Gå til innhold

Testament - hvor finner man ut ang. det?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Leonora_*
Skrevet

Min far er død, og jeg trenger å finne ut om han etterlot seg testament. Har ikke funnet noe hjemme under opprydningen, men heller ikke hatt tid til å gå igjennom alle hans papirer enda.

Er det andre steder enn hjemme man kan oppbevare et testament? F.eks i den lokale banken eller hos advokat? Hva skjer hvis et testament skulle dukke opp etter at oppgjøret er avsluttet, er testamentet enda gyldig da?

Håper på svar, arveoppgjør har jeg (heldigvis) ikke erfaring med fra før, og det viser seg å være litt av en jungel...

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Min far er død, og jeg trenger å finne ut om han etterlot seg testament. Har ikke funnet noe hjemme under opprydningen, men heller ikke hatt tid til å gå igjennom alle hans papirer enda.

Er det andre steder enn hjemme man kan oppbevare et testament? F.eks i den lokale banken eller hos advokat? Hva skjer hvis et testament skulle dukke opp etter at oppgjøret er avsluttet, er testamentet enda gyldig da?

Håper på svar, arveoppgjør har jeg (heldigvis) ikke erfaring med fra før, og det viser seg å være litt av en jungel...

Hei.

Ja testamentet kan vere andre plasser.

Vi har tinglyst testamentet vårt og da skal det ligge der.

Du får ringe dei å sjekke. Skal vere hos tinglysninga i bosted kommune. (Tror jeg)

Evt kan du høre med banken eller om din far hadde en fast advokat. Kan ligge der.

Om du ikke finner noe der så får du bare gå ut i fra at han ikke har etterlatt seg noe testament.

Og da bare følge dei vanlige arve reglane.

Gjest Gjest
Skrevet

testament som blir tinglyst blir oppbevart i skifteretten.

Vi opprettet testament,men det er ikke tinglyst,men advokaten har sendt det til skifteretten for oppbevaring

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...