer :)

Bare så det er sagt: jeg har gitt bort, og kommer nok til å gi bort klær til fretex. Bare ikke akkurat brudekjolen.

Endret av rsa
Skrevet

Nei, jeg vil gjerne selge den og få igjen noen tusen for den. Hvis jeg ikke får solgt den kunne det jo vært et alternativ, men tviler på at jeg vil klare det...

Gjest Gjest_Trude_*
Skrevet

Hei! Jeg ga bort kjolen min til fretex like etter jul i år. Jeg giftet meg for 15 år siden, så kjolen er vel ikke akkurat så moderne nå da, ikke sikkert noen vil ha den heller... Noen som vet hva fretex gjør med klær de ikke får solgt?? Kan ikke se for meg en brudekjole til nødhjelp heller:)

Skrevet (endret)
Hei! Jeg ga bort kjolen min til fretex like etter jul i år. Jeg giftet meg for 15 år siden, så kjolen er vel ikke akkurat så moderne nå da, ikke sikkert noen vil ha den heller... Noen som vet hva fretex gjør med klær de ikke får solgt?? Kan ikke se for meg en brudekjole til nødhjelp heller:)

Klær som er for slitt til å kunne bli solgt ender opp som isolasjon fra Ultimat. Om dette også gjelder tøy som ikke blir solgt, vet jeg ikke.

Endret av Grønt blad
Skrevet

Brudekjolene som havner på Fretex tror jeg ofte blir solgt til folk som skal på kostymeparty, teatergrupper ol. Vet om etpar som har kjøpt kjole til slike anledninger der i hvertfall :)

Gjest ................
Skrevet

Min kjole ble sendt til fretex for noen dager siden. Den kjolen tror jeg ikke blir brukt på ny av noen brud, men muligens ender sine dager i et teater!:)

Gjest Gjest_Tutta_*
Skrevet

Er det ikke trist å sende brudekjolen til fretex da? Som det står noen linjer over her, kan den jo ende som isolasjon om den ikke blir solgt!? Hvordan blir klær til isolasjon egentlig??

Skrevet
Er det ikke trist å sende brudekjolen til fretex da? Som det står noen linjer over her, kan den jo ende som isolasjon om den ikke blir solgt!? Hvordan blir klær til isolasjon egentlig??

Det er et nytt isolasjonsmateriale som er laget av gamle klær, siden vi kjøper mer og mer billigklær så øker også lasset med klær som ikke kan selges igjen eller gis videre til nødhjelp... Så et norsk firma har utviklet en måte å bruke gamle klær til isolasjonsmateriale, se mer på http://www.ultimat.no/

Skrevet

Jeg kommer til å prøve å selge kjolen min etter bruk, for å få igjen litt penger for den.. Rett og slett..

Kjøpte den brukt selv, betalte 5800 og den var brukt en gang.

Min venninne som gifter seg i lik kjole, betalte 14 000 på brudesalong.

God følelse å ha kjøpt kjolen brukt!

Jeg tenker at å kjøpe og selge brukt også er en fin måte å praktisere gjenbruk på..

Man ikke gi den fra seg!

:hjertesmil:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...