Gjest Gjest Skrevet 4. april 2008 #41 Del Skrevet 4. april 2008 Herregud for en historie Og for en drittunge!!!! En 7-åring er MEGET GODT i stand til å forstå andres grenser! En 5-åring kan også forstå hva man skal gjøre og ikke gjøre, unger lærer faktisk forskjell på rett og galt ganske tidlig. EN forklaring burde holdt lenge, og foreldrene burde stått for den i det øyeblikket de fikk folk inn der! Dette er min teori - foreldrene la vekt på (da dere skulle flytte inn) det der med at dere skulle komme overens med ungene - FORDI ungene var et problem for de forrige leieboerne også (hvis de leide ut før). Kanskje det var derfor det var så billig også Synes ikke engang du hadde trengt å unnskylde deg jeg men... så vet jeg jo heller ikke hvor sint du var, akkurat. Jeg har null problem med å si fra til andres unger, og jeg håper andre sier fra til min hvis h*n oppfører seg uønsket -det skulle bare mangle. Hvordan skal de ellers lære seg normal oppførsel og utvikle sosiale antenner? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Grafica Skrevet 4. april 2008 #42 Del Skrevet 4. april 2008 De som bodde her før hos hadde visst besøk av ungene hele tiden og sånt... Vi ble fortalt at det var selvfølgelig ikke forventet av oss, men kanskje det egentlig var det? Jeg er overraskelse rolig og fornøyd nå. Sambo og jeg har snakket mye idag om hva vi skal gjøre nå, og vi har sammen konkludert med at siden vi uansett hadde tenkt oss et friår til høsten, så tar vi det i hjembyen min. Der kan vi få en dobbelt så stor leilighet til samme prisen (fakta, jeg sjekka finn.no ). Så nå har vi det ganske godt igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Helen Parr Skrevet 4. april 2008 #43 Del Skrevet 4. april 2008 Lykke til, Grafica. Jeg håper likevel at huseieren forstår at det ikke er greit å si dere opp dersom det var i strid med kontrakten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 4. april 2008 #44 Del Skrevet 4. april 2008 :hår: Håper ikke jeg blir en av dem hvis jeg får barn noen gang. Det virker som om noen mister fullstendig gangsyn når de blir foreldre. Grøss. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Betsy Skrevet 5. april 2008 #45 Del Skrevet 5. april 2008 (endret) Uff, jeg får litt dårlig samvittighet når jeg leser denne tråden. Da jeg var rundt 7-8 år gammel, hadde jeg og nabovenninnen min som hobby å plage leieboeren som bodde i sokkelleiligheten i huset til denne nabojentas foreldre. Vi drev på akkurat slik som du beskriver i innlegget ditt; vi glante gjennom vinduene, lyttet utenfor døren, banket på for deretter å stikke av, etc. Vi visste at det vi gjorde var galt, men fy så morro det var... Vi fikk forøvrig etterhvert streng beskjed av min venninnes foreldre om å holde oss unna, og det respekterte vi (skulle bare mangle). Synes ikke det er for mye forlangt å kreve å få ha et privatliv selv om man leier i en annen persons bolig. Man betaler faktisk for å bo der, og ikke for å være underholdning for barna. Kan ikke forstå at foreldre kan være så hårsåre at de synes det er drøyt at leieboerne ikke finner seg i barnas oppførsel, men godt mulig at tidene har forandret seg. Det kan godt være at du snakket for strengt til barna, men du sa jo unnskyld, og da burde det være greit synes jeg... Endret 5. april 2008 av Betsy Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Grafica Skrevet 5. april 2008 #46 Del Skrevet 5. april 2008 Hehe ja man er jo nysgjerrig som barn Betsy, jeg var jo selv nysgjerrig på leieboeren vi hadde når jeg var liten, men jeg holdt meg unna. Så er vel derfor jeg har så problemer med å forstå oppførselen til barna, fordi jeg aldri ville gjort det selv når jeg var så gammel. Jenta sa forresten pent unnskyld til meg igår også, og lovte å aldri kikke i vinduet igjen. Det var veldig fint av henne! Helen: Vi skal snakke med dem på søndag, og jeg har litt av hvert jeg skal si til dem, for jeg er fortsatt ikke enig i måten dette ble gjort på. Men jeg vil ikke krangle, jeg vil prøve å få til en god samtale, så for meg er det om å gjøre å få ut all irritasjon jeg føler om dette før i morgen Men er lite sinne igjen nå, egentlig. Det har gått over. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
onyx Skrevet 5. april 2008 #47 Del Skrevet 5. april 2008 Nå har jeg ikke sett om du har en spesiell type kontrakt, men å si dere opp fordi de skal bruke leiligheten selv er faktisk gyldig oppsigelsesgrunn, også i kontrakter med bindingstid. Hvorvidt de lyver er en annen sak, men så lenge de oppgir at grunnen er at de skal benytte arealet selv så kan du ikke gjøre så mye. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 5. april 2008 #48 Del Skrevet 5. april 2008 Hvis dere ikke har fått en skriftlig oppsigelse som tilfredsstiller lovens krav, trenger dere ikke bekymre dere for at dere må flytte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Helen Parr Skrevet 5. april 2008 #49 Del Skrevet 5. april 2008 (endret) Nå har jeg ikke sett om du har en spesiell type kontrakt, men å si dere opp fordi de skal bruke leiligheten selv er faktisk gyldig oppsigelsesgrunn, også i kontrakter med bindingstid. Hvorvidt de lyver er en annen sak, men så lenge de oppgir at grunnen er at de skal benytte arealet selv så kan du ikke gjøre så mye. Det er feil. (Mulig jeg misforstod deg) Så lenge man oppfyller øvrige oppsigelsesvilkår med skriftlighet, frist, osv i henhold til lov og kontrakt, er det at man skal bruke objektet selv alltid å regne som gyldig oppsigelsesgrunn. Og reglene er jo slik at dersom man har fått en oppsigelse man mener er ugyldig kan man la være å flytte. Det som da vil skje er at utleier går til namsmannen for å få dere kastet ut, og dersom oppsigelsen av dem anses som ugyldig er de nødt til å gjøre prosedyren en gang til. Så det eneste dere sparer er tid. Men dere får neppe noe bedre forhold til huseierne, som sikkert ikke er så greit når man bor innpå dem som her. I andre tilfeller hvor man leier leilighet. blir det selvsagt annerledes. Endret 5. april 2008 av Helen Parr Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
onyx Skrevet 5. april 2008 #50 Del Skrevet 5. april 2008 Det er feil. (Mulig jeg misforstod deg) Så lenge man oppfyller øvrige oppsigelsesvilkår med skriftlighet, frist, osv i henhold til lov og kontrakt, er det at man skal bruke objektet selv alltid å regne som gyldig oppsigelsesgrunn. Jeg tror du misforsto meg ja, men du er kanskje litt tydeligere på å forklare. Det eneste jeg lurer på er om kontrakter med f.eks. bare 1 år bindingstid ikke kan sies opp av huseier før året er omme, men her kan det godt hende jeg tar feil. Uansett får nok Grafica sikkert en skriftlig oppsigelse også, så den muntlige er vel mer å regne som et forhåndsvarsel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Grafica Skrevet 5. april 2008 #51 Del Skrevet 5. april 2008 Vi har 3 års kontrakt. Det med at de kommer til å ta i bruk leiligheten som kjellerstue igjen ble nevnt i en bisetning, og er -ikke- grunnen til at vi har blitt bedt om å flytte, og i den skriftlige oppsigelsen (er en mail skriftlig oppsigelse? han sa han skulle sende en mail) er det heller ikke det som kommer til å stå som grunn... Jeg tror virkelig ikke at vi kommer til å måtte dra inn noe juridisk her, de er faktisk (selv om de sikkert ikke virker som det utifra hva jeg har skrevet her, hehe) ålreite mennesker, og vi regner med at de kommer til å gå med på de "betingelsene" vi skal foreslå for de i morgen (halv husleie frem til vi flytter, spleising på vasking av leiligheten) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå