kiri Skrevet 3. april 2008 #1 Del Skrevet 3. april 2008 (endret) Etter kun en mnd reell prøving kom det opp to streker på graviditetstesten i går. Jeg har lenge trodd at dette ville ta tid, så nå er lettelsen stor over at vi klarte det så fort! Det er ingen feil med noen av oss og kroppen reagerer som den er programmert til i hvertfall inntil nå. Eggløsning var tirsdag 18. mars, så det betyr at jeg er teoretisk er 4 uker og 2 dager på vei. Jeg har bestemt meg for at jeg skal ta hver dag som en bonus, så får vi se hvor dette ender:) Krysser fingrer og tær! Endret overskriften fra "Kiri og Prikken" til "Kiri og Muligheten" Endret 9. april 2008 av kiri Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
linky Skrevet 3. april 2008 #2 Del Skrevet 3. april 2008 Gratulerer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skrållan Skrevet 3. april 2008 #3 Del Skrevet 3. april 2008 Gratulerer! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Doratheexplorer Skrevet 3. april 2008 #4 Del Skrevet 3. april 2008 Gratulerer :juhu: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
**Emma** Skrevet 4. april 2008 #5 Del Skrevet 4. april 2008 Grattis Det er så deilig å se at testen lyser positive mot deg :rosasmil: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 4. april 2008 #6 Del Skrevet 4. april 2008 Gratulerer med prikk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jolie Skrevet 4. april 2008 #7 Del Skrevet 4. april 2008 Gratulerer, kiri! Dette var hyggelige nyheter! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lano Skrevet 4. april 2008 #8 Del Skrevet 4. april 2008 Gratulerer, så gøy! Og jeg sier som jolie: dette var veldig hyggelige nyheter! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KathMor Skrevet 8. april 2008 #9 Del Skrevet 8. april 2008 Gratulerer sa masse med liten spire i magen!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kiri Skrevet 9. april 2008 Forfatter #10 Del Skrevet 9. april 2008 I går var jeg 5 uker på vei I morgen skal jeg til legen for å høre om jeg får ekstra oppfølging. Tror jeg gjør det, men er ikke sikker. Jeg har hatt litt brunlig utflod flere dager, men det er over nå. Her om dagen fikk jeg en ordentlig god (og ny) magefølelse og den sa "dette kommer til å gå bra". Deilig! I dag fortalte vi det til svigermor. Sambo sendte blomster med et kort hvor det sto "Hei farmor. Jeg gleder meg til jeg er stor nok til å sitte på fange ditt. Hilsen en liten mulighet på ****. PS: Mamma og pappa vil holde meg hemmelig en stund til". Hun ble ikke overraskende kjempeglad! Dette blir første barnebarn og en veldig ønsket forøkelse i familien. I dag er det to år siden svigerfar døde, så det var ikke tilfeldig at vi fortalte det i dag. Ellers har jeg fortalt det til de to venninnene jeg er forlover for og deres menn vet. Utenom det føles det bare veldig rart og liksom for personlig til å snakke om. Selv til folk som vet at vi prøver og spør direkte om hvordan det går. Merkelig greie. Ellers er eneste graviditetstegn at jeg har fått enorme pupper. Ikke den verste av symptomene man kan ha når de ikke er ømme. Tror også jeg har bedre luktesans enn normalt. Jeg går en del på jobb og har gått en times tur i kveld. Har planer om å skaffe meg ergometersykkel og ha til høsten. Jeg har allerede begynt å trene til et maraton i desember. En fødsel er jo som et maraton for kroppen, så da gjelder det å ikke legge seg ned på latsiden! Jeg gleder meg til å begynne på et babyteppe, men fant ut at det var for tidlig. Nå broderer jeg adventskalender til min venninne som har termin samtidig med at jeg er 12 uker på vei. Passer perfekt! Etter babyteppe blir det plagg til babyen. Det gleder jeg meg også til. Generelt er det mye å glede seg til, men jeg merker at jeg ikke har godt av å tilbringe for mye tid på nett med å lese om barn og graviditet og alt sammen. På en måte blir det mer reelt og da er det vel en forsvarsmekanisme som hvisker at jeg ikke burde bli så oppslukt i dette. Selv om magefølelsen sier at dette går bra. Takk for alle gratulasjoner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kiri Skrevet 9. april 2008 Forfatter #11 Del Skrevet 9. april 2008 (endret) Tall og fakta: Første dag i siste mens: 3. mars Eggløsning: 18. mars (tirsdag i påsken i Valdres) Positiv graviditetstest: 2. april Vekt uke 4: 63,5kg (har vei 65 i lang tid, så det var overraskende) Vekt uke 5: 64kg (bittelitt under. All vekta ligger nok i puppene) Endret 9. april 2008 av kiri Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kiri Skrevet 16. april 2008 Forfatter #12 Del Skrevet 16. april 2008 (endret) I går var jeg 6 uker på vei. Mandag (5+6) var jeg for første gang i litt dårlig form og kom for seint på jobb. Sov veldig mye på kvelden. Ikke direkte kvalm, men hakket før. Mye spyttproduksjon og litt "uvel" med mye luft i magen. Lørdag (5+4) tok jeg kropsmål, men husker ikke eksakt hva de var... Hofter ved arret: 91cm Navel: 84cm? Smaleste litt under puppene: 71cm?? Disse dagene har jeg tilbragt på sofaen på kveldstid. Har vært på kurs tirsdag og onsdag og har dermed startet 9 på jobb og ikke kl 7. Det passer meg utmerket. Men i morgen er det tilbake på jobb. Da blir det også gåtur med venninne på kveldstid. Skulle gjerne beveget meg mer enn jeg har gjort de siste dagene, men føler meg ikke særlig opplagt når jeg kommer hjem fra jobb. Jobb: I dag har arbeidstilsynet vært på min jobb. Vi har ventet på dem siden oktober og så kom de typisk nok i dag som jeg ikke var der. Jeg som har vært så forberedt. Vi fikk skryt (noe som er SJELDENT) og jeg vet at mye av æren for dette ligger hos meg. Ikke fordi jeg har gjort ting selv, men sørget for at det ble gjort ved å ha fokus på det. Skulle så gjerne vært der og vist han rundt og forklart med egne ord hva som er gjort og hvorfor. Men, men. Det viktigste er at arbeidsplassen er sikker! De går aldri før de finner noe og denne gangen fant de at en lift som en underentreprenør leier manglet papirer. Det er sånt som skal følge med fra utleieren, så veldig enkelt å utbedre. Skal likevel ikke være sånn. Skal lage omelett til gutta i lunsjen i morgen som takk for bra innsats for en trygg og ryddig arbeidsplass. Endret 16. april 2008 av kiri Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kiri Skrevet 16. april 2008 Forfatter #13 Del Skrevet 16. april 2008 Målsettinger: Ikke gå opp unødvendig mye i vekt. Ikke spise godteri i ukedagene (så sant det ikke dukker opp spesielle anledninger) Spise "5 om dagen" (har nok ikke klart det til nå) Spis middag hver dag og lag middagsplaner Ikke se ut som et takras: Ta vare på hud og hår best mulig. Bruk smykker, sko, belter og annet tilbehør for å ikke bli en grå mus. Kjøp ergometersykkel til høsten og bruk den daglig Sov middag/ligg i hengekøya. Ikke bare snakk om graviditet/baby, selv til de som er gravide selv. Gå tur ofte (gjerne 3 ganger i uka) Gå mye på jobb Vær forsiktig med gasser og andre ting på jobb - skaff datablad og luft bygget godt. Når termin nærmer seg: fyll fryseren med ferdige (hjemmelagde) middager som er "ammevennlige". Ha også kaker i fryseren. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kiri Skrevet 25. april 2008 Forfatter #14 Del Skrevet 25. april 2008 (endret) I dag er jeg 7+3 på vei. Skulle gjerne sagt at tiden flyr, men det synes jeg ikke. Leste at denne uka er nå det er fare for ryggmargsbrokk/ganespalte og typisk nok har jeg gjort en feil akkurat denne uka. Jeg har kjøpt "Gravid" vitaminpiller og bare tatt én om dagen og ikke to sånn det står på pakka For inntil 7 dager siden tok jeg vanlig vitaminpiller og folat ved siden av, men akkurat denne uka har jeg uheldigvis fått i meg for lite folat!! Sånn uflaks at det er akkurat nå jeg trenger det. Jeg kan vel umulig ha folatmangel siden jeg har tatt det i mange mnd, men jeg synes likevel det er bittert at jeg skulle gjøre feil akkurat denne uka. Jeg kan IKKE si at jeg har fått det i meg via variert kosthold heller Det tok også 6 uker før det gikk opp for meg at saltpølse er spekemat Det kan fort gå godt, men jeg håper tiden vil vise seg at jeg ikke trenger å ha dårlig samvittighet. Vi er nødt til å gjøre noe med innkjøpsrutinen og kostholdet vårt. Før handlet jeg (altfor) ofte på vei hjem fra jobb, men det orker jeg ikke nå. Jeg får i meg ett eller annet veldig kjapt (ikke middag) og legger meg på sofaen så fort jeg kan etter jobb. Samboer kommer hjem sent og da orker ikke jeg middag. Da lager han seg ofte pizza eller annet enkelt. Jeg ligger på sofaen. Denne uka har vi ikke hatt "basicting" som brød og melk de siste par dagene og sånn kan det ikke være. Det hjelper ikke med ukeshandling om den ikke varer hele uka. Jeg er også nødt til å bli flinkere til å spise middag. Jeg har ikke engang orket å lage den fjordlandsmiddagen eller varme opp den restemiddagen som ligger i kjøleskapet. Når jeg kommer hjem fra jobb føler jeg meg ofte litt "uggen" og da er det bare å komme seg på sofaen så fort som mulig. Hva kan jeg gjøre med dette? Lage opp middag som fryses ned i porsjoner? Kjenner det frister minimalt, men noe må gjøres. Jeg MÅ jo bare ta megselv i nakken! Fjordland kan også benyttes i større grad. Kanskje jeg kan lage opp en stor bolle med kyllingsalat? Det frister faktisk! Det tror jeg jammen meg var en god ide En annen ting er å kjøpe inn mer frukt og ha med på jobb og spise dette før jeg drar hjem. Merker at jeg blir uvel både når jeg er sulten og når jeg er sliten/trøtt og dermed er tida etter jobb ekstra utsatt. De siste to ukene har jeg liggi på sofaen nesten hele ettermiddagen og kvelden, kun med noen unntak. Håper det bedrer seg. Jeg lever jo egentlig både sunt og friskt! Et annet tiltak er å lage seg smoothie. Det betyr at vi må kjøpe blender og det kan gjøres i morgen. På den måten bør jeg klare å få i meg 5 om dagen og vel så det. Kanskje kjøpe en oppskriftsbok også, men kjenner jeg meg selv rett blir den lite brukt. Tror jeg dropper den. Tok en runde i kjøleskap og skap nå og vi har jo en hel del sunn mat liggende! Bare jeg som ikke har orket å ta turen bort dit.. Grønnsaksdipp skal jeg bli flinkere til å lage meg. Det er genial "småmat" som passer til sofasliter'n Kiri. Tiltak: Kjøp blender kjøp til fryseren: frosne bær, grove rundstykker, kjappe "mellommåltider", enkle middager. Kjøp frukt og grønt. Kjøp inn til kylling og tunfisksalat, MYE juice, tørket frukt og nøtter, go-morgen yoghurt, fjordland Kjøp rett i koppen/suppe til å ha på jobb. Jeg tror jeg har hatt/har urinveisinfeksjon. I alle fall litt. Må bli flinkere til å drikke sitrusjuice. På tirsdag kjørte jeg over og drepte en svart katt :gråte: Ellers merket jeg at formen har dalt merkbart da jeg gikk tur for over en uke siden. Blei anpusten og det pleier jeg ikke bli av å gå! Jeg går en del på jobb, men ellers blir det minimalt med trim. Løftet noen manualer her om dagen. Er veldig glad for at jeg ikke er overvektig og sofasliter i utgangspunktet, for dette er et levesett jeg ikke liker. Skjønner nå at det er riktig å lytte til kroppen og hvile når det trengs, men det finnes jo folk som lever slik som dette bestandig. Jeg skal til legen 30. april (uke 8) og til tidlig ultralyd på sykehuset 8. mai (uke 9). Endret 25. april 2008 av kiri Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kiri Skrevet 9. mai 2008 Forfatter #15 Del Skrevet 9. mai 2008 Da har jeg vært til både første kontroll hos legen og på tidlig ultralyd. På ultralyden kunne vi se en liten gummibjørn på 22,5mm med et bittelite hjerte som banket fort. En del bevegelse var det også Føles helt uvirkelig og rart. Litt sånn "Jøss, det er noe der!! Og det likner på det vi ser i bøkene!" Legen på sykehuset fikk jeg et veldig godt inntrykk av. Hun ville absolutt sende henvisning til Rikshospitalet for å få fosterdiagnostikk for oss og hun regnet med at søknaden blir innvilget. Da blir det vel en sånn dobbeltest med ultralyd hvor de ser etter nakkefold og blodprøve®. Tror det må være mellom uke 11 og 13, men er ikke sikker. En ting som er HELT sikkert nå er at denne graviditeten skal holdes hemmelig til svaret på prøvene er klare. Vi vil ikke spre nyheten mer iom at vi kommer til å avslutte graviditeten om alt ikke er som det skal være. Håper prøvene blir tatt så tidlig som mulig, så jeg slipper å gå lenge over uke 12 uten å fortelle noe. Jeg har lagt på meg noe og puppene er enorme. Det er sånn som er vanskeligere å skjule når det er "lite-klær-vær". Ellers har formen tatt seg en del opp. Jeg ligger ikke lenger bare på sofaen utenom jobb, men har mye mer energi. Jeg er fortsatt trøttere enn før jeg blei gravid, men mye bedre enn jeg har vært de siste 3 ukene. I dag har jeg vært i fengsel. Fikk omvisning på det fengslet hvor Michael Moore har laget filmsnutt fra, men som desverre ble tatt ut av filmen fordi amerikanerne ikke ville trodd på det. Veldig interessant. Og fler av de innsatte så ut som nettopp det. Litt slik en sjørøver blir tegnet med brede skuldre, trekantrygg, underbitt, glattbarbert på hodet og dype rynker (som ikke er smilerynker). Veldig interessant opplevelse, omvisningen altså. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kiri Skrevet 11. mai 2008 Forfatter #16 Del Skrevet 11. mai 2008 Etter å ha lest bladet til Fremtiden i våre hender, har jeg tenkt litt over hva jeg vil kjøpe brukt. Har hørt at det selges veldig mye utstyr som er omtrent som nytt og at veldig mange er av typen "min lille engel skal bare ha det nyeste og beste, og derfor IKKE noe som noen andre har brukt før." Av miljøhensyn vil ikke jeg være sånn. Det jeg vil kjøpe nytt er: Barnevogn (får av mine foreldre) Bilsete Det jeg vil kjøpe brukt er: Stellekommode med vaskebalje Lekegrind Bleiebøtte Graviditetsklær Tripptrappstol (om vi får tak i) Tja, det var hva jeg kom på nå. Har ikke akkurat oversikt over hva vi trenger... Det er ikke sånn at jeg er fanatisk og skal ha alt både brukt og økologisk, men at en hel del utstyr kan kjøpes brukt "om det passer seg sånn" (dvs at vi får tak i bra produkter), det synes jeg er fint. Vet at vi får seng/kurv og en barneseng etterhvert. Får nok også en del klær fra min bror, om de ikke er gitt bort allerede. Vil også lage en del ting selv. Feks vognpose. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kiri Skrevet 18. mai 2008 Forfatter #17 Del Skrevet 18. mai 2008 Da er jeg 10+5 på vei. Tiden går. Håper jeg får brev fra Rikshospitalet snart. Ellers merker jeg mindre og mindre til graviditeten. Kvalmen kommer sjelden nå og energien kommer mer og mer tilbake. Det er deilig. Magen har kanskje vokst bittelitt, men jeg veier fortsatt under 65kg. Det er også deilig. Ellers skjer det ikke så mye om dagen selv om 17.mai var en aktiv og sosial dag. Min samboer jobber døgnet rundt så jeg får god tid til å slappe av for meg selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kiri Skrevet 24. mai 2008 Forfatter #18 Del Skrevet 24. mai 2008 Da er jeg 11+4 uker på vei. Denne uka har det vært en del styr med telefoner hit og dit og tilbake igjen for å nøste opp i time til fosterdiagnostikk. Det viste seg til slutt at journalen ikke var skrevet etter over to uker. De beklaget og skulle gjøre det med én gang og få henvisningen sendt. Journalen ble nok skrevet, men henvisningen ble ikke sendt. Osv. Var på kontroll hos legen min i går og hun ble SKIKKELIG irritert. Dette er visst et stort problem for fastlegene at SiV ikke klare å holde orden i sine papirer, legge dem på riktig plass og få dem skrevet. Fosterdiagnostikken bør skje i uke 12, så det haster nå med å få time. Legen min ringte opp sykehuset og ga klar beskjed om at hun slettes ikke var fornøyd og hvor mye dette hastet. Hun fikk motsatt melding av hva jeg fikk, nemlig at henvisningen ikke var sendt likevel(!) fordi legen som måtte skrive under ikke var på jobb/var på ferie. Enden på visa er at SiV ringer meg opp etter noen timer og sier at henvisningen nå er fakset over til Ullevål. At jeg tidligere fikk beskjed om at de ikke kunne fakse pasientopplysninger (eller at den skulle til Rikshospitalet), bryr jeg meg ikke om, men det gir meg en følelse av at ting er litt rot og rør. Like etter ringer min lege og sier det samme. Føler absolutt at min fastlege følger meg opp grundig. All ære til henne. Etter en stund ringer jeg Ullevåll og får endelig bekreftet at de har fått henvisningen, men ikke rukket å behandle den ennå. Jeg spør om jeg vil høre fra dem innen neste uke og hun misforstår meg og tror jeg mener denne uka (altså bare noen timer igjen av fredagen). Hun sier at hun nok desverre ikke rekker det før mandag, men at jeg da skal få beskjed. Hun sier også at de ikke har lang ventetid og at de går etter hvor i graviditeten jeg er og ikke etter når henvisningen ble sendt. *Puh* Så nå er det bare å vente igjen, men denne episoden har lært meg at det er uhyre viktig å følge opp ting selv og ikke bare sette seg ned å vente slik de sier man skal. Om jeg ikke hadde ringt ville journalen nok liggi til skriving ennå og det kunne fort blitt for sent (kan gjøres til 14 uke, men da er det vanskeligere å se). Dette er noe jeg definitivt skal huske på om jeg blir syk og trenger behandling! Skjønner godt at folk som blir alvorlig syke går rett til privatklinikk! Ellers er energien bedre enn den var fra uke 6-9, men langt fra normal. Jeg ligger fortsatt veldig mye på sofaen og er nokså avhengig av middagslur. Huset lever sitt eget liv og samboer'n spurte meg i går hvorfor jeg bruker blondeundertøy på jobb. "Se hvor mye rent undertøy som er igjen i skapet mitt, event sjekk vaskekurven for 60grader" var svaret. Jeg burde hatt vaskehjelp og husmorvikar. Vet at ting bedrer seg så snart sambo er tilbake i tilnærmet normal hverdagsrytme. Han har bodd på jobben enda mer enn normalt den siste tiden. Jobbet 17.mai, søndagen etter og helt til mandag morgen kl 06.30. Han drømmer nå om å sitte i bomringen og ha en 8-16 jobb. Sexlysten min er på minussiden og det er ikke bra for stemningen i heimen.. Magen har krympet (der jeg måler), men vekta har økt litt. Vekta hjemme viser ca 65kg, men på kontrollen var det 66 (og sist var den lavere der enn hjemme). Puppene er enorme. Svak hodepine av og til. Humøret er relativt stabilt så sant blodsukkeret er som det skal. Blir sulten fortere, men spiser ikke noe særlig mer. Prøver å leve sundt, men det sklir lett ut. Ikke at jeg spiser sjokolade, men at jeg ikke spiser nok fisk, frukt og grønt. Denne uka har vi hatt reparasjon av kombiskapet vårt og måtte fryse det av i to døgn. Har "spist oss ned" på forhånd, men ikke fått gjort en storhandel i ettertid. Det er nok en ting jeg ikke orker. Kjenner jeg er veldig lei av å ha lite energi. At alt av "rammer" sklir ut og dermed gjør livet litt småsurt. Tror dette må være litt sånn som manisk depresive har det; at når energien kommer tilbake er den verste tiden. Nå har jeg begynt å glede meg til å gjøre ditt og datt, uten at jeg orker å gjøre det NÅ. Litt som at jeg nå har energi til å kjede meg, uten å gjøre noe med det. Nok klaging. Jeg har hatt min første "jeg MÅ ha"-spisetokt. Desverre var det smågodt og det trenger ikek ha noe som helst med graviditeten å gjøre. Sov middag en fredag og drømte at jeg sto foran smågodthylla. Lukta og utvalget var fantastisk. Da jeg våknet hadde jeg nok selvkontroll til at jeg ikke kjørte i butikken bare i smågodtets ærend, men dagen etter da det var lørdag og "godteridag" brast alle hemninger. 100kr i smågodt og videobutikken med størst utvalg ble valgt. En av mine beste venninner fødte en datter i går. Det hadde visst vært et litt for spennende døgn, men nå var hun veldig glad. Gleder meg til å høre flere detaljer. Nå må jeg jobbe på spreng med gaven hennes. Den er langt fra ferdig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pysepus Skrevet 24. mai 2008 #19 Del Skrevet 24. mai 2008 Gratulerer med en liten mulighet i magen :-D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kiri Skrevet 28. mai 2008 Forfatter #20 Del Skrevet 28. mai 2008 Takk, Pysepus. 12+1 I går fikk jeg nok testet om Muligheten tåler stress:? En utrolig stressende dag på jobb fra kl 07-24. Håper ikke det skjer igjen (på uendelig lenge). Inni alt dette stresset fikk jeg ringt Ullevål og igjen snakket med den hyggelige damen der. Hun kunne fortelle at saken lå til vurdering hos overlegen og ikke hadde kommet tilbake. Snill som hun er klarte hun likevel å finne fram svaret hans og blei nok litt overrasket at det sto at det ikke fantes grunnlag for å gi meg fosterdiagnostikk fordi jeg ikke hadde økt risiko. Jeg kunne få snakke med overlegen selv, men så ikke poenget. De vet mine argumenter og nå har vi forsøkt uten å lykkes. Pga armer og bein på jobb tok jeg ikke dette særlig inn over meg. Sambo blei nok mer skuffet. Da jeg kom hjem fra jobb kjempeseint lå det et brev fra Rikshospitalet med time til ultralyd 11. juni(!!!!!) Det kan da tyde på at henvisningen fra sykehuset her ble sendt første gang jeg spurte og da som de sa til Rikshospitalet og ble sendt enda en gang da legen min ringte dagen etter, men da til Ullevål. Samme for meg hva som har skjedd, det er jo bare positivt at deres rot fører til at jeg faktisk fikk en time likevel. Helt tydelig at dette har vært en sak hvor det er viktig å treffe riktig person i alle ledd. Min forrige fastlege (som jeg var hos én gang før jeg byttet), ville nemlig ikke sende meg til sykehuset her en gang. Det eneste minuset var at denne timen var så sent som 14+2, så jeg ringte inn i dag for å høre om dette var meningen (siden nakkefolden bare synes fram til uke 14, men da er vanskeligere å se enn i uke 12). Sykesøsteren var enig med meg og ga meg time en uke før, dvs 4. juni. Da er ikke sambo bortreist og kan være med, så det var dobbelt positivt Også skal det bli godt å få det unnagjort og event kunne offentliggjøre dette. Skal på vinkveld til fredag og synes det er dumt å skylde på urinveisinfeksjon for andre gang til samme jentegjeng... Synes også det er veldig dumt å bli avslørt nå like før fosterdiagnostikken. Lurer på om jeg skal finne på en annen løgn, men vet ikke hva det skal være. Må tenke på den. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå