Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg stiller litt krav, nemlig. Jeg vil ikke være på typiske resorts med alt for mange unger, jeg liker dem ikke. Jeg må være et sted det går an å komme seg ut og bort fra turiststedene og der det går an å oppleve noe lokalkultur. Det viktigste er at det ikke er for varmt. Jeg direkte mistrives når det blir over 23 grader, da fungerer ikke kroppen min spesielt bra lengre.

Med disse kriteriene, hvor er det mulig å dra i oktober?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kroatia?

Må du reise med charter? Hvis ikke vil jeg anbefale deg å ta kun flyreise, og finne hotell selv når du kommer dit. Det finnes mange små hoteller eller rom til leie rundt omkring.

Vi leide bil og var noen dager på hvert sted, hvor vi utforsket området rundt.

Må du reise charter, kan du fortsatt leie bil og dra rundt og se, men en blir jo mer stedbundet da.

Vi så ikke mange resorter da vi var der i fjor, kanskje vi ikke var på de "rette" stedene sånn sett:)

Men det var massevis av små, koselige hoteller med god atmosfære.

Skrevet

Litt av greia er at vi skal forsøke å få billige restplasser. Ei venninne var på Tenerife og hun ble overrasket over hvor mye det var der annet enn typiske turistting. Men jeg er redd for at det blir litt vel varmt der på høsten.

Skrevet (endret)
Litt av greia er at vi skal forsøke å få billige restplasser. Ei venninne var på Tenerife og hun ble overrasket over hvor mye det var der annet enn typiske turistting. Men jeg er redd for at det blir litt vel varmt der på høsten.

Ja, hvis man leter, så finner man.

Kom nettopp tilbake fra Tenerife nå, og jeg er enig med venninnen din.

Det er mye å se og oppleve der, god mat også.

Men vet ikke hvordan det er der i oktober.

Endret av Nabodama
Skrevet

Det finnes jo ufattelig mange steder man kan reise på charter-tur som ikke er turist.maskiner med hotel-resort som er tilrettelagt for barnefamilier.

Man må ikke velge Sunwing eller Star-Tour resorts med Bamseklubb.

Egentlig så betyr bare charter at du får en ferdig pakke med fly og hotell.

Det er stedet du velger å reise til som tilsier om det er et sted å oppleve mye eller lite. Ikke hvilken måte du velger å reise dit på.

Har selv flere ganger reist på egen hånd til steder hvor andre har reist på charter.

F.eks. Italia, Hellas, Kroatia, Montenegro, Malta, Marokko.....

Sjekk sidene til Apollo, her finner du massevis av reisemål og hotel uten barne-klubber.

Temperatur og vær kan være ustabilt i Middelhavsområdet i oktober.

Skrevet

Chios er et flott sted å være i Oktober! Passe varmt på dagen(dog _kan_ det være mer enn 23 grader) og fortsatt god nattetemperatur.

Chios er ei øy som er liten i chartersammenheng, så selv i skoleferien vasser man ikke i turister her. Man kan både fra Megas Limnionas og karfas spasere 20 minutter og være i Thimiana, en landsby hvor dagliglivet går sin gang, helt uavhengig av oss turister.

Ellers har øya masse å by på både av natur og spennende små og store landsbyer.

Skrevet

Tusen takk for tips!

Jeg er helt ukjent med hele konseptet så jeg er nok litt skeptisk og forutintatt. Bare flott at jeg blir satt på plass. ;)

Skrevet

Vi er også veldig skeptiske til charter, men i fjor sommer endte vi opp med restplasser til Korsika, gjennom Langley Travel. De har en god del aktiviteter som foregår på dagtid, som juving, klatring etc. som man kan delta på mot betaling. Vi var ihvertfall superfornøyde! http://www.langleytravel.com/no/

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...