Sika Skrevet 4. april 2008 #1 Skrevet 4. april 2008 Til bryllupsfesten vår i august må vi selvsagt pynte lokalet, og ihvertfall bordene (som er runde) med blomster. Personlig liker jeg bedre markblomster og ville vekster enn forseggjorte stiliserte buketter. Dessuten er det billigere også Men festen skal være i medio august - er det noen som har noen tips til hvordan vi kan pynte litt? Sikkert mange av dere som har gjort dere gode erfaringer her...
Prinsesse Snuppelure Skrevet 4. april 2008 #2 Skrevet 4. april 2008 Da venninnen min giftet seg for noen år siden, og hun ikke hadde råd til verken blomster i kirken eller til bordene, så hjelp jeg henne ved at hun og jeg dro ut i skauen dagen før og fylte opp poser med nydelige markblomster i alle mulige farger. Vi puttet dem i store bøtter m vann og satte dem i kjelleren (eller et annet sted kaldt) over natten. Blomstene hun skulle ha i kirken puttet hun i store sink-bøtter fra ikea (bøttene hadde vi pyntet med tyll og hvite silkebånd -knyttet sløyfer rundt bøtta) og satte på trappen opp til alteret i kirken. det ble veldig pent! Vi plukket både lange og korte blomster - og mye bregner (grønt er fint!) Til bordene satt vi fredagskvelden sammen med flere venninner og lagde. Vi hadde på forhånd kjøpt hvite skåler fra IKEA samt en god del oasis fra blomsterbutikker, og så blandet vi markblomstene og bregnene fra skogen med noen blomster fra buketter hun hadde kjøpt på Plantasjen. Det ble veldig pent, selv om vi ikke er proffe ! Vi puttet bare inn i oasisen og lagde fine oppsatser. det behøver ikke være mange heller. Tror vi tok to på hvert bord jeg . og hun hadde vel 4 bord til sammen (E-fasong) Hun hadde også fått lånt div flotte sølv-fargede kandelabre, og med disse også på bordene, ble det virkelig flott! I tillegg kjøpte hun sånne ståltråd-ruller med hvite perler på. Disse la hun utover bordene. og til slutt; små te-lysestaker fra ikea i klart glass, ble plassert mellom kandelabrene og blomsteroppsatsene. Dekorativt, personlig og veldig vakkert! -egentlig ganske enkelt! jeg skal også gjre noe sånt når jeg gifter meg i august, budsjettet er ikke akkurat stort. Til bryllupsfesten vår i august må vi selvsagt pynte lokalet, og ihvertfall bordene (som er runde) med blomster. Personlig liker jeg bedre markblomster og ville vekster enn forseggjorte stiliserte buketter. Dessuten er det billigere også Men festen skal være i medio august - er det noen som har noen tips til hvordan vi kan pynte litt? Sikkert mange av dere som har gjort dere gode erfaringer her...
Sika Skrevet 4. april 2008 Forfatter #3 Skrevet 4. april 2008 Takk for kjempegode tips - det hørtes veldig fint ut og jeg tror jeg kommer til å "kuppe" dette forslaget
Prinsesse Snuppelure Skrevet 4. april 2008 #4 Skrevet 4. april 2008 ja, og en ting til: Bøttene m blomster fra kirken tok vi med i bilen (sendte m noen av gjestene) og satte dem i lokalet v dørene. Kjempelekkert! Det var flere som kommenterte dem! -og bøttene hadde hun jo til en senere anledning. Lykke til Da venninnen min giftet seg for noen år siden, og hun ikke hadde råd til verken blomster i kirken eller til bordene, så hjelp jeg henne ved at hun og jeg dro ut i skauen dagen før og fylte opp poser med nydelige markblomster i alle mulige farger. Vi puttet dem i store bøtter m vann og satte dem i kjelleren (eller et annet sted kaldt) over natten. Blomstene hun skulle ha i kirken puttet hun i store sink-bøtter fra ikea (bøttene hadde vi pyntet med tyll og hvite silkebånd -knyttet sløyfer rundt bøtta) og satte på trappen opp til alteret i kirken. det ble veldig pent! Vi plukket både lange og korte blomster - og mye bregner (grønt er fint!) Til bordene satt vi fredagskvelden sammen med flere venninner og lagde. Vi hadde på forhånd kjøpt hvite skåler fra IKEA samt en god del oasis fra blomsterbutikker, og så blandet vi markblomstene og bregnene fra skogen med noen blomster fra buketter hun hadde kjøpt på Plantasjen. Det ble veldig pent, selv om vi ikke er proffe ! Vi puttet bare inn i oasisen og lagde fine oppsatser. det behøver ikke være mange heller. Tror vi tok to på hvert bord jeg . og hun hadde vel 4 bord til sammen (E-fasong) Hun hadde også fått lånt div flotte sølv-fargede kandelabre, og med disse også på bordene, ble det virkelig flott! I tillegg kjøpte hun sånne ståltråd-ruller med hvite perler på. Disse la hun utover bordene. og til slutt; små te-lysestaker fra ikea i klart glass, ble plassert mellom kandelabrene og blomsteroppsatsene. Dekorativt, personlig og veldig vakkert! -egentlig ganske enkelt! jeg skal også gjre noe sånt når jeg gifter meg i august, budsjettet er ikke akkurat stort.
Prinsesse Snuppelure Skrevet 4. april 2008 #5 Skrevet 4. april 2008 Kupp i vei! Takk for kjempegode tips - det hørtes veldig fint ut og jeg tror jeg kommer til å "kuppe" dette forslaget
linel Skrevet 4. april 2008 #6 Skrevet 4. april 2008 Ville blomster er helt nydelig!! Var i et bryllup, hvor brudeparet er veldig glad i naturen og virkelig friluftsmennesker.. Der var bordene kun pyntet med blåklokker og grønt, dukene var hvite, og på midten lå remser med lilla i et tynt tyllstoff som var "krøllet" litt sammen, og hjerter i mørkere lilla lå strødd over. Invitasjoner, bordkort, sanghefteomslag og takkekort hadde bruden laget selv, i lilla stivt papir, med diverse pynt, og på hver var det en presset blåklokke limt på i hjørnet. (Du plukker jo blomster og legger dem i press i en bok e.l.) Det var utrolig nydelig, og enkelt (for ikke å snakke om billig), og det passet så utrolig bra til brudeparet siden de elsker naturen og alt det vakre den har å by på! Lykke til med pyntingen!
La Guapa Skrevet 5. april 2008 #7 Skrevet 5. april 2008 Hei. Vi giftet oss i medio august i 2003. Det hadde vært en ganske varm sommer....så da var det ikke mye å ta av i det fri.... Du bør være forberedt på lite markblomster såpass langt utpå sommeren. Vi valgte hvite og cremefarvede roser og måtte bestille grønt fra gartneri også...fordi bregnene i skogen var begynt å bli brune.. Ville bare si det , så du ikke står i beit dagen før dagen. Lykke til med bryllup
Sika Skrevet 9. april 2008 Forfatter #8 Skrevet 9. april 2008 Takk for tips både om pressa blomster (spørs om jeg får tid, dessverre, det er så mye som skjer i hele sommer) og tips om at det kanskje ikke er så mye blomster igjen i midten av august. Er litt bekymra for det - husker selvsagt ikke fra ifjor hvordan det ser ut i naturen midt i august, men tror også at det kan være ganske avblomstra? Hva med røsslyng, når er den - innbiller meg at den er ganske sen? Noen aandre som har noen gode og billige alternativer til pynting (utenom store oppsatser fra blomsterbutikk, eom jeg egentlig ikke synes er så sjarmerende)?
Prinsesse Snuppelure Skrevet 9. april 2008 #9 Skrevet 9. april 2008 oi det har jeg ikke tenkt på - det må jeg tenke på også.... Er spent på hva andre sier her jeg...! Takk for tips både om pressa blomster (spørs om jeg får tid, dessverre, det er så mye som skjer i hele sommer) og tips om at det kanskje ikke er så mye blomster igjen i midten av august. Er litt bekymra for det - husker selvsagt ikke fra ifjor hvordan det ser ut i naturen midt i august, men tror også at det kan være ganske avblomstra? Hva med røsslyng, når er den - innbiller meg at den er ganske sen? Noen aandre som har noen gode og billige alternativer til pynting (utenom store oppsatser fra blomsterbutikk, eom jeg egentlig ikke synes er så sjarmerende)?
Gjest Gjest Skrevet 9. april 2008 #10 Skrevet 9. april 2008 Om du må bruke "butikk-blomster", men ikke liker oppsatser, syns jeg det er kjempefint med avklipte blomster i vase, helst lave vaser da, så man ikke blokkerer gjestenes "utsikt" Jeg har tenkt å gjøre dette, tenker på vaser som ligner på disse: http://sannasbutikk.sprayblogg.no/25020720...e_i_krysta.html og ha feks hvite og blekrosa roser, ranukler og peoner
DDuck Skrevet 9. april 2008 #11 Skrevet 9. april 2008 jeg hadde et alternativ som jeg tenkte litt på... Klare tulipanvaser med litt sand i bunnen og noen silkeblomster, fylle opp med vann og ha flytelys på toppen... det er veldig fint i hodet mitt ihvertfall
Sika Skrevet 11. april 2008 Forfatter #12 Skrevet 11. april 2008 Kanskje det blir fint om man kjøper noen billige potteroser i aktuell farge på f.ex. Plantasjen, river av kronbladene og sprer de over bordene? Så kan bruke potteroser og evt noen andre bloster/grønt el i tillegg. Man klipper av stilkene til potterosene og setter de sammen med grønt og evt andre blomster i litt oasis. Da har man billige dekorasjoner - dog ikke så "markblomstaktig" som jeg skulle hatt, da men... Ihvertfall en mulig løsning i medio august. Kom på det helt av meg selv *stolt*
Prinsesse Snuppelure Skrevet 11. april 2008 #13 Skrevet 11. april 2008 Ja, og jeg har også tenkt at kanskje brudepikenes buketter kan være blomsterpynten den dagen! Det enkleste er ofte det beste...! Kanskje det blir fint om man kjøper noen billige potteroser i aktuell farge på f.ex. Plantasjen, river av kronbladene og sprer de over bordene? Så kan bruke potteroser og evt noen andre bloster/grønt el i tillegg. Man klipper av stilkene til potterosene og setter de sammen med grønt og evt andre blomster i litt oasis. Da har man billige dekorasjoner - dog ikke så "markblomstaktig" som jeg skulle hatt, da men... Ihvertfall en mulig løsning i medio august. Kom på det helt av meg selv *stolt*
Gjest Gjest_bondetuppa!_* Skrevet 16. april 2008 #14 Skrevet 16. april 2008 Vi ønsket også og pynte til bryllupet med flotte markblomster, men da vi har satt datoen for bryllupet i august er det nok ikke mye markblomster igjen. Så dere som har planer om og pynte med markblomster i august bør nok ha en reserve plan! Da er det stort sett bare røsslyng som er noe særlig og pynte med. Det vi har gjort i steden er og plante kalla, freesia, liljer og gladioler i hagen vår. Dette er blomster som alle er veldig fine og bruke som snittblomster. Da kan man lage flotte buketter selv. Det er veldig mye billigere. Vi har hagen full av vakre blomster hele sommeren, og vi lager alltid med oss en bukett når vi reiser på besøk, og det slår alltid an. Så nå, i tillegg til alle blomstene vi har fra før, har vi plantet noen som skal komme i juli-september, for da blomstrer de ca ved bryllupet vårt. Alle blomstrer nok ikke da, men noen blir det sikkert.
Prinsesse Snuppelure Skrevet 16. april 2008 #15 Skrevet 16. april 2008 Oi bra tips! Jeg har stor hage - kanskje jeg kan plante litt ja! TUsen takk! (har også hauger med roser i hagen min, jeg kan jo bare ta noen av dem!) Vi ønsket også og pynte til bryllupet med flotte markblomster, men da vi har satt datoen for bryllupet i august er det nok ikke mye markblomster igjen. Så dere som har planer om og pynte med markblomster i august bør nok ha en reserve plan! Da er det stort sett bare røsslyng som er noe særlig og pynte med. Det vi har gjort i steden er og plante kalla, freesia, liljer og gladioler i hagen vår. Dette er blomster som alle er veldig fine og bruke som snittblomster. Da kan man lage flotte buketter selv. Det er veldig mye billigere. Vi har hagen full av vakre blomster hele sommeren, og vi lager alltid med oss en bukett når vi reiser på besøk, og det slår alltid an. Så nå, i tillegg til alle blomstene vi har fra før, har vi plantet noen som skal komme i juli-september, for da blomstrer de ca ved bryllupet vårt. Alle blomstrer nok ikke da, men noen blir det sikkert.
2008brud Skrevet 16. april 2008 #16 Skrevet 16. april 2008 Gladioler er så fiiint er det for sent å plante?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå