Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Hanne_*
Skrevet

Er 6 år siden jeg var i syden sist, så jeg bare lurer, hva går man egentlig med på kvelden i syden (Gran Canaria)? Drar i Mai, så mulig det er litt små-kjølig om kvelden!

Kan man bruke olabukse? er det varmt,eller blir man sett dumt på? eller høye støvletter feks? (de har skinn nederst og stoff oppover), blir det kaldt med kort kjole? Hva bruker dere? Elsker å pynte meg!! LOOOVE IT:)

Videoannonse
Annonse
Gjest Morgan le Fay
Skrevet

Pga beliggenheten ved ekvator har Gran Canaria ganske stabilt klima hele året, men da jeg var der (i november/desember) opplevde vi temperaturer på 25-28 grader på dagtid, og betraktelig kjøligere på kveldstid, og jeg gikk gjerne ut i jeans, høyhælte sko, topp og en cardigan. Og det trengtes faktisk! Støvletter synes jeg kanskje blir i meste laget.

Skrevet

Var der i begynnelsen av februar og da var det litt småkølig på kvelden, trengte en ekstra genser.

Men uansett; Skal mye til før du blir sett dumt på på Gran Canaria! Pynt deg så mye du vil du!

Gjest Morgan le Fay
Skrevet
Var der i begynnelsen av februar og da var det litt småkølig på kvelden, trengte en ekstra genser.

Men uansett; Skal mye til før du blir sett dumt på på Gran Canaria! Pynt deg så mye du vil du!

Jepp, til det er det altfor mye (tyske) pensjonister der, med ymse klesstil. :fnise: Kjole og skjørt går forresten også greit så lenge du har en varm jakke e.l.

Skrevet

Jeg var der i påsken, og det var ganske fint på kveldene (rundt 20 grader).

Jeg fryser ganske lett da, så hadde alltid med meg en liten jakke på kveldstid (noen ganger hadde jeg bukse, men stort sett bare en bukse som går til under knærne).

Mannen min fryser ikke like lett som meg, så han gikk i shorts og kortermet skjorte stort sett hver kveld.

Jeg hadde ikke klart å gå med støvletter (var for varmt), men for all del, liker du det så go for it!

Skrevet
Pga beliggenheten ved ekvator har Gran Canaria ganske stabilt klima hele året,

Da tror jeg du trenger å ta en titt på verdenskartet og se hvor ekvator er! .. For den er nemlig under midten på det afrikanske kontinent, og strekker seg gjennom Brasil og Indonesia. Grand Canaria er ikke halvveis til ekvator fra Norge engang.

Gjennomsnittstemperatur i februar er 22 grader på dagen og 14 om natten, og 18 grader i vannet. Med andre ord om i Norge om sommeren. Så en genser om kvelden kan godt trengs!

Skrevet

Bruker kun kjole og skjørt der.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...