Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som vet når bydelene i Oslo begynner å sende ut svar på tildeling av barnehageplass?

Jeg forsøkte å ringe idag, men la på etter ti minutters venting.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De var klare når jeg ringte i forrige uke, de skulle da bli sendt ut så raskt som mulig, så svar nør du få ganske så snart

Skrevet

Bydelen her sier de TIDLIGST begynner å sende ut noe i midten av denne mnd.

Skrevet

Litt forskjellig fra bydel til bydel, tydeligvis.

(felles er for alle er vel at det er altfor få småbarnsplasser.)

Takk for svar!

Skrevet
Litt forskjellig fra bydel til bydel, tydeligvis.

(felles er for alle er vel at det er altfor få småbarnsplasser.)

Takk for svar!

Ja, det er nok riktig.

Har ei venninne i en annen bydel. Hun fikk positivt svar i posten idag. :)

Så da får vi håpe at flere av oss hører noe positivt snart!

Bydelen hennes var forøvrig mye tidligere ute med bekreftelser på mottatte søknader også, enn det min bydel var.

Skrevet

Det er hvert fall bra de har begynt med opptak etter ansiennitet, så man kan få en viss pekepinn på hvor man ligger an i løypa. Med eldstemann fikk vi tilbud om fulltids barnehage da har fire og et halvt. Vi søkte da han fylte ett år. :eeeh:

Skrevet
Det er hvert fall bra de har begynt med opptak etter ansiennitet, så man kan få en viss pekepinn på hvor man ligger an i løypa. Med eldstemann fikk vi tilbud om fulltids barnehage da har fire og et halvt. Vi søkte da han fylte ett år. :eeeh:

Ja, det er fint med ansenitet. Bare synd at den kun gjelder innen samme årskull. (Mange barnehager i år som f.eks. ikke tar inn barn født i 06, men tar inn barn født i 07, og det har de faktisk lov til...)

Men heldigvis har barn prioritet fra det året de fyller 3, så da bør de jo få uansett.

Skrevet
Ja, det er fint med ansenitet. Bare synd at den kun gjelder innen samme årskull. (Mange barnehager i år som f.eks. ikke tar inn barn født i 06, men tar inn barn født i 07, og det har de faktisk lov til...)

Men heldigvis har barn prioritet fra det året de fyller 3, så da bør de jo få uansett.

Du er jo skikkelig barnehage-guru :) Så et 07-barn med kortere ansiennitet enn mitt 06-barn kan i prinsippet få plass før? Det var snodig. Skulle jo tro de fylte opp med de eldste barna først, da disse skal før over på stor avdeling (=billigere).

Ang prioritet fra det året de fyller 3; mitt barn er født i desember 06 (samme som ditt?). Vil vi da få prioritert plass fra nyttår av (om vi ikke får før)? Barnet vil jo da være akkurat fylt to år...

Gjest Gjest
Skrevet

Ikke fått svar ennå? Jeg fikk tilbud om barnehageplass før påske gjennom hovedopptaket (dette er ikke Oslo). Bruker de virkelig så lang tid?

Lykke til!

Skrevet
Du er jo skikkelig barnehage-guru :) Så et 07-barn med kortere ansiennitet enn mitt 06-barn kan i prinsippet få plass før? Det var snodig. Skulle jo tro de fylte opp med de eldste barna først, da disse skal før over på stor avdeling (=billigere).

Ang prioritet fra det året de fyller 3; mitt barn er født i desember 06 (samme som ditt?). Vil vi da få prioritert plass fra nyttår av (om vi ikke får før)? Barnet vil jo da være akkurat fylt to år...

Dette med ansenitet for de barna som fyller 3 år, tror jeg bare gjelder ved hovedopptaket. (Men det er jeg jaggu ikke sikker på.)

Jepp, har også Desember-06 barn, og har derfor delvis på eget engasjement, og delvis på andres engasjemet klart å få ganske godt innblikk i de nye barnehagereglene. Har fått noen overraskelser på veien, for å si det sånn...

Barnahagene vil ikke fylle opp med 06-barn på bekostning av 07-barna, fordi de da vil få veldig mange barn av ett årskull, og kanskje få av et annet. Noe som sikkert kan skape litt trøbbel for dem, med tanke på mange som må på innkjøring samtidig, og mange som slutter samtidig.

Skrevet
Ikke fått svar ennå? Jeg fikk tilbud om barnehageplass før påske gjennom hovedopptaket (dette er ikke Oslo). Bruker de virkelig så lang tid?

Lykke til!

De bruker virkelig så lang tid! Men det er jo snakk om nytt system etter nyttår, og minst 500 søknader som skal sorteres, behandles og legges inn etter ansenitet og barnehagevalg.

Det er store individuelle forskjeller fra bydel til bydel, og fra sted til sted hvor lang tid dette tar.

Kanskje er det full dekning der du bor også?

Det er hvertfall stor mangel på plasser her! Er ca 400 barn som sto helt uten tilbud ved nyttår.

Skrevet

Det er også gjort om på opptakskriteriene slik at større barn prioriteres og flere småbarnsplasser blir gjort om til storebarnsplasser.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...