Gå til innhold

utdrikningslag/bryllup

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Er det noen som vet om det finnes "regler" for at de som bes i utdrikningslag også skal bes i bryllup? Eller går det an å be noen i utdrikningslag som man ikke tenker å invitere i bryllupet?

:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hei!

Er det noen som vet om det finnes "regler" for at de som bes i utdrikningslag også skal bes i bryllup? Eller går det an å be noen i utdrikningslag som man ikke tenker å invitere i bryllupet?

:)

Min forlover ba meg om "liste" over hvem jeg mente kunne være med på utdrikkningslaget mitt. I tillegg fant hun noen fra min barndom/ungdom som jeg ikke hadde sett på evigheter, og som ikke var invitert i bryllupet...Syntes det var kjempe-gøy!

Skrevet

Jeg synes absolutt at man kan be folk i utdrikkingslag uten at de er invitert til bryllupet. Jeg har selv vært i to utdrikkingslag til venninner, uten at jeg skulle i bryllupet - og det har bare vært koselig.

Skrevet

Jeg lurte på det samme som deg, og etter å ha sjekket litt fant jeg ut at det er veldig individuellt. Det er veldig mange som ber venner som de ikke har bedt i bryllupet. Jeg kommer til å gjøre det. Men en venninne av meg mente det var frekt, og dermed ble hun ikke bedt. Du må jo gjøre det som du synes er riktig for deg. Det er en dag som du skal ha det morro med dine venner, men man har jo ikke anledning til å invitere alle man kjenner i bryllupet bestandig.

Skrevet
Det er en dag som du skal ha det morro med dine venner, men man har jo ikke anledning til å invitere alle man kjenner i bryllupet bestandig.

Har følt litt på dette om at folk kan bli fornærmet over at de ikke blir bedt i bryllupet, men i utdrikningslaget. Men jeg har jo mange venner og bekjente fra ulike epoker i livet som jeg har kontakt med ved jevne mellomrom og som jeg syns det er moro å være sammen med. Men i bryllupet blir kun for familie og våre tre nærmeste vennepar. Men jeg vil jo gjerne gjøre litt sprell med alle de andre som også betyr mye for meg. Så jeg kommer til å be flere som ikke er invitert til bryllupet og håper inegn blir lei seg av den grunn.

Skrevet

Jeg er helt enig med de som sier at man skal ha en hyggelig dag i godt lag,

og det uavhengig eller "fri" fra bryllupet. så flere kan dele gleden.

Jeg var med i planleggingen av min veninnes utdrikningslag som er neste helg, og da var det klart at alle hennes venninder skulle bes, spesiellt de som ikke var bedt i byllupet.

Men jeg tror vennene forstår at man ikke har råd til å be absolutt alle i bryllupet, særlig fordi de er unge som gifter seg. (ja jeg ymter at "etablerte" folk kanskje har større bryllup)

Alle de jeg har snakket med mener det blir hyggelig å ta del i utdrikningslaget, selv om de ikke kan være med i bryllupet.

men det er nok forskjellige meninger.

Jeg ville blitt super glad i de fleste tilfeller, men kanskje (når jeg tenker med om) litt snurt i noen få tilfeller,heh -det kommer nok ann på hvilken relasjon gjesten har til paret;)

Håper det blir en super dag:)

Skrevet

tuuusen takk for alle fornuftige svar!!!!!!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...