Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest sheshe
Skrevet

Før jeg ble ufør fikk jeg særfradrag pga sykd.utgifter. Ikke fast beløp,men ulikt hvert år, da utgifter varierte.

Nå har en jo særfradrag på uførepensjon,men er det pga uførheten og kun det?

Noen sier at en får ekstra fradrag pga de utgiftene jeg har,mens andre sier nei.

Noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest/L
Skrevet

:sukk: Ikke lett å gi et konkret svar, men jeg må anbefale deg å lese vedlegget til selvangivelsen. Eller NAV.no

Jeg tror du kan få særfradrag om du kan dokumentere særdeles høye utgifter, og eller vedlegge en legeattest. Dette gjelder vel også om det må endringer til i hus etc for å leve..

Lykke til

Gjest Gjest
Skrevet
:sukk: Ikke lett å gi et konkret svar, men jeg må anbefale deg å lese vedlegget til selvangivelsen. Eller NAV.no

Jeg tror du kan få særfradrag om du kan dokumentere særdeles høye utgifter, og eller vedlegge en legeattest. Dette gjelder vel også om det må endringer til i hus etc for å leve..

Lykke til

har lest på nett,men finner ikke ut av det,men får spørre senere....

jeg ville tro man fikk det??

Alle uføre har et standard særfradrag, uavhengi av sine utgifter....derfor jeg tror da.

Gjest cathja
Skrevet

I "rettledning til postene i Selvangivelsen 2007" (den som kom i posten for noen dager siden) står svaret på spørsmålet ditt på side 41.

"Særfradrag for store sykdomskostnader kan gis i tillegg til særfradrag pga. alder eller uførhet." :danser:

Gjest Gjest
Skrevet
I "rettledning til postene i Selvangivelsen 2007" (den som kom i posten for noen dager siden) står svaret på spørsmålet ditt på side 41.

"Særfradrag for store sykdomskostnader kan gis i tillegg til særfradrag pga. alder eller uførhet." :danser:

Tusen takk :popcorn:

Gjest Gjest
Skrevet

Nå har vi kastet rettledningen......papirdunk er tømt....

har sett på saktteetaten sine sider,men finner ikke det du har skrevet. vet du hvor jeg kan finne det på nett?

• 3 uker senere...
Gjest Gjest_LIS_*
Skrevet
Før jeg ble ufør fikk jeg særfradrag pga sykd.utgifter. Ikke fast beløp,men ulikt hvert år, da utgifter varierte.

Noen sier at en får ekstra fradrag pga de utgiftene jeg har,mens andre sier nei.

Noen som vet?

Hei.

Selv om du har særfradrag for uførhet kan du ha rett på særfradrag for store sykdomsutgifter. Ett vilkår er at det er for en sykdom som har vart eller kommer til å vare i mer enn 2år.

Men det er for utgifter som går direkte på sykdommen og ikke utg. som det offentlige dekker.

Om du kan dokumentere utgifter over 6200.- får du ett særfradrag på 9100.-

Om utgiftene er myke høyere kan du få for faktiske utgifter(må ha kvitteringer ol, eller sannsynliggjøre tapet.

Lykke til ;)

Skrevet

Du må dokumentere utgifter for hele summen nå, dessverre. Det strammes inn på alle punkter. :sur:

Skrevet

Noen som vet?

Særfradraget du har er pga uførheten. Du får ekstra fradrak for store sykdomsutgifter,men de må overstige 9180,-

Skrevet
Hei.

Selv om du har særfradrag for uførhet kan du ha rett på særfradrag for store sykdomsutgifter. Ett vilkår er at det er for en sykdom som har vart eller kommer til å vare i mer enn 2år.

Men det er for utgifter som går direkte på sykdommen og ikke utg. som det offentlige dekker.

Om du kan dokumentere utgifter over 6200.- får du ett særfradrag på 9100.-

Om utgiftene er myke høyere kan du få for faktiske utgifter(må ha kvitteringer ol, eller sannsynliggjøre tapet.

Lykke til ;)

dette er feil. Du må ha utgifter som overstiger kr. 9180 pr.år.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...