Gå til innhold

Beste fiskematen ever!

Gjest Gjest_Debra_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Debra_*

Vil gjerne ha tilbakemeldinger om hva dere syntes hvis dere vil prøve denne oppskriften. har funnet den ut helt selv.

FISK og PASTA! 2 porsjoner.

2 benfrie laksefileeter, marineres i Allaround marinade.

Tagliatelle pasta(til to porsjoner)

I løk

Gulerøtter (og brokkoli hvis ønskelig)

Sopp

Sitron (brukes litt i sausen, og på siden av tallerken når maten er ferdig)

Saus:

1 boks creme fraiche

1 matfløte

1 pose Kohi-lax krydder(finnes i krydder hylla)

Hvitløk

smør

salt og pepper

1. Lag fisken i marinaden, legg den i folie, med smørkladd oppå. Stekes på 200 grader i ca 15-20 min.

2. Løken og gulerøttene skjøres opp og legges i sin egen folie med krydder og smør oppå. Inn i ovnen , ca 10-15 min i samme temperatur. (vil du ha brokkoli kokes det på vanlig måte)

3. Kok pasta som anvisst på pakken.

4 Sausen: bland creme fraiche og hele fløten i en kasserolle(rør mens du heller fløte så det ikke blir klumper og skiller seg.), tilsett krydderposen, smak til med krydder(hvitløk, salt og pepper). Og 1 spiseskje med smør og litt sitron saft oppi. Blandes godt og kokes opp. Skjær soppen i små biter og hell det oppi sausen.

Ferdig.! Det er så godt, men utrolig mektig. Håper det smaker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ble litt matt av mengden fløte og creme frâiche. Ikke så mye igjen av et sunt fiskemåltid der i gården... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Det hørtes mektig ut ja..!

Jeg vil gjerne tipse om min favorittfiskerett også. Fant den i en eller annen kokebok, så det er ikke min oppskrift, men here goes:

Ørretfilet - fjern bena, krydre med salt og pepper og stek i ovn på en seng av sitronskiver.

Lag en kald rømmesaus av 1 boks lettrømme som siles i kaffefilter, litt sitronsaft, et grovrevet eple, litt karri og litt hvitløk.

Server den stekte fisken med fersk pasta, parmesandryss, den kalde sausen, asparges, og masse fersk bladpersille. Nam!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ble litt matt av mengden fløte og creme frâiche. Ikke så mye igjen av et sunt fiskemåltid der i gården... :sjenert:

For ikke å snakk om at oppsriften med 1 boks creme fraiche og 1 boks matfløte er til bare 2 personer! Nei, sorry, men denne oppskriften vil aldri bli brukt på mitt kjøkken...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest antigartner

Det hørtes knallgodt ut, men jeg er sikker på at den sausemengden holder til minst dobbelt så mange personer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er/smaker Allaround marinade og Kohi-lax krydder? Jeg pleier å lage mine egne sauser, marinader og krydderblandinger. Det er som regel bedre og billigere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...