2008brud Skrevet 7. april 2008 #21 Skrevet 7. april 2008 (endret) Hva er det som er galt med folk som ikke klarer å være venner med sin egen familie engang??? Mine foreldre er skilt for flere år tilbake, og forlengst gift på nytt. Det skulle da bare mangle om de ikke skulle kunne møtes i bryllup o.l. og oppføre seg som folk. Blir sjokket over å lese hvor mange selvopptatte folk det finnes i dette landet. FYSJ!! Dersom min søster hadde vert totalt egoistisk og sneket til seg arv eller noe i den duren, hadde ikke jeg giddet å ha noe med henne å gjøre bare fordi vi er søsken.. Endret 2. januar 2009 av 2008brud
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 7. april 2008 #22 Skrevet 7. april 2008 Jeg er Gjest_gjest med et tidligere innlegg i denne tråden, og er som nevnt i tilsvarende situasjon. Ser at mange mener at voksne mennesker bør klare å legge dette til side på en slik dag, men - hos oss hadde dette resultert min tante/onkel hadde oversett min mor hele festen. Det er rett og slett ikke alle som klarer å legge slikt bak seg. Min mor har på samme måte som din ytret ønske om at hennes søsken ikke er tilstede, og av hensyn til henne kommer jeg til å la vær å invitere disse. Det er mye viktigere for meg at mine foreldre kan glede seg over min store dag enn at alle tanter og onkler blir invitert.
Lise_86 Skrevet 8. april 2008 #23 Skrevet 8. april 2008 Dette er deres dag, og foreldre og tanter/onkler burde kunne være i samme rom for deres skyld. Ikke at dette er det samme, men jeg hadde et venne par (har kjent begge lenge) som holdt på å splitte opp da invitasjonene skulle ut. jeg satte meg ned med begge å forklarte dem at begge betydde mye for meg og at jeg ønsket å ha begge tilstede i bryllupet og jeg håpet at de ikke ville ødelegge dagen for meg ved å nekte den andre å komme. dette er din og din kjæres dag du skal invitere de menneskene som betyr noe for deg, foreldrene dine er voksene mennesker og denne dagen handler ikke om dem.
Gir Skrevet 8. april 2008 #24 Skrevet 8. april 2008 Inviter de dere vil selv. Sett dere ned med foreldrene og forklar på en skikkelig måte at de får oppføre seg som folk og at det sårer dere med de kommentarene de kommer med. Foreldre vil alltid se på barna sine som nettopp barna sine, men med en slik samtale viser du at nå er du voksen, du ønsker ikke å fyre opp under familieproblemene du ikke er en del av, og de får oppføre seg som folk når dere er i nærheten. Foreldrene må forstå at et bryllup er brudeparets dag, ikke deres dag (selv om det selvfølgelig er en dag de også ønsker å huske livet ut), og nå er det faktisk dere som bestemmer. Note to self: Hold søsken nær deg livet ut, for en dag er de de eneste som er igjen.
mariaogjahn Skrevet 8. april 2008 #25 Skrevet 8. april 2008 Veit du hva! At det går an med voksne mennesker! Dette er DERES dag, så jeg synes at de som er invitert må oppføre seg og legge sine feider vekk på en slik dag. Ikke være så egoistisk! Jeg synes det er dårlig at voksne mennesker oppfører seg slik. Jeg synes det er dumt at ikke dere kan invitere de dere vil. Hva med å be dem legge sine problemer til side bare denne ene dagen, for deres skyld. For at dere skal få den dagen dere ønsker. Være litt voksen!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå