Gjest Gjest_pernille_* Skrevet 4. april 2008 #1 Skrevet 4. april 2008 Hei, Jeg er medlem av Handel og Kontor. Var medlem i forrige jobben også for noen år tilbake og da hadde jeg vært medlem i 4 år. Fikk ikke noe særlig hjelp fra dem da jeg trengte deres hjelp den gangen og det ble til at jeg måtte si opp jobben. Og nå trenger jeg hjelp igjen og det virker som om de er på arbeidsgivers side hele tiden. Det er greit nok at de vil spare penger ved å gjøre minst mulig men hva betaler jeg flere hundre kroner månedlig i kontingent for da? Så jeg vil gjerne finne ut hvilke andre alternativer enn Handel og Kontor det finnes som har samme fordelene når det gjelder: - Tariffavtale - 5 ukers ferie - 12 % feriepenger Og gjerne info om hva det koster å være meldem.
mocci Skrevet 4. april 2008 #2 Skrevet 4. april 2008 Hei, Kanskje YS er noe for deg? De fleste kontormedarbeidere hvor jeg jobber er medlem av YS. For mer info, se her: http://www.ys.no/
Brunhilde Skrevet 4. april 2008 #3 Skrevet 4. april 2008 Du sier ikke noe om hvilken sektor du jobber innen, men Fagforbundet organiserer også kontoransatte.
Gjest Gjest_pernille_* Skrevet 4. april 2008 #4 Skrevet 4. april 2008 Du sier ikke noe om hvilken sektor du jobber innen, men Fagforbundet organiserer også kontoransatte. Hei, Jeg jobber i klesbutikk.
Brunhilde Skrevet 4. april 2008 #5 Skrevet 4. april 2008 Hei, Jeg jobber i klesbutikk. Da er kanskje ikke Fagforbundet helt ditt forbund. Hvis du er misfornøyd med hjelpen du får fra HK så syns jeg du skal ta kontakt med hovedtillitsvalgte, evt sende en mail til ledelsen i HK og fortelle hva du er misfornøyd med. Jeg vet at man av og til kan ha urealistiske forventninger til hva fagforeningen kan bidra med, men da er det bare å sende en henvendelse, så får man vite det. Er forresten helt enig i at du ikke skal stå i en fagforening som ikke yter det du har krav på, det er bortkastede penger.
Gjest Gjest_pernille_* Skrevet 4. april 2008 #6 Skrevet 4. april 2008 Finnes det ikke flere fagorbund enn disse?
Brunhilde Skrevet 25. april 2008 #9 Skrevet 25. april 2008 LO da? Både HK og Fagforbundet er LO-forbund. LO er paraplyen...
Gjest Gjest Skrevet 25. april 2008 #10 Skrevet 25. april 2008 Jeg vet ikke helt hvilke tilbud som fins for butikkansatte, men jeg ville styrt unna LO-forbundene. De er mest opptatt av interessene til de over 50, og de veletablerte. Er du ung og i etableringsfasen, finn en YS-organisasjon!
Jane F. Skrevet 26. april 2008 #11 Skrevet 26. april 2008 Både HK og Fagforbundet er LO-forbund. LO er paraplyen... aha Da vet jeg det... er ikke organisert ennå jeg.. har nettopp fått positivt på søknad og begynner om en måned.. Skal jobbe i butikk jeg også.. forressten noen som vet hva tarrifflønna ligger på?
Lilleba Skrevet 26. april 2008 #12 Skrevet 26. april 2008 Jeg vet ikke helt hvilke tilbud som fins for butikkansatte, men jeg ville styrt unna LO-forbundene. De er mest opptatt av interessene til de over 50, og de veletablerte. Er du ung og i etableringsfasen, finn en YS-organisasjon! LO har 850 000 medlemmer. YS har 200 000. LO har flere ungdomsmedlemmer enn det totale medlemsantallet i YS, så denne påstanden faller på sin egen urimelighet. Er det kanskje ønsketenkning? Det er nok ingen organisasjoner som kan skryte på seg å være bare for ungdom. Og det ville heller ikke hatt noen særlig hensikt, i det arbeidslivet omfattes av folk i alle aldre, ikke "bare" ungdommer eller "bare" gamlinger. HK er LOs organisasjon innenfor varehandelen og såvidt meg bekjent har ingen andre organisasjoner en tilsvarende fagforening innenfor den bransjen. Hvis du ikke har fått hjelp der, så må du huske på at lokale tillitsvalgte kan være både unge og/eller uerfarne, og kanskje dårlig skolert i tillegg. Dette er selvsagt veldig beklagelig, men kan skje i alle organisasjoner. Som en sa lenger oppe, du bør skrive et klagebrev til organisasjonen sentralt. HK har ellers et veldig godt rykte på seg når det gjelder å ivareta sine medlemmer. Ellers har alle bedrifter med tariffavtale 5 ukers ferie og 12 % feriepenger.
Karmela Skrevet 26. april 2008 #13 Skrevet 26. april 2008 Som Høyre-kvinne vil jeg også anbefale at du styrer unna LO da det er en organisasjonsom støtter AP meget.
Gjest Fru Dolla Skrevet 26. april 2008 #14 Skrevet 26. april 2008 Ja, Høyre er jo kjent for å gå i bresjen for vanlige arbeidsfolk, så det var et godt råd! Eller var det fru Flettfrid Andresen fra Øvre Singsaker som her var på ferde?
Karmela Skrevet 26. april 2008 #15 Skrevet 26. april 2008 (endret) Ja, Høyre er jo kjent for å gå i bresjen for vanlige arbeidsfolk, så det var et godt råd! Eller var det fru Flettfrid Andresen fra Øvre Singsaker som her var på ferde? Det var en helt oppriktig mening, og det er tåpelig stereotypisk av deg å komme med et slikt utsagn. AP er ikke akkurat det heteste partiet for arbeidere, heller. Kan også legge til at min far er bussjåfør og min mor jobber i den lokale kolonialen og de er bønder - begge høyrefolk. Flåsete fra deg, gjest. Endret 26. april 2008 av Karmela
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå