Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er på jakt etter en flytende foundation til kombinert hud UTEN mineraloljer.Noen som vet om noen bra??Har ikke utforsket markedet så mye selv,men vet at det er mye fysj-fysj i mange produkter der ute.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det finnes mange foundations uten mineraloljer, men mange av disse har igjen parabener i seg. Hvis du vil være helt sikker bør du heller gå for mineralsminke i pudderform.

Skrevet

Vil anbefale "True Match" mineral-fundation-pudder fra L'Oreal. Er i pudderform, men ser ut som fundation på huden og gir like dekkende resultat. Tåler ikke vanlig fundation fordi jeg får uren hud av dem (til tross for at jeg har ren hud til vanlig), men fundation-pudderet fungerer kjempebra.

Skrevet
Vil anbefale "True Match" mineral-fundation-pudder fra L'Oreal. Er i pudderform, men ser ut som fundation på huden og gir like dekkende resultat. Tåler ikke vanlig fundation fordi jeg får uren hud av dem (til tross for at jeg har ren hud til vanlig), men fundation-pudderet fungerer kjempebra.

Denne er det hvertfall mye "fysj-fysj" i og er i tillegg testet på dyr, så den er vel ikke hva jeg ville ha anbefalt trådstarter..

Skrevet

Yongblod har en og det har også coloresience, samt Jane Irendal. Og om jeg ikke tar helt feil har også glo minerals det :)

Mvh

Jone

Skrevet

Det står "no perfume, no preservatives, oil-free, non-comedogenic" på den. Men jeg har kanskje misforstått helt?

Dyre-delen er jeg enig med deg på.

Skrevet (endret)
Det står "no perfume, no preservatives, oil-free, non-comedogenic" på den. Men jeg har kanskje misforstått helt?

Dyre-delen er jeg enig med deg på.

Norske og europeiske ekspertkomiteer har ved flere anledninger vurdert om parabener er trygge å bruke som konserveringsmidler i kosmetikk. I 2005 konkluderte EUs Vitenskapskomité for kosmetikk (SCCP) med at de ikke kan gå god for sikkerheten til fire parabener: Propylparaben, Isopropylparaben, Butylparaben og Isobutylparaben. Methyl- og ethylparaben anså de som trygt.

http://www.gronnhverdag.no/artikkel.php?id=2096

L'oreal True Match inneholder:

Water , Isododecane , Cyclopentasiloxane , Glycerin , Cyclohexasiloxane , PEG-10 Dimethicone , Polymethyl Methacrylate , Butylene Glycol , Dimethicone , Isoeicosane , Disteardimonium Hectorite , Cetyl PEG/PPG-10/1 Dimethicone , Sodium Chloride , C9-15 Fluoroalcohol Phosphates , Polyglyceryl-4 Isostearate , Hexyl Laurate , Isostearyl Neopentanoate , Diazolidinyl Urea , Methylparaben , Propylparaben , Tocopherol , Panthenol , Iron Oxides May Contain , Mica May Contain , Titanium Dioxide May Contain

I tillegg:

Isododecane er basert på mineraloljer,

Cyclopentasiloxane er et siloksan som er en stor gruppe kjemikalier som er miljøskadelige.

Cyclohexasiloxane inngår i samme gruppe og er i tillegg mistenkt for å være kreftfremkallende. Det er ventet større restriksjoner på disse stoffene etter hvert.

Jeg har nå tatt for meg noen av hovedingrediensene, regner med at jeg ikke trenger å gå gjennom resten? ;)

Endret av Ce'Nedra
Skrevet

Beklager misforståelsen da..

Skrevet
Beklager misforståelsen da..

Neida, tror det er mange som ikke vet om hvor mye dritt det egentlig er i sånt noe. Jeg gikk på en smell senest i dag fordi jeg har hørt Fusion Beauty skal være så ren sminke. På TV2 fortalte de at det var en gift i den lipglossen jeg bruker.. Det er mye å holde seg unna, men L'oreal er vel blant de verste..

Skrevet
Neida, tror det er mange som ikke vet om hvor mye dritt det egentlig er i sånt noe. Jeg gikk på en smell senest i dag fordi jeg har hørt Fusion Beauty skal være så ren sminke. På TV2 fortalte de at det var en gift i den lipglossen jeg bruker.. Det er mye å holde seg unna, men L'oreal er vel blant de verste..

Jeg tenkte det var bra jeg, for jeg har fått anbefalt mineralsminke siden jeg får uren hud av vanlig sminke. Og på reklameplakaten ved siden av dette pudderet sto det at det var mineralsminke. Så er vel bare jeg som er dum som gir etter for reklame :ler:

Får bruke opp den jeg har nå og kjøpe en som faktisk er mineralsminke. Eneste jeg vil er å beholde kosten på denne, for den var fryktelig god ;)

Skrevet

Det er jo mineralbasert sminke da, men den er ikke så ren som de vil du skal tro. ;)

Skrevet

Sjekk ut Laura Mercier sine Oljefrie Foundations og tinted moisturisers:)

Skrevet
Det er jo mineralbasert sminke da, men den er ikke så ren som de vil du skal tro. ;)

Jo, mineralsminke var det jo, men jeg fikk inntrykk av at det var litt renere enn det var da.

Skrevet

Dr. Hauschka har mye bra sminke og inneholder ikke noen mineraloljer eller parfyme. De er heller ikke testet på dyr og er 100% naturlige:)

Skrevet

Glo minerals har en veldig bra flytende foundation. Dette er mineralsminke som er veldig bra for huden

Gjest lucky!74
Skrevet
Glo minerals har en veldig bra flytende foundation. Dette er mineralsminke som er veldig bra for huden

Sniker meg inn litt.

Har du prøvd denne? Jeg skal bestille men er usikker på farge. Bruker golden medium i Glo sin pressede base og medium beige i ID.

Har du et forslag til farge?

Skrevet (endret)
Sniker meg inn litt.

Har du prøvd denne? Jeg skal bestille men er usikker på farge. Bruker golden medium i Glo sin pressede base og medium beige i ID.

Har du et forslag til farge?

Jeg har Natural fair ettersom jeg har rosa undertone i huden og er ganske blek, og jeg syns den passer perfekt til meg. Nå har ikke jeg noe særlig erfaring med de forskjellige fargene til Glo eller om de viker noe fra presset til flytende. Jeg bare prøvde meg frem før jeg traff blink egentlig. Vet i hvertfall at Golden er for hud med gul undertone

Endret av Tillepike
Skrevet
Sjekk ut Laura Mercier sine Oljefrie Foundations og tinted moisturisers:)

Dette merket har jeg ikke hør om før..Hvor kan man få kjøpt dette? *nysgjerrig*

Skrevet

Takker for alle svar:)Noen som vet hvor man kan få kjøpt Glo Minerals I Bergen??

Skrevet

Et produkt jeg har blitt skikkelig fan av er mineralpudderet til IsaDora. Det dekker bra, er lett å legge jevnt og gir en helt feilfri og glödende hud. Bruker först litt concealer på röre partier (nå har jeg fått en kjempekvise pga mensen. ARG) også legger jeg på pudderet med svampen som fölger med för jeg börster litt Dr. Hauschka solpudder i ansikt, og litt mer i kinn og hvis jeg vil stråle enda mer legger jeg litt reflex rouge i eplekinnene:) da ser ansiktet mitt retusjert ut, bare på en bra måte:D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...