Gå til innhold

Maur på soverommene

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_sara_*
Skrevet

Har kjøpt et hus, der soverommene ligger i kjelleretg. Et av rommene har krypkjeller under. Når vårsolen varmer på ytterveggene, kommer det maur inne på veggene og langs gulvlisten mot ytterveggene. Hvor de kommer fra, har jeg ingen anelse om. Har vært utenfor og strødd maurkverk på bakken + at jeg har sprayet med maurkverk langs listen på gulvet. Maurene er ganske små, og ikke pissemaur.

Vet ikke om de gjør skade, men det er skikkelig ekkelt.

Går og plukker maur hele dagen.

Noen som har noe vettugt å komme med her??

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Høres ut som sukkermaur. De er små og helt sorte.

Du får kjøpt maurmiddel på jernvarehandelen. En boks som du setter ut der de ferdes. Den tiltrekker seg maur og de tar med seg giften tilbake til bolet. Sånn for at dronninga dør. Bruk det en stund etter at maurene er borte. Har hatt god effekt med den type middel. Nå ser jeg at de gjerne kommer tilbake hver vår så problemet er ikke helt løst.

Skrevet

Maur HATER kanel, og vil gjøre mye for å slippe dette krydderet..Vi bodde i et totalt maurinfisert sommerhus i Danmark engang. Strødde kanel overalt, og plutselig var mauren borte. Å det var snakk om nesten ei heil maurtue INNE altså. Så en kombo mellom maurmiddel og kanel er kanskje verdt å prøve?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...