Gjest hundedigger!! Skrevet 3. april 2008 #1 Skrevet 3. april 2008 Jeg kunne godt tenke meg ein hund, jeg har stor plass inne, og stor hage, bor veldi landligt til. Hunden jeg kunne tenkt meg bør være stor og kraftig, (har alltid hatt sansen for større dyr) men snill og rolig av natur. Helst langhåra, men det er ikke så viktig Jeg kommer til å ta den med på mange turer i skog og mark, liker veldi godt å ta med fiskesatanga på heia..så det bør være en utholdende hund. Stort pluss viss den har rykte på seg for å være tolmodig med barn:) Jeg har veldi god tolmodighet med dyr, bruker minst muli ordet nei i trening, trening skal være gøy for hund og eiger. Jeg føler selv at jeg samarbeider godt med spessielt hunder. Er konsekvent og tydelig. Så om hunden trenger en fast og bestemt eiger vil jeg tro at jeg kan takle det, kommer sikkert til å ta melde meg og hunden på forskjellige kurs. Dette er ikke min første erfaring med hund, men nå er det lenge siden sist jeg hadde sist.. så ønsker at noen kan komme med annbefalinger og erfaringer når det gjelder store hunder:) På forhånd takk!
Gjest Gjest Skrevet 3. april 2008 #3 Skrevet 3. april 2008 Hva med en Dobermann? Den har riktignok ikke lang pels, men med kort pels slipper du alt pelsstellet etc. Og når det gjelder tolmodighet med barn, så tror jeg envher valp vokst opp med barn -som oppfører seg bra mot hunden- vil være glad i barna. Vi har fått en flott dobermann som har et fantastisk godt gemytt. Hun er ca 65cm (kanskje større) høy, spenstig og enormt utholdende uten at hun forlanger 2t tur hver dag. Hun er lettlært og myk. Visst har hun vaktinnstinkt. Men hun gjør ikke annet enn å varsle når hun ser eller hører noe "mystisk". Hun har høy smerteterskel og tåler å bli herjet med. Hun har et kjempegodt kroppsspråk og vil gjerne leke med alle hundene hun ser. Jeg har igrunnen ikke opplevd noe negativt med rasen. (Opplevelsen med det å ha hund er jo noe annet. Dårlig eller bra oppførsel er jo ikke nødvendigvis alltid rase betinget) Personlig, så besøkte jeg en kennel og fikk hilse på en Dobermann før jeg tok det endelige valget. Det synes jeg det er viktig at du gjør, uansett hva slags rase du velger deg. Og er du i tvil, kan du jo besøke flere som driver oppdrett. De er som regel kjempe begreistret for din interesse for rasen de driver med.
Tusle Skrevet 4. april 2008 #4 Skrevet 4. april 2008 Jeg leste dette og det første som datt ned i hodet mitt var Berner Sennenhund
Gjest Wolfmoon Skrevet 4. april 2008 #7 Skrevet 4. april 2008 Tenkte også på Berner, eller evt. NewFoundland. NF kan jo imidlertid være et problem å ha med seg på fisketur da, siden de er kjent for å være ekstremt glad i vann
Gjest Gjest_mamma1_* Skrevet 4. april 2008 #8 Skrevet 4. april 2008 Det må jo selvfølgelig være en irsk ulvehund.. Den er stor, størst fatisk. Den kan ha lang pels, men har veldig lite pelsstell. Den er rolig, utrolig tolmodig med barn. Har et utrolig godt lynne. Det er rett og slett verdens beste hund.
Gjest Gjest Skrevet 4. april 2008 #9 Skrevet 4. april 2008 Leonberger er en stor og skjønn hund med pels
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå