Gå til innhold

Allergisk mot stayups???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som jeg skreiv i dagboka mi, har min siste erfaring med stayups vært heller negativ. Da jeg tok de av etter en kvelds bruk (18-03) hadde jeg fått røde og kløende merker på låra akkurat der gummien/latexen på stayupsene hadde kontakt med huden min :evil: Disse klødde et par dager, men jeg fikk døyva det ned med fuktighetskrem

Dette har aldri hendt før, og nå lurer jeg på om jeg tør å bruke stayups på bryllupsdagen? :-?

Noen som har erfaringer?

Hilsen fortvila

Gjest Anonymous
Skrevet

Har ingen erfaringer med å bli rød etter bruk at stay-up, men kanskje du har lateks-allergi? Jeg tror i hvert fall at det er noe som heter det.

Kan du ikke prøve et par ganger til før bryllupet og se om du får slike merker da også? Hvis du gjør det, ville jeg droppet stay-up på bryllupsdagen. Du kan jo velge strømper og strømpeholdere hvis du vil være mer sexy enn med strømpebukse, men da ville jeg satset på en stømpeholder av god kvalitet. Jeg hadde en billig en en gang hvor strømpene skled ned hver gang jeg satte meg fordi stoppene bak flyttet seg ut på siden. Dermed ble alt litt for kort når jeg reiste meg opp igjen! Fryktelig slitsomt!

Hilsen Lille meg

Skrevet

Latex-allergi er det definitivt noe som heter. Du kunne jo hørt med legen din om du kunne fått Zyrtec for anledningen, eller du har det kanskje fra før pga av andre allergier? Det er jo vanlig å være allergisk mot mere enn en ting... Det er ikke sikkert det virker, men du kunne jo ha prøvd det... :D

Skrevet

Det går fint an å være allergisk mot lateks og gummi.

Kan du ikke bruke strømper og feks en torsolett med strømpeholder?

Skrevet

Latex-allergi er det absolutt noe som heter...har det selv. De gangene jeg har hatt stay-ups, har jeg ikke hatt på meg dem så lenge, så da har det gått bra, men man må jo ha de på en stund på bryllupsdagen.

Du kan jo kjøpe undertøy med stropper til å feste vanlige strømper i.

Skrevet

Takker så mye for svar :-)

Hadde en mistanke om at dette er gummi/latexallergi, ja :(

Det torsolettet jeg skal bruke har strømpeholdere, men det dynes gjennom kjolen (ha ikke underskjørt fordi kjolen skal være litt smal) og derfor må jeg droppe den planen... (de kan tas av). Alternativet blir å bruke strømpebukse på selve dagen, for så å bytte til stayups seint på kvelden.

Ja, ja man skal lide for skjønnheten :ler:

Gjest Anonymous
Skrevet

Hvis du synes det blir for varmt med strømpebukse, eller den (sømmene) synes under kjolen, kan du jo bruke de gode, gamle knestrømpene. :wink:

De er jo overhode ikke sexy, men hvis du skal bytte til stay-up på kvelden, er det jo ingen som ser det!

Hilsen Lille meg

Skrevet

Takk for tipset! Kanskje ingen dum idé? Selvom jeg er enig i at det ikke er spesielt sexy!

Skrevet

Har du virkelig prøvd og kontrollert at det IKKE går med torsolette og stockings? Jeg bruker det under ALLE fine kjoler, og har ikke hatt problem med at det synes igjennom. Prøv sammen med kjolen din, og få noen til å se sammen med deg. Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...