Gå til innhold

Hvor mange gram proteiner daglig?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

er f eks dette nok proteiner etter trening: et glass ekstra lett melk, 2 skiver kokt skinke,1 egg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ca 15 gram protein.

Om det er nok kommer an på....

Hvor mye skal du spise totalt den dagen?

Hva har du trent, hvilken intensitet og varighet?

Gjest Gjest
Skrevet
er f eks dette nok proteiner etter trening: et glass ekstra lett melk, 2 skiver kokt skinke,1 egg?

JA!!

Det er nok! (Og så må du ha litt karber også...)

Skrevet
Ca 15 gram protein.

Om det er nok kommer an på....

Hvor mye skal du spise totalt den dagen?

Hva har du trent, hvilken intensitet og varighet?

15 gram protein etter trening eller totalt den dagen?

I tillegg til det jeg ramset opp, spiser jeg brød, og helt vanlig middag med kjøtt og grønnsaker o.l så får jo i meg proteiner gjennom hele dagen.

Men kan noen gi noen eksempler på antall av en ting man kan spise for å få i seg nok protein etter en 30 min joggetur (middels intensivitet)og litt lett styrketrening? sett at man spiser proteiner som normalt resten av dagen da.

F eks hvor mange skiver skinke? hvor mange mandler?

Gjest Gjest
Skrevet
15 gram protein etter trening eller totalt den dagen?

I tillegg til det jeg ramset opp, spiser jeg brød, og helt vanlig middag med kjøtt og grønnsaker o.l så får jo i meg proteiner gjennom hele dagen.

Men kan noen gi noen eksempler på antall av en ting man kan spise for å få i seg nok protein etter en 30 min joggetur (middels intensivitet)og litt lett styrketrening? sett at man spiser proteiner som normalt resten av dagen da.

F eks hvor mange skiver skinke? hvor mange mandler?

Samme gjest som i sted her.

Etter en treningsøkt som du beskriver her, bruker jeg å drikke et glass melk(1-1,5 dl) og et halvt eple som et restitusjonsmåltid, og 1-2 timer etter det et helt og sammensatt måltid. Dette er også anbefalt av treningseksperter i bl.a Puls. Det funker for meg, og bidrar til at jeg ikke er som en varg etter trening. Innimellom tar jeg en proteinbar eller proteindrikk, men det er dyrt i lengden og gir meg ikke noe mer enn hva melk og eple gjør.

15 gram proteiner pr dag er i minste laget. Du bør vel ha minst 1 gr pr kg kroppsvekt pr dag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...