Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Mandalina
Skrevet

Jeg fyller snart 44 år og lurer på om jeg skal klippe meg.

Har alltid hatt langt hår bortsett fra en gang i 20-åra da jeg klipte meg helt kort. Fikk masse skryt for at jeg kledde det de gang.

Jeg vet det er delte meninger om dette med at man skal klippe seg når man blir eldre. Dvs. at man ikke skal ha langt hår lenger når man har kommet i midten av 40-åra. Men jeg er usikker. Jeg ser veldig ungdommelig ut og blir ofte tatt for å være 10 år yngre enn jeg egentlig er. Håret mitt et tykt, blankt og sunt. Rekker til midt på ryggen. Litt grått har det begynt å komme men det fikser frisøren min med lekker sjokoladebrun farge.

Jeg har litt lyst til å klippe det kortere. Skulderlangt i første omgang kanskje.

Noen som har litt tanker om dette? Ideer til frisyrer kanskje?

Videoannonse
Annonse
Gjest AnneShirley
Skrevet

Jeg synes absolutt ikke du skal klippe deg FORDI du har blitt over 40!

Skal du klippe deg så bør det være fordi du har lyst og tror det blir fint.

Gjest Helen Parr
Skrevet
Jeg synes absolutt ikke du skal klippe deg FORDI du har blitt over 40!

Skal du klippe deg så bør det være fordi du har lyst og tror det blir fint.

Enig.

Langt, flott hår er lekkert uansett om man er 20 eller 40. På samme måte som langt, pjuskete og tynt hår er ulekkert uansett om man er 20 eller 40.

Gjest Frk Åberg
Skrevet

Jeg syns det er forfriskende å se damer over 40 med langt hår. Så lenge det er velstelt, og gjerne noe oppklippet, så det får litt form.

Gjest Gjest
Skrevet

Klipp deg hvis du har lyst, men ikke klipp deg FORDI du har passert 40.

Gjest Gjest_Tone_*
Skrevet

Takk gudene for at det er noen her som mener at de over 35 kan ha langt hår. Husker nemlig en tråd her for noen år siden :fnise: der mange syntes ikke kvinner over 35 år burde ha langt hår.

Skrevet

Helt ening. Det er jo ikke bare de unge som har lov til å ha en langt lekkert hår.......

Gjest Lilleulv
Skrevet

jeg synes det er en tåpelig regel. jeg skal ha laaaaaangt hår når jeg er 60 :-D men kort hår kan være fint det, helt uavhengig av alder :P

Gjest Mandalina
Skrevet

TS igjen her.

Det er kjempehyggelig at så mange mener at man ikke bør klippe seg fordi man har passert 40. Takk for det! Og jeg er enig i at om man har tykt og pent hår så spiller det egentlig ikke noen rolle om man er 20 eller 40.

Men jeg har litt lyst til å klippe meg. Ikke kortkort tror jeg, men sånn i skulderlengde eller litt over skuldrene.... Men er så usikker. Vil IKKE ser kjærring-aktig ut. Noen tips til fin klipp av denne typen?

Gjerne bilde.

Skrevet
jeg synes det er en tåpelig regel. jeg skal ha laaaaaangt hår når jeg er 60 :-D men kort hår kan være fint det, helt uavhengig av alder :P

Da blir du seende ut omtrent som Astrid Anker Hansen da. :)

Personlig syns jeg langt hår på damer over 40 er pent om ikke håret begynner og miste fargen, da er det ikke pent.

Gjest Lilleulv
Skrevet
TS igjen her.

Det er kjempehyggelig at så mange mener at man ikke bør klippe seg fordi man har passert 40. Takk for det! Og jeg er enig i at om man har tykt og pent hår så spiller det egentlig ikke noen rolle om man er 20 eller 40.

Men jeg har litt lyst til å klippe meg. Ikke kortkort tror jeg, men sånn i skulderlengde eller litt over skuldrene.... Men er så usikker. Vil IKKE ser kjærring-aktig ut. Noen tips til fin klipp av denne typen?

Gjerne bilde.

Det er en god idé. Jeg har en oppklippet skulderlang frisyre, og jeg er under 30! :D

http://www.hairfinder.com/celebrityhairsty...enna-miller.jpg

Kjempefint!!

Gjest Lilleulv
Skrevet
Da blir du seende ut omtrent som Astrid Anker Hansen da. :)

Personlig syns jeg langt hår på damer over 40 er pent om ikke håret begynner og miste fargen, da er det ikke pent.

nei, nei! jeg skal jo se ut som bestemora i "heksene" av roald dahl!!

Gjest Gjest
Skrevet

Til TS; Se på bildene av 40+damene på nye Ungkaren. Mange flotte frisyrer til langt hår der.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...