Gjest Singeljenta Skrevet 3. april 2008 #1 Skrevet 3. april 2008 Jeg har vært singel noen måneder og er nå klar for å gå ut og møte verden og nye menn!!! Men da sier en venninne til meg (helt alvorlig) at jeg bør la håret vokse ut!!! Fordi menn blir ikke tiltrukket av jenter med kort hår. Det betyr i praksis (sier hun) at om jeg står i en bar og det ved siden av meg står en annen jente som er ikke er fullt så pen som meg men hun har langt hår, da vil menn gi henne oppmerksomhet før meg. Er dette sant? Foretrekker menn damer med langt hår????? Jeg er 30 år, jeg er sporty og pen på en fresh måte, har kort mørkt hår. Håret mitt et blankt og pent og klippet i en fin frisyre.
Bex Skrevet 3. april 2008 #2 Skrevet 3. april 2008 Nå er jo ikke jeg gutt, men kan da ikke tro at det skal ha noe å si. (Håper hvertfall ikke det...) Kjenner mange jenter som er råflotte med kort hår, som har kjærester. Tror nok det har mer med åpenhet og selvtillitt å gjøre enn håret, altså. Om ikke skulle jeg hatt skikkelig draget... Har langt, tykt hår, men dessverre litt for lite selvtillitt. Så derfor står jeg alene ved baren...
Gjest Pax Skrevet 3. april 2008 #3 Skrevet 3. april 2008 Sånn generelt sett tror jeg menn foretrekker langt hår. Men man må jo også ta i betraktning hva man kler og hva man er komfortabel med.
captiva Skrevet 3. april 2008 #4 Skrevet 3. april 2008 (endret) Dette variere vel fra mann til mann,som alt annet..Noen liker blondiner,andre brunetter.Noen liker damer med former,andre helt tynne damer osv,osv. Dette er vel mer en myte,eller? Tror seriøst ikke du har noe dårligere sjans på sjekkemarkedet selv om du har kort hår!!!!!synes mange er utrolige fine med korte,stilige frisyrer! Endret 3. april 2008 av schnuppa79
kevlar Skrevet 3. april 2008 #5 Skrevet 3. april 2008 (endret) For min egen del er det foretrukket at hun i det minste har lengre hår enn meg selv, og at frisyren har feminine trekk. I tillegg vil jeg tro det skaper et lettere blikkfang hos menn – «vi» gjenkjenner at det er en kvinne raskere – dersom hun har litt hår. Når det er sagt vet jeg om flere som er virkelig pene med kort hår, og man vil vel neppe trakte etter personer som er så overfladiske at det ene og alene skal være selgende argument, men jeg tror det er noe i det, uten å skulle legge bastante meninger i andre menns munner. For min egen del er disse kurrante eksempler (se da bortfra at selve personen): http://www.hairflair.org/images/short-hair1_1333.jpg http://gimps.de/pictures/albums/userpics/1...-short-hair.jpg http://searchwarp.com/UserImages/3C4_shorthair.jpg Dette blir derimot i korteste laget: http://www.hairstyles123.com/wp-content/up...uts-of-sedu.jpg Endret 3. april 2008 av kevlar
Gjest Gjest Skrevet 3. april 2008 #6 Skrevet 3. april 2008 Ja, helt ærlig tror jeg det stemmer. Altså, visst vi ser på det på en overfladisk måte og bare tenker utseende messig, tror jeg faktis ja, at en person med langt hår, har bedre sjangs en en` med kort hår, fordi det er mer feminint. Men som sakt MANGE ganger tidligere det er jo fra person til person hva en finner tiltrekkene. Jeg har egentlig alltid sett på det sånn: - Langt hår = Pent - Kort hår = Kult/tøfft Kort hår gir personlighet, mens langt hår er attraktivt. Nå kommer det jo ann på hvor kort du har det da. Men som sakt dette er bare min mening, blir sikkert slaktet her og må faktis bare legge til at jeg er jente.
Gjest Casey Skrevet 3. april 2008 #7 Skrevet 3. april 2008 Jeg har vært singel noen måneder og er nå klar for å gå ut og møte verden og nye menn!!! Men da sier en venninne til meg (helt alvorlig) at jeg bør la håret vokse ut!!! Fordi menn blir ikke tiltrukket av jenter med kort hår. Det betyr i praksis (sier hun) at om jeg står i en bar og det ved siden av meg står en annen jente som er ikke er fullt så pen som meg men hun har langt hår, da vil menn gi henne oppmerksomhet før meg. Er dette sant? Foretrekker menn damer med langt hår????? Jeg er 30 år, jeg er sporty og pen på en fresh måte, har kort mørkt hår. Håret mitt et blankt og pent og klippet i en fin frisyre. Kan ikke uttale meg på vegne av menn, men jeg er enig med venninnen din. Jeg syns kort hår på jenter og kvinner er stygt.
Gjest Gjest Skrevet 3. april 2008 #8 Skrevet 3. april 2008 Noen menn mener jenter med kort hår er lesbiske. Om du vil ha en av dem er en annen sak.
Gjest Lasse Skrevet 3. april 2008 #9 Skrevet 3. april 2008 Jeg for min del synes det er usjarmerende med jenter som venninna di. Som er så overfladiske og utspekulerte at de tror lengden på håret er det som skal få en mann interessert i dem. Slike jenter er bare interessante for ditto overflatiske og utspekulerte menn, eventuelt bare som madrass. Sorry jenter, men jeg blir noen ganger skuffet over kvinnekjønnet når jeg leser her inne. Her er mange flotte og oppegående jenter, det er ikke det. Men det er noen ganger så mye utseendefokus at selv Pamela ville steila. Det jeg som mann finner attraktivt er jenter som har egenskaper og interesser vi kan dele. Når det gjelder utseende er det mange andre ting enn hårlengde som teller. Tiltrekning skjer, og man kan ikke alltid si hva som utløser det. Ofte tror jeg det har med like trekk å gjøre, både fysiske (ansikt), klesmessige og indre. Forresten så har jeg en kamerat som er en sucker for kort hår.
Gjest iamman Skrevet 3. april 2008 #10 Skrevet 3. april 2008 Jeg er ganske sikker på at det har omtent ingenting å si. Eller evt. like mye betydning som fargen på neglelakken. Ha håret slik du vil ha det, så gir det selvtilliten din en boost som godt og vel overstiger betydningen av hårlengde.
Gjest Casey Skrevet 3. april 2008 #11 Skrevet 3. april 2008 Sorry jenter, men jeg blir noen ganger skuffet over kvinnekjønnet når jeg leser her inne. Her er mange flotte og oppegående jenter, det er ikke det. Men det er noen ganger så mye utseendefokus at selv Pamela ville steila. Men det er vel lov å ha noen preferanser?
Rosalind Skrevet 3. april 2008 #12 Skrevet 3. april 2008 Det jeg som mann finner attraktivt er jenter som har egenskaper og interesser vi kan dele. Når det gjelder utseende er det mange andre ting enn hårlengde som teller. Tiltrekning skjer, og man kan ikke alltid si hva som utløser det. Ofte tror jeg det har med like trekk å gjøre, både fysiske (ansikt), klesmessige og indre. Forresten så har jeg en kamerat som er en sucker for kort hår. Jeg er så enig..! Tviler på at en gutt med lengre hår ville ha skrevet inn på et forum for å forhøre seg om han burde klippe det for å få bedre draget. Hehe. Men det er vel lov å ha noen preferanser? Selvfølgelig. Og de varierer like mye som politiske sådanne. ; )
Gjest Singeljenta Skrevet 3. april 2008 #13 Skrevet 3. april 2008 For min egen del er det foretrukket at hun i det minste har lengre hår enn meg selv, og at frisyren har feminine trekk. I tillegg vil jeg tro det skaper et lettere blikkfang hos menn – «vi» gjenkjenner at det er en kvinne raskere – dersom hun har litt hår. Når det er sagt vet jeg om flere som er virkelig pene med kort hår, og man vil vel neppe trakte etter personer som er så overfladiske at det ene og alene skal være selgende argument, men jeg tror det er noe i det, uten å skulle legge bastante meninger i andre menns munner. For min egen del er disse kurrante eksempler (se da bortfra at selve personen): http://www.hairflair.org/images/short-hair1_1333.jpg http://gimps.de/pictures/albums/userpics/1...-short-hair.jpg http://searchwarp.com/UserImages/3C4_shorthair.jpg Dette blir derimot i korteste laget: http://www.hairstyles123.com/wp-content/up...uts-of-sedu.jpg Jeg har nesten sånn frisyre som det i innlegget over ble omtalt som i korteste laget. Men jeg trives veldig godt med det da!!! Jeg er så enig..! Tviler på at en gutt med lengre hår ville ha skrevet inn på et forum for å forhøre seg om han burde klippe det for å få bedre draget. Hehe. Selvfølgelig. Og de varierer like mye som politiske sådanne. ; ) Jeg skrev ikke startinnlegget for å forhøre meg jeg burde la håret vokse ut eller ei. Mer fordi jeg ville forhøre meg om det var en gjengs oppfatning at menn foretrekker jenter med langt hår , slik min venninne påstår. Jeg trives med mitt korte hår jeg, har aldri hatt lyst på langt hår og kommer ikke til å forandre frisyre bare fordi folk her eventuelt mener at langt hår er mest tiltrekkende. Slik jeg leser det av tråden hittil så er det visst mange menn som synes at det er mest feminint med langt hår. Det kan være kult og tøfft med kort hår. Da har min venninne kanskje rett da? Og jeg skal allikevel få bevist at hun tar feil når det gjelder meg!!!
Rosalind Skrevet 3. april 2008 #14 Skrevet 3. april 2008 Jeg skrev ikke startinnlegget for å forhøre meg jeg burde la håret vokse ut eller ei. Mer fordi jeg ville forhøre meg om det var en gjengs oppfatning at menn foretrekker jenter med langt hår , slik min venninne påstår. Jeg trives med mitt korte hår jeg, har aldri hatt lyst på langt hår og kommer ikke til å forandre frisyre bare fordi folk her eventuelt mener at langt hår er mest tiltrekkende. Fint! Jeg kjenner flere menn som faktisk foretrekker kortere hår, både ut fra kommentarer og hvilke hårsveiser de selv har endt opp med til kjærester.
Gjest Gjest_søta_* Skrevet 3. april 2008 #15 Skrevet 3. april 2008 Synes mange jenter er kjempesøte med kort hår, særlig om de har krøller. Skikkelig feminint.
Gjest Mann 24 Skrevet 3. april 2008 #16 Skrevet 3. april 2008 Jeg skal komme med en ubehagelig tilståelse. Jeg er altså mann, og da jeg var rundt 18-19 hadde jeg langt hår. Det var skulderlangt og velstelt. For noen år siden klippet jeg det kort til en mer "maskulin" og røff frisyre, og jeg merket umiddelbart at jentene ble mer interessert i meg. Først syntes jeg det var ganske overfladisk, men man kan jo ikke laste folk for å ha preferanser. Jeg kan legge til at de jentene som var interesserte i meg da jeg hadde langt hår ofte var av en spesiell type som stereotypisk liker gutter med langt hår (metal-jenter osv). Jeg må nok innrømme at jeg selv synes en lang manke av glansfullt hår er mest tiltrekkende på de fleste jenter. Samtidig er det mange jenter som kler det kort, men da synes jeg de må ha et ansikt/hode som kler det. Uansett er ikke dette noe som ville hindret meg i å innlede et forhold med noen, det får da være grenser. For å summere opp synes jeg ikke du bør spare til langt hår for å tekkes andre, men jeg tror nok venninnen din har rett i at mange menn foretrekker langt hår på kvinner. Hvis jeg ikke husker feil er det også et evolusjonsmessig argument som går i den retningen.
Rosalind Skrevet 3. april 2008 #17 Skrevet 3. april 2008 Hvis jeg ikke husker feil er det også et evolusjonsmessig argument som går i den retningen. *venter spent*
Gjest Mann 24 Skrevet 3. april 2008 #18 Skrevet 3. april 2008 Hehe, vel det er én teori i hvert fall: "Anthropologists speculate that the functional significance of long head hair may be adornment, a by-product of secondary natural selection once other somatic hair had been lost. Another possibility is that long head hair is a result of Fisherian runaway sexual selection, where long lustrous hair is a visible marker for a healthy individual." http://en.wikipedia.org/wiki/Long_hair
Gjest Gjest Skrevet 3. april 2008 #19 Skrevet 3. april 2008 Hehe, vel det er én teori i hvert fall: "Anthropologists speculate that the functional significance of long head hair may be adornment, a by-product of secondary natural selection once other somatic hair had been lost. Another possibility is that long head hair is a result of Fisherian runaway sexual selection, where long lustrous hair is a visible marker for a healthy individual." http://en.wikipedia.org/wiki/Long_hair Men det står da ikke noe om at den med langt hår må være kvinne???
Gjest *smak* Skrevet 3. april 2008 #20 Skrevet 3. april 2008 Tror jenter med langt hår tiltrekker seg playboy typer i noen tilfeller. Mens jenter med kort hår tiltrekker en annen type mannfolk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå