Midnattsol Skrevet 8. mai 2003 #1 Skrevet 8. mai 2003 Noen som spiser dette? Husker jeg spiste det da jeg var lita, med sukker på. Hva bruker dere rømmekolle til?
Gjest Anonymous Skrevet 8. mai 2003 #2 Skrevet 8. mai 2003 Jeg bruker rømmekolle som en erstattning for rømme i dip etc. Er en mager erstattning og det passer bra. Smaker ikke så verst heller. Vet ikke om det også kan erstatte rømme i matretter også, men en skulle jo tro det.
Midnattsol Skrevet 8. mai 2003 Forfatter #3 Skrevet 8. mai 2003 Da skal jeg prøve til dip. Har en stående som jeg ikke vet hva jeg skal gjøre med skjønner du.
Fakse Skrevet 8. mai 2003 #4 Skrevet 8. mai 2003 Bruker rømmekolle eller melkering til tzatsiki i stede for gresk yoghurt. Har nesten samme konsistens og smak, blir mye bedre enn å sile norks yogurt!!
Gjest Anonymous Skrevet 8. mai 2003 #5 Skrevet 8. mai 2003 Det hender jeg bruker rømmekolle og blander i en pose med sånne olje-vann dressingposer, og bruker det til fisk eller lignende.
MissiS Skrevet 8. mai 2003 #6 Skrevet 8. mai 2003 Du kan også greit bruke den som et magert alternativ til fløte og rømme i sauser og sånn. Det gjør alltid svigers! MissS
Gjest gjest1 Skrevet 8. mai 2003 #7 Skrevet 8. mai 2003 Jeg bruker å spise den med sukker på..... Det er så nam bruker det og til dip og i sauser.
Gjest care Skrevet 8. mai 2003 #8 Skrevet 8. mai 2003 Rømmekolle var en fast del av manges frokost før i tiden. Husker da jeg jobbet på sykehuset hjemme, da skulle alle over 70 år ha rømmekolle.
Nilma Skrevet 9. mai 2003 #9 Skrevet 9. mai 2003 Bruker rømmekolle eller melkering til tzatsiki i stede for gresk yoghurt. Har nesten samme konsistens og smak' date=' blir mye bedre enn å sile norks yogurt!![/quote'] Kjempelurt! :D Må prøves!
jordbær Skrevet 9. mai 2003 #10 Skrevet 9. mai 2003 Jaa! Det er det beste morfar vet! :D Husker at vi måtta ta med til han fra der vi bodde fordi dem ikke hadde i trøndelag en stund...
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2011 #11 Skrevet 24. mai 2011 Gammel tråd, men hva er egentlig forskellen på vanlig rømme og rømmekolle?
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2011 #12 Skrevet 24. mai 2011 Aner ikke, men rømmekolle med brunsukker på <3 NAM!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå