Gå til innhold

Lasagne uten pastaplater

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja det skulle jeg gjerne hatt :)

Gjest hyggelig
Skrevet

Mener det går an å bruke daggamle tortillaer istedenfor pastaplater. leste det i en mexicansk kokebok på bokhandelen for ikke så lenge siden.

Skrevet

Du kan jo lage pastaplater selv av egg og hvetemel (og salt og vann?). Egentlig bør du bruke durumhvete, men det går antagelig bra med vanlig hvete også.

Ellers vil jeg tro det er å lage som vanlig, bare uten platene, blande sausen med resten av ingrediensene og strø over ost.

Gjest antigartner
Skrevet

Lasagne uten pastaplater blir vel nærmest å betrakte som en gratinert gryterett? ;)

Skrevet

Prøv denne oppskriften:

1/2 kilo kjøttdeig

1 liten løk, opphakket

1 liten grønn paprika, opphakket

1 1/2 kopp ukokte nudler

1 1/4 kopp vann

1/4 teskje italiensk krydderblanding

1 boks pastasaus

1 boks hermetiske sjampinjonger

1/3 kopp revet ost

1. Brun kjøttdeig, løk og paprika i panne over middels høy varme til kjøttdeigen er gyllenbrun. Hell av overflødig væske. Ca 6 minutter.

2. Rør inn resten av ingrediensene, untatt osten. Kok opp, for så å redusere varmen. Småkok i 5 minutter. Hell over i ovnsfast form. Strø over ost, gratineres i ca 10 min på 225 grader til osten er gyllen.

Skrevet
Lasagne uten pastaplater blir vel nærmest å betrakte som en gratinert gryterett? ;)

Hehe, skulle til å si det. Lasagne uten lasagneplater er ikke lasagne..

Skrevet

Kan du ikke bare bruke annen type pasta da? Det blir jo ikke direkte lasagne, men smaksmessig er det jo det samme om pastaen kommer i form av plater, skruer, makaroni eller hva det måtte være.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...